سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

می‌گویند دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان از هر رشته دیگری در این مراسم سخت‌تر است

به این دلیل واضح که دامنه رقابت در این زمینه بسیار گسترده است و اعضای آکادمی با  انبوهی از فیلم‌ها مواجهند که از کشورهای مختلف متقاضی حضور در اسکار هستند.مثلا امسال 67 فیلم در این بخش رقابت دارند.

از میان این فیلم‌ها آثاری چون «کلاس»، «والس با بشیر» «عقده بادر ماینهوف»، «لحظه‌های جاودانی» ، «انتقام»،« لانه شیر»، «حقه‌ها» و «آواز گنجشک‌ها» از شانس بیشتری برخوردارند.

اینکه در روزهای گذشته برخی رسانه‌های بین‌المللی از شانس بالای «آواز گنجشک‌ها» خبر داده‌اند، نکته جالب توجهی است.

مجیدی قبلا یک‌بار با «بچه‌های آسمان» به فهرست نهایی نامزدهای دریافت اسکار راه یافته و اگر این اتفاق تکرار شود، طلسم 11ساله سینمای ایران در اسکار شکسته خواهد شد.
البته «آواز گنجشک‌ها» باید با فیلم‌های قدری رقابت کند؛ از «کلاس» ساخته لورن کانته گرفته که در کن درخشش فوق‌العاده‌ای داشت تا انیمیشن «والس با بشیر» و «عقده بادرماینهوف» که در آلمان سرو صدای زیادی به پا کرد. در نهایت و پس از طی چند مرحله، 5فیلم به عنوان نامزدهای نهایی این بخش انتخاب خواهند شد.

رقابت دشوار امسال با تعداد زیادی از فیلم‌هایی که هر یک به دلایلی می‌توانند شانس موفقیت داشته باشند، رشته اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان 2009 را به عرصه‌ای نفس‌گیر مبدل کرده است.

کد خبر 69854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز