دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بستگان گروگان‌های گروه چریکی فارک در کلمبیا از نامزد سابق ریاست جمهوری این کشور خواستند در سفرش به کشورهای آمریکای لاتین نماینده آنها نیز باشد.

خبرگزاری اتریش از بوگوتا گزارش داد، مارلنی اورخوئلا (Marleny Orjuela)، سخنگوی اینگرید بتانکور گفت این سیاستمدار ماموریتی جامع را بر عهده دارد تا با روسای کشورهای سراسر جهان به ویژه آمریکای لاتین دیدار و آنها را ترغیب کند برای آزادی گروگان‌ها وارد عمل شوند.

اسکار لیزکانو (Oscar Lizcano)، گروگان سابق فارک هم اظهارات مشابهی را در برابر خبرنگاران مطرح کرد. او خواستار حل مسایل میان دولت کلمبیا و سازمان چریکی نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) از طریق مذاکره است.

بتانکور 46 ساله اوایل ماه ژوئیه از اسارت فارک رها شد و سپس به فرانسه بازگشت که تابعیت مضاعف در آن کشور دارد. وی روز شنبه برای اولین بار پس از رهایی دوباره به کلمبیا بازگشت. وی به آلوارو اوریبه، رییس جمهور کلمبیا نامه‌ای را از نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه تسلیم کرد که در آن دولت پاریس حمایت خود را از مذاکره با چریک‌های فارک اعلام کرده است.

ملاقات با رییس جمهور اکوادور
روز دوشنبه هم قرار است بتانکور با رافائل کورئا، رییس جمهور اکوادور ملاقات کند. مقصدهای بعدی سفر او شامل پرو، شیلی، آرژانتین، برزیل، بولیوی و ونزوئلاست. بتانکور در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد در این سفر دوره‌ای حمایت روسای دولت‌ها را در این خصوص جلب کند که شورشیان فارک را متقاعد کنند سلاح‌های‌شان را کنار بگذارند. اما مهم‌ترین هدف آن است که گروگان‌های ربوده شدن در کلمبیا آزاد شوند.

کد خبر 69768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز