چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

اسفناج و کم خونی دو عنوانی است که همواره کنار هم شنیده می‌شوند. اسفناج با برگ‌های پهن و تیره خود ارزش غذایی بی‌شماری دارد که خواص آن تنها به تامین آهن بدن منتهی نمی‌شود.

اسفناج

به گزارش همشهری آنلاین، اسفناج از نظر علم تغذیه سرشار از آهن و ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به ندرت در غذاهای دیگر پیدا می‌شود. این سبزی که ارزش غذایی زیادی دارد سرشار از ویتامین‌هایی از قبیل آ، ث، ای، کا، ب و املاحی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فولات است.

اسفناج به عنوان یک منبع غنی از آهن شناخته شده است، به‌طوری که ۱۸۰ گرم اسفناج پخته شده، ۴۳.۶ میلی‌گرم آهن دارد که این مقدار نسبت به دیگر منابع گیاهی و حیوانی آن مانند گوشت بیشتر است.

اسفناج یکی از گیاهانی است که ظرفیت ضد سرطانی آن خیلی بالا و برای پیشگیری ابتلا به سرطان به سلطان گیاهان معروف است و طبق تحقیقات دانشمندان‌ در کاهش سرطان کولون، سرطان رکتوم، سرطان معده، سرطان پروستات، سرطان حنجره حلق، سرطان مخاط رحم و سرطان گردن، سرطان مری و به ویژه سرطان ریه نقش بالایی دارد.

اسفناج کلسترول خون را پایین آورده و میزان بالای پتاسیم و میزان پایین سدیم موجود در این سبزی برای حفظ تعادل فشارخون لازم است، چرا که پتاسیم کاهش دهنده و سدیم افزایش دهنده فشارخون است‌.

بسیاری از مردم از مزایای هویج برای سلامتی چشم اطلاع دارند، در حالی که اسفناج نیز به دلیل آن که ویتامین (A) زیادی دارد از بیماری‌هایی مانند آب مروارید، شب کوری و عفونت پیشگیری و به شکل‌گیری استخوان و رشد آن کمک می‌کند. برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد، بهتر است آن را آب‌پز نکنید و بهترین راه حل آن است که اسفناج را تفت دهید.

منبع: بهداشت نیوز

کد خبر 698218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha