همشهری آنلاین: حملات تروریستی در کلان‌شهر اقتصادی مومبای (بمبئی) هند منجر به پیامدهای سیاسی بیشتری شده است.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، پس از استعفای وزیر کشور دولت مرکزی در هند، روز دوشنبه وزیر داخلی و معاون نخست‌وزیر ایالت ماهاراشترا (Maharashtra) از سمت خود کناره‌گیری کردند.

آر. آر. پاتیل (R. R. Patil) گفت این اقدام وی واکنشی به حملات تروریستی بمبئی است. وی گفت: «من به وجدان خودم رجوع کردم و تصمیم گرفتم این گام را بردارم.»
پاتیل پس از آن زیر فشار قرار گرفت که حملات منحصر به فرد در بمبئی را «رخدادی جزیی» توصیف کرده بود.

انتظار برای استعفای نخست‌وزیر
بمبئی مرکز ماهاراشترا است. شبکه خبری NDTV گزارش داد ویلاسرائو دشموخ (Vilasrao Deshmukh)، نخست‌‌وزیر این ایالت «به زودی» استعفا می‌دهد. دشموخ عضو حزب کنگره است که هدایت دولت مرکزی را در دهلی بر عهده دارد. مخالفان، حزب کنگره را متهم می‌کنند که در زمینه امنیت داخلی سهل‌انگاری کرده‌اند. دولت مرکزی و دولت ماهاراشترا به این خاطر در معرض انتقاد قرار گرفته‌اند که حملات تروریستی در بمبئی با وجود اشاراتی دال بر قریب‌الوقوع بودن حمله، از آن جلوگیری نکردند.

استعفاهای روز یکشنبه
روز یکشنبه شیوراج پاتیل (Shivraj Patil)، وزیر کشور هند که عضو حزب کنگره و اهل ماهاراشترا است، استعفا داد.

روز شنبه نیروهای امنیتی هند هتل مجلل «تاج محل» را پس از سه روز به یک درام تروریستی پایان دادند. بر اساس تازه‌ترین اعلام پلیس، در حملات بمبئی 187 تن کشته شدند که 28 تن از آنان خارجی بودند. 313 تن دیگر هم مجروح شدند. دولت دهلی «عناصری در پاکستان» را مسوول این حملات تروریستی دانسته است.

کد خبر 69770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز