سخنگوی دولت با اعلام اینکه برای حل مشکل آب همدان سه شیفت کار با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است ،گفت: باید منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان باشیم.

بهادری جهرمی - سخنگوی دولت

به گزارش همشهری آنلاین، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به جدیدترین مصوبات هیات دولت اظهار کرد: در جلسه امروز دولت گزارش‌های متعددی از مسایل جاری کشور مطرح شد و برخی مصوبات به تصویب رسید.

وی ادامه داد: گزارش آموزش و پرورش، خبر حدود سه برابری شدن مدال نوجوانان در المپیاد جهانی بود. سال گذشته هفت مدال طلا و امسال ۲۰ مدال جهانی دریافت کردیم. دولت معتقد است باید قدر این جوانان دانسته و از آنها حمایت شود. جلسه هیات امنای بنیاد نخبگان  هم پس از ۱۱ سال با حضور رییس جمهور تشکیل شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: وزیر نیرو گزارشی از کار شبانه روزی برای حل مشکلات آبرسانی در شهرکرد و همدان به تفضیل ارائه کرد. حل این مشکل بیش از۱۵  سال در همدان پیشرفت نداشته است، الان برای حل  آن سه شیفت کار با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است و باید منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان باشیم. از مردم به خاطر کوتاهی چندین ساله و مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود بارش عذر خواهی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر این طرح تکمیل شود. در شهرکرد آب تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ استان کشور که درگیر سیلاب شدند، مشکل تامین آب دارند، گفت: اما با جهاد و تلاش وزارت نیرو در عموم این استان‌ها برای تامین آب شرب دچار مشکل نشدیم، ولی در برخی نقاط مثل شهرکرد وضعیت خیلی پیچیده بود ولی با اقدام جهادی مشکل حل شد.

وی درباره مصوبات جلسه امروز هیات دولت نیز خاطرنشان کرد: دولت با ترخیص مقوای وارداتی با تعرفه۵ درصد موافقت کرد تا هزینه کتاب های درسی کاهش یابد. البته حرکت به سوی خودکفایی در تامین کاغذ انجام شده است و تقریبا ۵۰ درصد کاغذ برای کتب درسی از داخل کشور تامین شده است. تخصیص ارز برای واردات کاغذ هم انجام شده است.

بهادری جهرمی افزود: در راستای سرعت بخشی و تامین منابع برای اجرای نهضت مسکن، دولت با تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی موافقت کرد تا این مبلغ به سقف ۲ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه لایحه ای  به قید دو فوریت به پیشنهاد وزارت صمت در دستور کار دولت قرار گرفته بود، اظهار کرد: هدف این لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو بود که امروز با موافقت هیات وزیران بنا شد این لایحه به مجلس ارسال شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: رویه نادرستی که صورت گرفته، این بود که دو مساله درست، حیاتی و مهم که الزاما با هم پیوندی ندارند با هم پیوند زده شده بودند؛ یعنی موضوع تولید موتورسیکلت و خودرو در داخل کشور و موضوع دیگر اسقاط موتور و خودرو فرسوده است که هر دو موضوع مهم هستند و باید دنبال شوند ولی معطل نگه داشتن یکی برای دیگری کار درستی به نظر نمی رسد دولت سعی می کند در این لایحه عین تاکید بر اسقاط خودرو و موتورسیکلت فرسوده و  تولید خودور  و موتورسیکلت، این دو را با هم پیوند نزد و هر دو مسیر را با هم پیش ببرد.

کد خبر 700246
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha