پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب، صبح سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران گشایش یافت.

نمایشگاه ملی اندازه‌‌گیری جریان سیالات

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، این همایش دو روزه توسط پژوهشکده اندازه‌گیری جریان سیالات دانشگاه علم و صنعت ایران در محورهای حقوق اندازه‌گیری، هوشمندسازی اندازه‌گیری، استانداردهای ملی و بین‌المللی در اندازه‌گیری، انواع فناوری‌های مربوط به میترینگ (اندازه‌گیری کمّی و کیفی) در جریان تک فازی و چندفازی و انتخاب اجراء، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیر تجهیزات اندازه‌گیری و پرووینگ برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این همایش ملی، دکتر یونسیان (معاون پژوهش و فناوری دانشگاه)، ضمن خیرمقدم گویی به مهمانان و شرکت‌کنندگان در همایش، ارتباط با صنعت و تربیت دانش‌آموختگان اثرگذار در صنایع را از مختصات بارز دانشگاه علم و صنعت ایران برشمرد. وی با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریتی دانشگاه، عمده فعالیت‌ها بویژه در حوزه پژوهش و فناوری، تاکید بر تعاملات صنعتی است، افزود: برگزاری این همایش از جمله برنامه‌های دانشگاه در همین راستاست و همچنین در حال حاضر، سه انستیتو معظم در دانشگاه علم و صنعت ایران فعالیت می‌کنند که عمدتا با حمایت مجموعه نفت و گاز کشور شکل گرفته و خروجی‌های خوبی نیز داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، تاسیس و فعالیت انستیتو اندازه‌گیری جریان سیالات را از نقاط درخشان امروز دانشگاه علم و صنعت ایران توصیف کرد و با تبیین مباحث اصلی مربوط به اندازه‌گیری جریان سیالات در کشور، گفت: در کشور ما، بحث فروش محصولات سیال، مطرح است که کوچکترین انحراف از مقادیر واقعی آن، خسارات میلیاردی برای کشور در پی خواهد داشت. وی ابراز امیدواری کرد این همایش که به همت انستیتو اندازه‌گیری جریان سیالات برگزار می‌شود، در طب دو روز برگزاری بتواند به اهداف بلندی که برایش ترسیم شده، دست یابد.

پس از آن در مراسم افتتاحیه، دکتر اسدروز (مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران)؛ مهندس حاج رسولی‌ها (مشاور وزیر نیرو) با موضوع «ضرورت به‌کارگیری کنتورهای حجمی در چاه‌ها و روش جایگزین مدیریتی تا زمان نصب کنتور»؛ دکتر مظلوم فارسی‌باف (مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران)؛ مهندس جولایی (مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران) با موضوع «اندازه‌گیری دقیق و هوشمند در شبکه گاز کشور»؛ مهندس کوچک‌زاده (به نمایندگی از شرکت دلتا گاز مبین) در خصوص اهمیت موضوع همایش و چالش‌های میترینگ در حوزه‌های تخصصی خود سخنرانی کردند.

آخرین سخنران افتتاحیه نیز دکتر هاشم‌آبادی (دبیر همایش) بود که ضمن اظهار خرسندی از برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب، پس از وقفه طولانی به دلیل ویروس کرونا، گزارشی از برنامه‌های همایش در طی دو روز برگزاری آن ارایه کرد.

دبیر همایش هدف از برگزاری همایش را ایجاد شبکه متخصصین میترینگ و انتقال تجربیات عنوان کرد و گفت: در پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌گیری جریان سیالات، ۱۶ سخنرانی در حوزه نفت و گاز و ۱۲ سخنرانی در حوزه آب ارایه می‌شود. همچنین ۴ میزگرد تخصصی با حضور همه ذی‌نفعان و متولیان برنامه‌ریزی شده است و نمایشگاه تخصصی نیز با حضور بیش از ۳۰ شرکت در دو مکان (سالن‌های مجتمع امام خمینی و ساختمان علوم پایه) بر پا شده است.

دکتر هاشم‌آبادی با توضیح اینکه انستیتو اندازه‌گیری جریان سیالات دانشگاه، موافقت اصولی از سازمان ملی استاندارد برای فعال بودن دو کمیته فنی را دریافت کرده است، از تعبیه میز عضویت در کمیته‌های فنی استاندارد و همچنین فرم عضویت در شبکه متخصصین میترینگ کشور در این همایش خبر داد. وی در پایان از همه حامیان و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی و برای همگان آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 688656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha