برای نخستین بار از مدل فیزیکی ایستگاه فضایی روسیه در یک نمایشگاه نظامی-صنعتی در حومه مسکو ، رونمایی شد.

ایستگاه روسیه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌دلیل مسائل اوکراین، سازمان فضایی فدرال روسیه، ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را ترک و همکاری خود با ناسا و سایر سازمان‌های فضایی کشورهای غربی را در این ایستگاه قطع خواهد کرد.
حالا خود این سازمان بنا دارد ایستگاه فضایی خود را ایجاد کند. رسانه‌های روسی به آن لقب «روس» به انگلیسی Ross داده‌اند. همچنین این رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های مبنی بر ساخت اولین مرحله از این ایستگاه را تا حداکثر سال ۲۰۳۰ مطرح کرده‌اند.
از طرفی دیگر، یوری بوریسوف، رییس جدید سازمان فضایی روسیه  اعلام کرد که ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۲۴ اتفاق نمی‌افتد.
کتی لودرز، رئیس عملیات فضایی ناسا هم گفت که به نظر می‌آید مقامات روسی مایل هستند تا زمان تکمیل ساخت ایستگاه فضایی خودشان به مشارکت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه دهند.
ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۱۹۹۸ راه ‌اندازی شد و ناسا امیدوار است که ISS به ماموریت خود تا پایان سال ۲۰۳۰ ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

ایستگاه فضایی بین‌المللی در اصل از دو بخش تشکیل شده که یکی از آنها روسی و دیگری به عنوان بخش ماژول آمریکایی شناخته می‌شود. در ایستگاه فضایی بین‌المللی هم فضانوردان روسی و هم اروپایی مستقر هستند.
روسیه برای نخستین بار از مدل ایستگاه فضایی خود  در مجمع بین‌المللی نظامی-فنی ارتش-۲۰۲۲ در مرکز کنگره و نمایشگاه پاتریوت در نزدیکی مسکو رونمایی کرد.
گفته می‌شود که این طرح دید بهتری به زمین از فضا را نسبت به بخش روسی فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی ارائه می‌دهد. به نظر می‌آید  این ایستگاه سالی دو بار میزبان فضانوردان باشد.
گفتنی است که دیمیتری روگازین، رئیس قبلی سازمان فضایی روسیه هم پیشنهاد کرده است که از ایستگاه فضایی جدید می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود.

کد خبر 698495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha