چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار یک بمب در پایتخت کلمبیا در ساعات آخر سه شنبه شب 28 ژانویه، 2 کشته و 20 مجروح برجای گذاشت.

ال موندو گزارش داد که این حادثه به دلیل انفجار یک خودروی بمب گذاری شده، در منطقه تجاری بوگوتا که مراکز خرید و رستوران‌های زیادی در آن واقع شده، رخ داده است.

پلیس بوگوتا نیز اعلام کرد که انفجار در پارکینگ ساختمان متعلق به یک شرکت اجاره فیلم‌های ویدئویی موسوم به بلاک باستر، رخ داد. بنا بر این گزارش ساختمان‌های اطراف محل وقوع حادثه نیز به شدت از این انفجار آسیب دیدند و ساکنان آن‌ها نیز به محل‌های دیگر منتقل شده‌اند.

این اقدام احتیاطی از آن رو انجام گرفته است که گمان آن می‌رود که مواد منفجره بیشتری در محل وقوع حادثه کار گذاشته شده باشد. البته پلیس به منظور اطمینان یافتن از این مساله به جستجو ادامه می‌دهد.

در پی وقوع این انفجار در شمال شهر بوگوتا پلیس و امدادگران محل وقوع حادثه را محاصره کردند و مجروحان حادثه با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

پلیس تاکنون گروه خاصی را مسئول این انفجار قلمداد نکرده است.

کلارا لوپس معاون شهردار بوگوتا نیز ضمن تائید خبر کشته شدن دو شهروند در این انفجار خواستار همکاری مردم برای یافتن عاملان این حادثه شده است.او گفت که مقامات شهری به افرادی که اطلاعاتی درباره جزئیات حادثه در اختیار آنان بگذارند پاداش خواهند داد.

بر اساس این گزارش، با افزایش عملیات ارتش کلمبیا علیه گروه فارک در دوران زمامداری الوارو اوریبه از میزان خشونت‌ها و بمب گذاری‌ها در این کشور و به ویژه بوگوتا پایتخت کاسته شده است.

کد خبر 74120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز