همشهری آنلاین: احمدی نژاد به 34 برگزیده مروجان فرهنگ ازدواج و مشوقان و حامیان تشکیل خانواده لوح سپاس، تندیس و کمک هزینه سفر عمره اهدا کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی نژاد در جشنواره ملی مطلع عشق در تهران، خانواده را اساسی‌ترین و موثرترین رکن جامعه خواند و گفت‌: همه موضوعات اجتماعی و ریشه همه خوبی‌ها یا بدیها در جامعه به خانواده برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: انسان به صورت زوج آفریده شده است و بنابراین نمی‌تواند به تنهایی استعدادهای درونی‌اش را شکوفا کند.

رئیس جمهور باردیگر با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده و پایداری آن از دیدگاه اسلام گفت: ارتباطات زن و شوهر اساس خانواده را تشکیل می‌دهد و اگر عشق و محبت و کرامت و احترام متقابل بین همسران حاکم باشد پایه خانواده و تربیت فرزندان آسیب نخواهد دید.

محمود احمدی نژاد با اشاره به جوان بودن جامعه اسلامی ایران و حق پذیری نسل جوان ایرانی افزود: باید برای تقویت فرهنگ ازدواج و تشکیل و استحکام خانواده بیشتر کار کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: اگر خانواده کارکرد درست و جایگاه اصولی خود را داشته باشد بسیاری از مشکلات کنونی با کمترین هزینه قابل حل ریشه ای است.

رئیس جمهور از کسانی که در مسیر برپایی خانواده تلاش می‌کنند به عنوان بهترین مصلحان نام برد و افزود: برخی فکر می‌کنند کارهای بزرگ و پرعنوان اصلاح‌گری است درحالی که وقتی یک خانواده برپا و پایدار می‌شود و یک انسان صالح از دل آن بیرون می‌آید، می‌تواند در اصلاح امور سراسر جهان مؤثر باشد.

محمود احمدی نژاد باردیگر تشکیل خانواده را بهترین کار فرهنگی، تربیتی و حتی اقتصادی خواند و گفت: خوشحالم که به واسطه فرهنگ غنی اسلام ناب، مردم ایران در برابر مسائل اجتماعی احساس مسئولیت می‌کنند و کانون های مردمی برای تشویق ازدواج و تشکیل خانواده بسیار فعال است.

رئیس جمهور آموزش پیش از ازدواج را امری ضروری خواند و گفت: ما برای خانواده نهادی که به صورت مستقیم مسئولیت صیانت از خانواده را داشته باشد نداریم و کارها پراکنده انجام می‌شود.

وی از علما، اندیشمندان و نیکوکاران و مسئولان سازمان ملی جوانان خواست برنامه‌ای جامع برای فرهنگ‌سازی و آسیب‌شناسی ازدواج و برداشتن موانع موجود تدوین کنند.

رئیس جمهور پرداخت وام‌های دو و چهار میلیون تومانی به 1940 نفر از زوج‌های جوان را در صندوق مهر امام رضا (ع)، خدمتی بزرگ در جهت تشکیل خانواده برشمرد و گفت: مسائل مادی مهم است اما توجه به اصل خانواده و کارکرد حقیقی آن بیشتر باید مد نظر قرار گیرد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد با توجه به صلاحیت‌ها و معیارهای ارزشی و اخلاقی ازدواج فرزندان خود را آسان بگیرند.

حاج علی اکبری، رئیس سازمان ملی جوانان ایران هم گفت: ازدواج در ایران هشت درصد رشد داشته است. جهت گیری عمومی در ایران به سمت این اقدام خجسته است و این رشد ازدواج نشان می‌دهد که اقدمات فرهنگ سازی و اعطای تسهیلات به جوانان موثر بوده است.

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روز ملی ازدواج جوانان)هزاران دختر و پسر جوان در ایران جشن ازدواج برگزار کردند.

255 زوج دانشجو نیز به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز زندگی مشترک خود را در حرم مقدس امام رضا (ع) جشن گرفتند.

کد خبر 69755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز