سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری دوشنبه شب (11 آذر) با اعضای فراکسیون غدیر هیات امنای بنیاد بین‌المللی غدیر در نهاد ریاست جمهوری دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، رئیس‌جمهور با بیان این‌که « این عدالت نیست که در نظام و جامعه اسلامی 80 درصد مالیات را 70 درصد مردمی بدهند که فقط از 30 درصد درآمد جامعه برخوردارند» گفت: دولت با هدف اجرای عدالت، گرفتن مالیات به تناسب درآمد و برخورداری همه قشرها، نظام مالیاتی کشور را اصلاح می‌کند و در این ارتباط ، کارگروه مربوطه مشغول به کار و فعالیت است.

رئیس جمهور در این دیدار، اجرای عدالت را ستون فقرات و محور اصلی حرکت در مسیر فرهنگ و اهداف غدیر دانست و با اشاره به فرازی از نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر مبنی بر گرفتن مالیات، افزود: این عدالت نیست که در نظام و جامعه اسلامی 80 درصد مالیات را 70 درصد مردمی بدهند که فقط از 30 درصد درآمد جامعه برخوردارند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به این که در حال حاضر بار اصلی پرداخت مالیات بر دوش قشرهای کم‌درآمد جامعه است، افزود: مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست و در مقایسه با برخی کشورها، چهار پنج برابر و حتی نسبت به برخی دیگر 15 برابر است؛ چنان‌که اگر نگاهی بیفکنیم متوجه می‌شویم سه دهک بالای جامعه (قشر برخوردار) بیشترین مصرف را در بخش انرژی دارند و در واقع قشر برخوردار جامعه 30 برابر دهک اول انرژی مصرف می‌کنند که این هرگز عدالت نیست.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر این که در نظام اسلامی همه افراد محترمند و باید کرامتشان حفظ شود، اما به رغم مقاومت زیاده خواهان عدالت را هم باید اجرا کرد، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی منافع عامه مردم بر منافع عده‌ای خاص و زیاده‌خواه و سیری‌ناپذیر اولویت دارد و هر قدمی در این زمینه برداریم به فرهنگ غدیر نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی افزود: مجلس هشتم و دولت نهم بهترین فرصت برای خدمت‌گزاری و حرکت در اجرای عدالت است و باید در این زمینه دست به دست هم دهیم.

احمدی‌نژاد بار دیگر عدالت را محور و بستر آرامش، امنیت و کار فرهنگی دانست و افزود: در جامعه‌ای که از ضعیفان حساب‌کشی شود، اما ثروتمندان و زیاده‌خواهان در امان باشند، کار فرهنگی تاثیری ندارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما هر عدالتی را قبول نداریم بلکه عدالت برخاسته از توحید و فرهنگ غدیر و امامت و ولایت مورد توجه و نظر ماست.

احمدی‌نژاد به فروپاشی نظام سرمایه‌داری و تحقق پیش‌بینی‌های امام راحل (ره) در این زمینه و پس از فروپاشی کمونیسم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به بن‌بست و شکست کامل نظام سرمایه‌داری امروز بهترین فرصت برای معرفی غدیر و فرهنگ امامت و اسلام ناب برخاسته از غدیر به عنوان هدیه‌ای به بشریت است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل فراکسیون غدیر در مجلس شورای اسلامی و عضویت نمایندگان با گرایش‌های گوناگون سیاسی و دینی در این فراکسیون، تاکید کرد: غدیر موضوعی حزبی، جناحی و بخشی نیست، بلکه نتیجه و عصاره‌ حرکت همه پیامبران و متعلق به تمام بشریت است؛ بنابراین عضویت و همکاری نمایندگان مسیحی و یهودی در این فراکسیون تعجب‌آور نیست.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، رییس و حجت‌الاسلام ملک‌ محمدی دبیر فراکسیون غدیر در مجلس شورای اسلامی از اهداف تشکیل این فراکسیون و هم‌چنین فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر گزارش دادند.

کد خبر 69894

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز