معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تولید دانش‌بنیان را دانشگاه‌ها آغاز می‌کنند، گفت: باید جهت‌گیری تازه‌ای را در حوزه پژوهش آغاز کنیم.

CHUNK + سورنا ستاری

به گزارش همشهری آنلاین، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سورنا ستاری از ساختمان رویش پارک علم و فناوری تربیت مدرس و دستاوردهای ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آن رونمایی کرد.
ستاری در این مراسم با اشاره به رویکرد تحول آفرین و تازه‌ای که در پژوهش و دانشگاه ایجاد شده است، گفت: «باید جهت‌گیری تازه‌ای را در حوزه پژوهش آغاز کنیم و روندی که مبتنی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است را توسعه دهیم.»
او ادامه داد: «پارک‌های علم و فناوری بستر مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری در پژوهش هستند. شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، ایجاد آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های تمیز و بخش‌های تولیدی در این پارک‌های علم و فناوری، زمینه‌ساز ارتباط میان صنعت و دانشگاه می‌شوند. مهم این است که بستر لازم برای فعالیت این مجموعه‌ها و فضای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.»
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند از ارزش افزوده و سهام شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری منتفع شود، گفت: «این ارزش افزوده از طریق فروش پتنت، مشارکت در تولید محصولات دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق محقق می‌شود.»

کد خبر 688073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha