یافتن حیات در خارج از کره زمین در طول سالیان متمادی یکی از پیگیری‌های قوی دانشمندان بوده است و به نظر می‌رسد دومین قمر گالیله‌ای مشتری با نام اروپا می‌تواند پاسخ‌های مهمی در این خصوص داشته باشد.

قمر مشتری

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس مطالعات انجام شده توسط ناسا در چند سال اخیر، اروپا دارای یک پوسته یخی و یک سیستم درونی اقیانوس‌ها است که می‌تواند در حمایت از حیات بسیار مهم باشد.

ماه از دهه ۱۹۷۰ موضوع مطالعه بوده است و آلیسا رودن، دانشمند اصلی در موسسه تحقیقات جنوب غربی در کلرادو به ایندیپندنت گفت که آب اقیانوس می‌تواند به نحوی از میان پوسته حرکت کند و به سطح برسد.

او می‌گوید: «من ۲۲ سال پیش شروع به تحقیق درباره اروپا کردم و در تمام مدت همین تصاویر را داشتم. بنابراین، می‌توانم بگویم که برای مجموعه داده‌های جدیدی که توسط کلیپر (سفینه مدارگرد قمر گالیله‌ای اروپای مشتری) ارائه خواهد شد، بسیار هیجان‌زده هستم. در مورد قابلیت سکونت، باید بگویم چنین چیزی آنجا وجود دارد. احتمالا راه‌های زیادی وجود دارد که امکان سکونت‌پذیری را فراهم می‌کند، اما چیزی که من بیشتر علاقه‌مندم ببینم شواهدی از وجود آب مایع در پوسته یخی است.»

در نتیجه، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که قمر مشتری در واقع می‌تواند مکانی قابل سکونت در کیهان باشد. مایکل مانگا، ژئوفیزیکدان و استاد دپارتمان علوم زمین و سیاره در دانشگاه کالیفرنیا برکلی نیز از این نظریه حمایت کرد و گفت که اروپا کاملا شبیه زمین است.

او ضمن صحبت در مورد احتمال وجود حیات بیگانه گفت: «تکامل و پویایی آن شگفت‌انگیز است، برخی شباهت‌ها وجوددارد، اما همچنین تفاوت‌های اساسی با زمین دیده می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

این تئوری‌ها در آینده نزدیک بیشتر مورد آزمایش قرار خواهند گرفت، زیرا ناسا «کلیپر اروپا» را در سال ۲۰۲۴ پرتاب خواهد کرد و داده‌های دریافتی می‌تواند برای گسترش مطالعات موجود بسیار مهم باشد.

کد خبر 698466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • لیطی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    4 15
    رازی در منظومه شمسی وجود دارد که بشر به آن پی نبرده واین پریشان گویی ها ناشی از بی خبری است به غیر از زمین در هیچ جای منظومه نه آب است نه زندگی
  • کمال IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 6
    حیات در جهان هستی از انچه فکر می کنیم به ما نزدیکتر هست وبوده چون در این نقطه ای که کره زمین قرار داره حیات وجود دارد پس ژن وسلول حیات در اطراف نیز پراکنده وطی مراحلی جابجائی داشته است وتمدنهای زیادی نیز با اسرار بلند امده ومحو شده اندچه از مثلا مریخ به زمین یا زمین به نقاط دیگر حتی کوچکترین ورود به کرات دیگر انها را در گیر ویروسهای سلولی خواهد کرد وبرگشت نیز همینطور که باید منتظر اداب و رفتارهای بعدی بود عین تزریق یه واکسن در یک بدن
  • مرتضی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 8
    اگر بشود قمر اروپای سیاره مشتری را به مدار حیات انتقال داد.چون این قمر واجد آب ویخ فراوانی هست.دنیای مسکونی جدیدی خلق خواهد شد
  • صبر ایوب IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    4 1
    من دارم میرم به قمر مشتری،اونجا شاید جنگ و خونریزی نباشه،خدا نگهدارتون
  • حمید IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 3
    دمای سطح مشتری و اطرافش حدود ۲۵۰ درجه زیر صفره هیچ جنبنده ای نمیتونه دوام بیاره
    • دکتد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 0
      داداش گل میدونم یه کم در مورد مشتری خوندی ولی اینم بدون که باکتری هایی داریم که در محیط های رادیکالی زنده هستند و این امکان وجود داره که تو آنجا هم باکتری هایی باشن.
  • اصغر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    5 0
    خوشم میاد همه دانشمندان اینجا جمع شدند و نظر میدن آقای حمید سیاره مشتری سرد که نیس هیچی عجیب هم داغ است اگر به خورده جرمش بیشتر بود ستاره تبدیل میشد قمراروپا هم بخاطر مشتری میگن آب مایع و آتشفشانهای فوران آب با ارتفاع زیاد دارد که اینم بخاطر مشتری است