مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره اینکه چرا بیشترین تابلوهای تبلیغاتی در هشت منطقه شمالی تهران قرار دارند؟ گفت: شرکت‌های تجاری اصرار دارند بیشتر بازاریابی خود را در مناطق شمالی شهر انجام دهند و بر همین اساس سازه‌های تبلیغاتی را در مناطق جنوبی نصب نمی‌کنند.

تبليغات

به گزارش همشهری آنلاین، رضا صیادی با بیان این مطلب افزود: سازمان زیباسازی تصمیم گرفت تا در این نقاط سازه تبلیغاتی نصب کند. سازمان زیباسازی گاهی اوقات در مزایده برای شرکت‌ها موظفی تعیین می‌کند تا حتماً درصدی از سازه‌ها در مناطق جنوبی نصب شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید براینکه تعداد سازه‌های تبلیغاتی باید با نقشه جامع زیباسازی شهر تهران نسبت داشته باشد، افزود: بهینه سازی تابلوها در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال سه تابلو تجمیع شده و یک تابلو بزرگ‌تر نصب شده است و اتفاقا این یک تابلو اثرگذارتر از آن سه تابلوی گذشته دیده می‌شود.

او درباره کاهش تبلیغات آموزش‌های شهروندی در سطح شهر تهران، بیان کرد: طبق نیازهای مختلفی که از بخش‌های مختلف شهرداری به سازمان اعلام می‌شود، کمپین‌های آموزش شهروندی ایجاد می‌شود، ممکن است که این موارد به اندازه اقدامات دیگر ضریب رسانه‌ای نداشته باشد. نزدیک به ۹۰ سازه بیدود در سطح شهر تهران نصب شده است. تعدادی از این سازه‌ها سه وجهی یا چهار وجهی هستند و این سازه‌ها شامل حجم گسترده‌ای از اکران می‌شوند. سازمان محتوایی روی سازه‌ها اکران می‌کند که به مدت طولانی (برای مثال حداکثر چهارماه) باقی بماند.

به گفته صیادی؛ روی همه سازه‌های بیدود، دغدغه‌های فرهنگ ترافیکی نظیر کلاه ایمنی، آموزش دوچرخه سواری، استفاده از حمل و نقل عمومی، معاینه فنی و ... درج شده است.

او همچنین به موضوعات دیگری در حوزه آموزش شهروندی اشاره کرد و گفت: چندی پیش با سازمان پسماند به تعامل رسیدیم تا تعدادی از بیلبوردها و عرشه پل‌ها به موضوعات حوزه پسماند اختصاص یابد. حدود ۵۰ سازه تبلیغاتی ثابت با موضوع پسماند وجود دارد که به فراخور مناسبت‌ها، اکران می‌شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، یکی از بزرگ‌ترین پویش‌های سازمان زیباسازی را پویش صرفه جویی در برق عنوان کرد و افزود: حتی سازه‌های تجاری هم درگیر اکران این موضوع شدند. بیش از ۶۰۰ سازه تبلیغاتی شهروندان را به صرفه جویی در استفاده از برق تشویق کردند.

صیادی گفت: همچنین با سازمان آب جلسه‌ای برگزار شد تا عرشه پل‌ها به موضوع صرفه جویی در مصرف آب اختصاص یابد. حتی با سازمان اوج جلسه‌ای گذاشتیم تا دیوار نگاره میدان ولیعصر (ع) به موضوع «صرفه جویی آب» اختصاص یابد.

کد خبر 699440
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha