نظریه‌پردازان توطئه فرود بر روی ماه گمان می‌کنند که «اثباتی» یافته‌اند که نشان می‌دهد مأموریت‌های سرنشین‌دار ناسا به سطح ماه یک حقه بوده است.

فرود برروی ماه

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش نیویورک پست، تصویری از یک ماموریت ماه در سال ۱۹۷۲ به عنوان مدرکی بر نظریه «جعل» مورد استفاده قرار گرفته است.

نیل آرمسترانگ اولین انسانی بود که در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ بر روی ماه قدم گذاشت، اما تعدادی از افراد معتقدند که این اتفاق هرگز رخ نداده است.

ناسا از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ شش ماموریت سرنشین‌دار بر روی ماه انجام داد. نظریه‌پردازان توطئه فکر می‌کنند ناسا در مورد این رویدادها دروغ گفته است.

شواهد ویدئویی، عکس‌ها و گزارش‌های فضانوردانی که در واقع روی ماه ایستاده‌اند، توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

با این حال، برخی از منکران فرود بر ماه فکر می‌کنند که در یکی از عکس‌های ماموریت ماه در سال ۱۹۷۲، چهره عجیبی را مشاهده کرده‌اند. این تصویر در حین ماموریت آپولو ۱۷ گرفته شده است.

تصاویری که نشان می‌دهد فرود انسان بر روی ماه ساختگی بوده است | ناسا دروغ گفته است؟

نظریه‌پردازان توطئه ادعا می‌کنند که یک ناهنجاری را در شیشه کلاه فضانورد مشاهده کرده‌اند.

یک ویدیوی یوتیوب با عنوان «انعکاس در چشم‌انداز. انعکاس دوربین عکاسی کجاست؟» ادعا می‌کند که شکل دیده شده در قسمت شیشه‌ای در واقع کارگردان در پشت صحنه است.

گوینده در ویدیوی این صحنه که در یوتیوب پخش شده، ادعا می‌کند که فرد موجود در پشت صحنه که تصویرش در شیشه کلاه فضانورد دیده می‌شود، مردی است که لباس فضایی به تن ندارد.

در این ویدئو سعی شده است که نشان داده شود، فرود روی ماه بر روی زمین صحنه‌سازی و فیلمبرداری شده است.

راوی می‌گوید: «می‌توانی ببینی، شبیه یک مرد، در اوایل دهه ۷۰، موهای بلندی که نوعی جلیقه به تن دارد.»

تصاویری که نشان می‌دهد فرود انسان بر روی ماه ساختگی بوده است | ناسا دروغ گفته است؟

با این حال، افراد زیادی برای رد این ادعاها به نظرات پرداختند.

برخی از مردم فکر می‌کنند این شی یک سنگ است و برخی دیگر فکر می‌کنند که بازتاب تحریف شده یک فضانورد دیگر است.

در واقع آنها می‌گویند، این ویدئو دستکاری شده است.

آخرین سفر سرنشین‌دار به ماه شامل فضانوردان ناسا، ژن سرنان، هریسون «جک» اشمیت و فرمانده رونالد ایوانز بود.

بیشتر بخوانید:

ناسا امیدوار است در چند سال آینده بار دیگر انسان‌ها را به ماه بازگرداند.

کد خبر 698733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 42
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    17 8
    اینی که گفتی یعنی چه؟ " فرود روی ماه بر روی زمین"!!!!!
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      8 12
      کاما باید بذاری: فرود روی ماه، روی زمین فیلمبرداری شده‌است
    • حسین حسنیان IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      3 6
      سلام چندین بار رباط و وسایل تحقیقاتی به کره ماه فرستاده شده ولی به هیچ وجه انسان به کره ماه نرفته جور دیگه بگم ایا موشکی که به کره ماه میر مگه بر میگرده ؟!
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    57 13
    یکی از دلایل شک کردن به این موضوع عدم تکرار آن در زمان طولانی بیش از ۵۰ سال می باشد که علی رغم پیشرفت‌های چشمگیر به این کار مبادرت نشده است
    • ملک TR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      35 17
      هنوز تكنولوژي لازم را برای این کار ندارند!!...
    • امید IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      11 6
      میگه (فرود روی ماه) رو در زمین شبیه سازی کردن
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      3 13
      روسیه اولین انسان به نام یوری گاگارین را به فضا فرستاد . اولین ماهواره به نام اسپوتنیک را در مدار زمین قرار داد . اولین اتومبیل ماه نورد را به نام لونا خود بر سطح ماه به حرکت در آورد . اگر امکان فرستادن انسان به ماه وجود داشت تا کنون روسیه انجام داده بود . طبق نظر سنجی گالوپ بخشی از جامعه امریکا سفر آرم استرانگ به ماه را یک فیلم هالیوودی دانسته اند . با بزرگ کردن تصاویر فیلم سفر به ماه یک حرف سی بر روی یک تخته سنگ دیده شده که معلوم میشود سفر دروغین و تبلیغاتی بوده است . در اینترنت ده ها دلیل مبنی بر دروغ بودن سفر وجود دارد .
    • قلی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      16 21
      نابغه جان دلیل اینکه الآن به ماه سفر نمیشه این نیست که نمیتونن بلکه بخاطر اینه که به صرفه نیست و سطح و جنس ماه شناخته شده هست ، در واقع بی فایده است. توی ماه دنبال چی بگردن ؟؟ عوض اینکه این همه هزینه صرف بشه برای فرستادن فضانورد با این ریسک بالا با همون هزینه ربات‌ میشه فرستاد به سیارات دوردست ، ماه جذابیتی نداره ، آب و شرایط حیات رو نداره. خوشبختانه سیستم حاکمیتی آمریکا بر خلاف ما به مردمش و بابت مالیات هایی که می‌گیره پاسخگو باید باشه و هست خواه این هزینه ها برای سفرهای فضایی باشه ، جنگ عراق باشه و یا کمک تسلیحاتی به اوکراین و...
  • رحمان IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    67 21
    خود سازمان فضایی شوروی این فرود رو تایید ورصد کرده اند اگه دروغ بود سازمان فضایی شوروی اون زمان تاییدش نمیکردن
    • ایرانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      28 7
      همانطور که گفته شد یکی از دلایل این ادعاها عدم اجرای ماموریت های مشابه طی ۵٠ سال اخیر است ولی دلایل منتقدان ضعیف و اکثرا برمبنای تصاویر مبهم و شبه آلود است. علاوه بر تصاویر و گزارش‌های این سفر که توسط ناسا منتشر شد همه فضانوردانی که با ماموریت های آپولو به ماه رفتند تا پایان عمر خود به انجام شدن این ماموریت به ماه اذعان و تاکید داشتند .
    • سید مهدی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      3 7
      خود شوروی هم که اولین انسان را به فضا فرستاد دروغ بود. امریکا و شوروی روی این دروغ ها از هم آتو داشتند که برملا نشد!
  • هادی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    58 37
    واسه شماها غیرممکنه ولی واسه ناسا و... که ۱۰۰ برابردورتر ازماه به سیاره مریخ فضاپیمای راباتیک‌فرستاده یا ۱۰۰۰ برابر دورترازماه،،به سمت زحل به سمت یکی از قمرهاش فضاپیما فرستاده و دقیقا سر ثانیه اونجا رسیده و کلی عکس و... فرستاده ممکنه،، از ۵۰ سال قبل تا الان‌تمرکز ناسا بر روی سیاره های اطراف و حتی خارج از منظومه شمسی بوده و به همین علت ب ماه سفر نکردن،،ضمنا به ماه حداقل۵ سفر انجام شده.
  • سعید IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    49 44
    مگه میشه پنجاه سال پیش با امکانات اون موقع آدم رفته باشه ماه ولی تو این پنجاه سال نتونن برن. معلومه حقه بازیه
    • خ IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      25 7
      ناسا پنهان کاریش زیاده
    • رسول IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      27 58
      جمع کنید چه مریخ چه ما همشون یه دروغ هست اینا از گنبد زمین نمی‌توانند رد بشن هزاران سال دیگه هم نمی‌توانند بروند
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      13 38
      خواهشمند است درقضاوت افراط وانفعال را کنار بگذارید این دار و دسته کشور های سرمایه داری در رأس آنها امریکا بر اساس دزد و دروغ بنیان نهاده شده اند دهه ۵۰ (۱۳۴۰تا ۱۳۵۰)اولین مأموریت ها ی فضایی را روسها انجام دادند واولین سفینه با سر نشین میمون توسط آنها به ماه فرستاده شد امریکاییها که رقیب شوروی بودند چون از رقیب خودشان شوروی درفضا عقب افتاده بودند وبا پز و افاده نمی خواستند این عقب ماندگی را تحمل کنندآمدند بایک داستان تخیلی رفتن آپولو وفلان وبهمان به ماه به رخ جهان کشاندند چون قشر عظیمی از مردم جهان با صداقت وساده اندیشی معمولا همیشه تسلیم دروغهای بزرگ ولاف وگزاف می شوند جذب این دروغها شدند اما واقعیت چیز دیگری بود وتعداد اندکی از واقع گراهای علم فیزیک ونجوم با دلیل ثابت کردند که رفتن آرمسترانگ وتیم او به کره ماه در حقیقت بلوفی بزرگ بیش نبوده واین برای این بود که امریکاییها به جهان بگویند که ما قدرت برتر فضا هستیم که همین الان هم جهان وبلوک غرب دربسیاری زمینه ها در فضا وابسته به روسها هستند.حتی در بسیاری از دیگر زمینه ها درفضا مثل سامانه های انهدام ماهواره های فضایی دست برتر با روسهاست
    • Parsa IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      8 6
      بحث توانستن نیست چندین بار سفینه با سرنشین فرستادند و اطلاعات زیادی جمع آوری کردند. اگر اخبار رو مرور کنید می‌بینید که در حال حاظر در مریخ و قمر های زهل و حتی فضای خارج از منظومه شمسی بسر می‌برند و نیازی به هزینه دوباره برای سفر به ماه ندارند.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      8 4
      بخاطر گرانی قطعات. تازه بنظرت اون موشک های اپولو ۱۱ و اپولو های بعدی که به فضا رفتند و بصورت زنده تو کل دنیا پخش شدن هم الکی بودند؟؟! تازه بنظرت با پیشرفت علم ناسا نمیتونه یه ویدیو ساختگی بهتر بسازه؟
  • مختاری IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    27 32
    فرود دروغ بزرگ است زیرا برای گریز از جاذبه ماه حداقل یک پانزدهم انرژی گریز از زمین نیاز است چگونه این سوخت حمل شده
    • مهرداد IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      13 26
      میتونن برن ماه براشون سخت نیست ولی از وقتی که فضانوردان ناسا پاشونو رو کره ماه گذاشتن سیگنالهایی دریافت کردند از موجوداتی که در ماه زندگی میکنن و ناسا هیچوقت درمورد اونا چیزی نمیگه بخصوص در قسمت تاریک ماه که هیچوقت ما اونو نمبینیم به همین دلیل دیگه پاشونو اونجا نگذاشتن
    • آرمین. IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      20 27
      بخصوص در قسمت تاریک ماه که ما هرگز نمیبینیمش!؟!؟! دوست عزیز ماه هم عین زمین هم به دور خودش می‌چرخه هم دور زمین و البته دور خورشید، بنابراین قسمت تاریک ماه که ما هرگز نمیبینیمش دیگه چه صیغه ای هست!! اتفاقاً چون ماه کوچکتر از زمین هست شاید در ۲۴ ساعت بجای یکبار حدود دوبار دور خودش بچرخه و اگر ما داریم رصدش کنیم در یک ۲۴ ساعت تمام سطحشو میتونیم ببینیم.
    • یه بنده خدایی DE ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      10 2
      اقای آرمین عزیز .سرعت چرخش ماه به دور خودش با سرعت چرخش ماه ب دور زمین یکی هست بنابراین فقط یک طرف ماه همیشه سمت زمین هست و بخش پنهان ماه هیچ وقت از زمین قابل رویت نیست.
    • کاوه IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      5 4
      برادر گرامی پرواز اپولو تا خود ماه از خیلی کشورهای جهان با تلسکوپ رصد شد ومحل فرود مشخصی دارد. هر ماموریت فضایی هزینه بسیار سرسام اوری دارد و باید علت علمی مهمی داشته باشد.
  • اهورا IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    19 37
    کره ماه که هیچی تا حالااز جو خارج نشدن خود ناسا در ارشیوسایتش به وضوح میگه تمام عکسها ازکره زمین فضا توسط کامپیوتر درست میشه یا دربیشتر فیلمهایی که ازفضا یا ایستگاه فضایی نشر دادن دروغ هاشون مشخص شده که در روی زمین یا درزیر استخراب هستند باشگاه خبرنگاران امروز فیلم منتشر کرده از ایستگاه فضایی ولی به وضوح حباب های اب دیده میشه 20ثانیه اول
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      31 18
      راست میگیدازنظرشما بلد نیستید؛رفتن به ماه رویاس براتون..۸۰سال پیش ماک ساختن وانواع هواپیما.چطورمیشه اینکارو۵۰سال پیش نکنن.چندتابچه دبستانی گفته چرا۵۰ساله دوباره نرفتن ماه.رفتن وتحقیقاتی کردن .سیارات دیگه رودارن روش کارمیکنن.هزینه زیادی داره ورفتن دوباره جذابیتی براشون نداره.توخونه نشستن وحرف زدن برا ناسا خنده داره
    • ستاره IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      18 19
      دقیقا...اونا حتی نتونستن پاشونو از کره زمین بیرون بزارن و خود کلینتون گفته بود که بلاخره سقف شیشه رو می‌شکنیم و از اون بیرون میریم(منظورش گنبد آسمان بوده)
    • شهروز IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      44 4
      عوضش شماها هر روز از جو خارج میشید . دم ساقی‌هاتون گرم !
    • مصطفی تاجیک IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 2
      درود . ماه همیشه یک طرفش بسوی زمینه ... ماه گردش بدور خودش نداره ... حتی پزژوهشگران تا اینجا پیش رفتن که ماه ساخته دست موجوداتی است و طبیعی نیست
  • سامان IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    9 21
    این استکبار دست از سرما بر نمی‌دارند فردا به بهانه های مختلف ماه را دستکاری نکنند تا نتوانیم سر موقع روزه بگیریم
    • ناشناس IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      25 5
      خدا تو یکی رو شفا بده
    • قنبرالدوله IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      3 1
      چي بگم والّا .... خدا به هممون رحم كنه ننه
    • فلانی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      9 0
      داشم؟ اینا چ ربطی ب روزه داره؟
  • Mohsen US ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    5 1
    خیلی سال پیش تو مجله همشهری دانستنی ها گزارش مفصل داده بودین
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    8 3
    عکس اول توی کلاه فضا نورد تصویر دست خود فضانورد افتاده که چیزی شبیه مونو پد دستشه،
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    14 9
    به نظر منم دروغه چون تا الآن باید 10 بار دیگه می رفتند ماه و اونجا رو الان ساخته بودند .....
    • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 4
      عزیزم میلیارد ها دلار هزینه سفر انسان هست چرا باید هزینه بیهوده پرداخت بشه در صورتی که این کار رو میتونن کاوشگر ها انجام بدن
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    7 5
    عکس اول توی کلاه فضا نورد تصویر دست خود فضانورد افتاده که چیزی شبیه مونو پد دستشه،دوم عکس پس زمینه باید خیلی بزرگتر نشون داده بشه و مطمئنا صاف نیست
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    13 0
    بهتره به سایه شخص نگاه کنید مشخصه لباس فصانورد تنشه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    13 3
    خب که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان که رو مریخن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    3 19
    کل دنیا یه دروغه بزرگه همچیوبهمون دروغ گفتن
  • علی US ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    12 7
    این تصاویری است که استنلی کوپرنیک کارگردان مشهور هالیوود قبل از سفر به ماه گرفت ، در واقع برای بیمه کردن اتفاقات اینها گرفته شده در استودیو در هالیوود ، ولی آنها به ماه رفتند واقعا, شوروی سابق این عملیات را کنترل میکرد و گفت که سیگنالها واقعا از ماه می آمدند.
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 6
    جالبه بدونید تو کثیف ترین آسمون شهرا لا اقل دو تا ستاره دیده میشهّ بک گراند سیاه این فیلما از آتلیه هم زایع تره دریغ از یه ستاره یا کهکشون
  • حرف حق IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    6 1
    .. ..فقط سکوتتتتت ..چی بگم ....
  • سینا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    47 16
    متاسفم برای تخت گرایان (کسانی که هنوز در کروی یا تخت بودن زمین شک دارند) و همچنین برای کسانی که فرود انسان به ماه رو ساختگی می دانند.شرم بر شماها یعنی. غیر از خودتون هیچکی و هیچ چیز رو قبول ندارین به همین خاطر در جاهلیت ابدی به سر ببرید به نفع تون هست.واقعا شاعر اینجا عالی گفته آن کس که نداند و نداند که نداند حیف است چنین جانوری زنده بماند. خیلی از کامنت هارو در واقع تقریبا همه رو خوندم و حین خوندن متوجه بعضی نظرات عجیب از قبیل ساختگی بودن عکس های گرفته شده کره زمین و سیارات و... از فضا شدم.یک سوال دارم شماها واقعا اینارو از کجا می دونین؟؟جاسوسی چیزی دارین تو ناسا؟؟؟ یا علم غیب دارین؟؟؟؟؟ چرا حرف الکی و مفت می زنین و سفسطه...... واقعا متاسفم براتون ماشاالله هزار ماشاالله برای خودتون کارشناس و همچنین علامه دهری هستید.ناسا باید بهترین کارمندانشو بندازه شما رو استخدام کنه با این حجم اطلاعاتتون!!!!!!!!
    • مستانه IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      7 4
      شما رو حتما استخدام میکن که خودتو داری می کشی.نکنه تو اون آپولو بودی؟
    • M_khodadadi IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      8 1
      موافقم
    • عجب IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      7 4
      عجب ملتی به خاطر به مسئله جزئی که قبول داشتن یا نداشتنش هیچ فرقی نداره چطور بهم توهین میکنن کاشکی یکم برای مسائل مهم اخلاق نیک داشتیم
    • بان IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      8 0
      اگه علمی هم بوجود اومده با همین سفسطه ها بوده تا انکار نباشه دنبال جواب نمیگردن . بعد هیچوقت علم رو صد درصد درست ندونید بعدشم فکر انسان گسترده هست چیزی فکر میکنه که یا وجود داره یا وجود داشته یا بوجود میاید خارج از این قاعده و مستثنی نیست .
  • عدالتخواران IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    3 1
    آمریکا، امپراطوری رسانه‌ایِ پفکیِ هالیوودی..... نژادپرست‌های غارتگر دروغگو
  • متین IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 4
    ببین آمریکا با تکنولوژی بسیار بالا چه آتشی بر دل حسودان زده .. اولا که آمریکا به ماه رفته برلی اثبات آن کافیه یک تلسکوپ قوی داشته باشی تا جای پای فضا نوردان راببینی
  • بی نام GB ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    3 2
    تو تصویر که خود شما زوم کردید سایه کوله کپسول اکسیژن فضانورد دوم کاملا مشخصه
  • میثم بخت ازما IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 1
    با سلام واقعا برای دنیای آمروز وصنعت وتکنولوژی پیش رفته ناسا چه گفتی کره ماه مثل زمین نیست که فوری طبیعتش یا آب وکوه کمرش نشون بده صبا بخواد طبیعتش خراب بشه یا هم ادم ای درستی نفرستادی قبولش نکردن ناسا مگر با ایستگاه کره ماه ارتباط نتوانستی بگیری شاید ناسا ارتباط صنعتی هوا فضا نداری مراجعه به ایستگاه رهل بهترین است که توان صنعتی بین المللی میان سیاره ای را داراست
  • نوید IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    اون فرد در شیشه دیده شده سنگ نیست انسان است اگر سایه اون آدمو نگاه کنید می بینید که سایه مربوط به سایه یکی انسان ایستاده است
  • Matin IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 4
    آمریکا اولا که به کره ماه رفته و علت نرفتن بشر به کره ماه اینه که سودی نداره و کلی هزینه داره تمام جرم ماه و اطلاعاتش رو الان داریم چرا باید هزینه کنیم .. در ضمن شوروی تو جنگ سرد که دشمن خونی آمریکا بود رفتن کره ماه رو تایید کرد .‌ رو سیاهی فقط برلی افرادی هست که دستشون به گوشت نمیرسه میگن بو میده...آمریکا آخر علم و تکنولوژی دنیاست چه قبول کنید چه نکنید ...این همه اختراع مفید همه از آمریکاست ما تو ایران فقط یک زکریای رازی رو داریم اونم مخترع نیست کاشف الکل هست
  • پریوش IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    من بچه بودم تلویزیون نبود لحظه به لحظه از رادیو واخبار پخش میشد خیلی هیجان انگیز بود ،تعدادی از هیجان وقتی شنیدند ،ارمسترانگ به کره ماه قدم گذاشت سکته کردند
  • بهروز IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 0
    گم گوی و گزیده گوی چون در. عاقل میشنود و میخواند . نادان بیشتر نظر میدهد
  • احسان IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    5 0
    به این فکر افتادم که شاید همه چیز داخل زمین هست و زیر دریاها توی زمین نه اینکه خارجش باشه و اینا یعنی هردوتاش هست هم داخلش دنیایه کشف نشده هست و هم خارج زمین سیارات و منظومه ها و کهکشانای دیگه از هر دو طرف انرژیها و مواد مختلف وارد زمین میشه و ترکیب میشه و تغییر میده
  • پیریان IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 6
    فرود روی ماه هرگز رخ نداده وهیچ مدرک محکمی هم وجود ندارد .بیش از پنجاه سال از آن تاریخ نتوانستند بر روی ماه فرود بیان با اینکه تکنولوژی هزار برابر پیشرفت داشته
  • ابادانی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 6
    همیشه و در طول تاریخ افرادی هستندکه با علم مخالف هستند دانشمندان امریکا و روسیه پیشتاز علم فضا هستند والان چین هم دست بکار شده سفر به فضا حتی در قران به اشاره شده حالا فرود روی کره ماه از نظر علمی انکار ناپذیر است والان برای مریخ در حال مطالعه هستند یک عده باور ندارند انها در وهم تاریک تاریخ بمانند.
  • سینا IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 1
    آمسترانگ دروغ نگفت. واقعا به ماه سفر کردن.و دلیل اینکه چندساله دیگه نرفتن این بود که هزینه خیلی سنگینی داره. خیلی بیشتر از مریخ. چون هیچ جاذبه ای نداره و لباس و تجهیزات باهزینه های بسیار هنگفتی تهیه میشه. ناسا در برنامه هاش سفر به ماه را دوباره داره برنامه ریزی میکنه و قول داده تا قبل از 2030 انجام بشه
  • سیاوش IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 1
    درود نظر و برداشت همه ما که ازنظر علوم فضایی و فیزیک _اختر شناسی بسیار ناچیزی و ضعیف هست و متاسفانه شبکه آیی علمی که بیشتر در رابطه با فلسفه علم باشه در سیمای ما وجود نداردو همین عدم انتقال سواد علمی ثابت شده موجبات پیدایش این تفکرات غلط و اشتباه گردیده ،لذا ((تا آنجایی که بنده به پادکست و برنامه های مرتبط با موضوع موصوف بوده برای باز شدن افکار گوش دادم ،علت عدم تکرار سفر به ماه نه تنها از روی ناتوانی نبوده ،بلکه با توجه به هزینه های گزاف که کشورهای دارای تکنولوژی متحمل شوند از یکطرف ،و از طرفی متخدالشکل و مشخص شدن ماهیت کره ماه برای ناسا و جنبه دیگر بهر بردن از ایستگاه فضایی میر که فاصله را نزدیک و با چشم مسلح بررسی میشود از دلایل متقن عدم تکرار آن می‌باشد.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 3
    دنیا باور ندارد که آمریکایی‌ها دروغگویند
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    4 0
    این تصویر واضحه که بازتاب یک فضانورد دیگست تازه شما فقط دلیل های دروغی بودن رو میگید چرا دلیل های نقض تئوری توطئه رو نمیگید؟ ناسا بعد از این تئوری ها دلیل اورده که انسان رو ماه رفته. تازه کاوشگر های شوروی و چین که دشمن آمریکا و ناسا هستند اشیای روی ماه رو تایید کردند تازه ناسا از تصویر قطعات جا مانده از ماه عکس گرفته
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    تئوریسینای توطئه
  • دارا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 2
    لطفاً رو عکس فضا نورد کیلک کنید تا عکس بزرگ و نزدیکتر شود آنوقت به صورت وشیشه جلو صورت فصا نورد نگاه کنید ببینید چه مشاهده میشود بیل مکانیکی مشغول بکار هست فردی آنطرف‌تر وجود دارد خوب این خیلی واضح هست که در روی زمین عکس گرفته شده معلومه دروغ گفتن
  • محمدرضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 24
    بهشت و جهنم وجود داره شک نکنید
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    5 6
    فرود روی ماه کاملا درسته چون که شوروی هم نتوانست این موضوع را انکار کند اما چون این عمل توسط امریکا انجام گرفته یه عده که خود را دوستدار پوتین میدانند نمیتوانند تحمل کنند اگر به این ها بگویی که پوتین کل کهکشان هارا فتح کرده به راحتی اب خوردن باور میکنند
    • علی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 1
      نظریاتی که شماها میدهید اصلا درست نیست ناسا سه سال پیش به دانشمندان جهان که متخصص هوا و فضا بودند التماس میکرد تا بیایند در پروژه ارتیمس که همان سفر دوباره به ماه میگویند به آنها کمک کنند تا آنها به ماه سفر کنند اگه ۵۰ سال پیش رفتند و تکنولوژی آن را دارند پس چرا التماس میکردند آدم باید کمی عاقل باشد با علم میشود ولی در زمان خود وشرایطش افتاد
    • Saeed Raad IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 0
      الان این چه ربطی داشت به موضوع..؟!؟
  • نورالله گرشاسبی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 2
    اگه با آن تکنولوژی ۵۰ سال پیش توانستند به ماه بروند امروز مانند اتوبوس مسافر میبردند. ‌‌‌‌مه حقه سینماییه.امکان نداره کسی به ماه رفته و برگشته باشه.محاله. محال
  • علی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 8
    همش سرگرمی دروغه ای باباشما دیگه کی هستین چطوری با سرعت فلان کیلو متر
  • محمد GB ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    1 5
    مگر میشه از زمین خارج شد این قدر از بچگی دروغ بهمون گفتن که ماه کره خاکی یا هرچی نیست که بشه روش رفت ماه و خورشید کده خاکی نیستند ما را سرگرم فضای دروغین کردن که حواسمون به زمین نباشه هرچی هست داخل رمینه نه تو فضا برید تحقیق کنید قطب جنوب چرا رفتن بهش ممنوع هست .....ناسا یه لابراتوار فیلمبرداری با پرده سبز هست
  • Borzoo NO ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    حالا فرض کنیم نرفته اند...خب...شما آستین ها را بالا بزنید بسم الله...شما برید...و ثابت کنید که می توانید..یا حداقل پــــوتین روس قدم رنجه فرماید...
  • فراهانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 0
    نرفتن دوباره به ماه به خاطر هزینه های سنگین مثل جوک هست مگه کسی کنترل میکنه که چقدر دلار چاپ میشه به قول خودشون برای افغانستان 3000 میلیارد خرج کردند سفر به ماه دروغ بزرگی بود که هنوز هم نمیتونند انجام بدن
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 0
    رفتن الانامریکاییها به ماه نشان میدهد که ان سفر دروغی بیش نبودهاست چون سپر حرارتی الان که دنیا پیشرفته تر اشده هنوز با مشکل مواجه هست