مجموع نظرات: ۳۰
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
۴ نفر

محققان تاکید می‌کنند، دریافت یک نوع ویتامین خاص می‌تواند از افراد در برابر دیابت و بیماری قلبی محافظت کند.

vitamin d - ویتامین دی - ویتامین d - دارو - تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد دریافت دز توصیه شده روزانه ویتامین دی از نور طبیعی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

خورشید یکی از بهترین و مهم‌ترین منابع تامین ویتامین دی برای بدن انسان است. آفتاب گرفتن برای جذب ویتامین دی از جمله کارهایی است که افراد مختلف در سراسر جهان انجام می‌دهند. برای رسیدن به حداکثر میزان دریافت این ویتامین پس از قرارگرفتن در معرض نور خورشید عوامل متعددی مانند زمان روز، موقعیت جغرافیایی، رنگ پوست، استفاده از ضدآفتاب و… تاثیرگذار است.

محققان موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه استرالیای جنوبی در آدلاید دریافتند، افرادی که سطوح ویتامین دی بالاتری داشتند، کمتر احتمال داشت علائم التهاب خطرناک مرتبط با شرایط بیماری را پس از آزمایش معمول نشان دهند. در حالی که التهاب بخشی طبیعی از سیستم ایمنی بدن و سایر فرآیندها است، اما بروز بیش از حد آن می‌تواند فرد را در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مضر مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی قرار دهد.

کسانی که در معرض افزایش خطر ابتلا به دیابت یا بیماری قلبی هستند، می توانند با دریافت بیشتر نور خورشید به مدیریت این خطر کمک کنند.

این مطالعه در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد.

کد خبر 697203
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    28 0
    بنده کارگر شهرداری آبادان بودم محل کارم در بیابان زیر نور مستقیم آفتاب بود فقط نتیجه اش گرما زدگی و از بین رفتن رطوبت پوست صورتم شد که برای معالجه و دارو حدود 3میلیون تومان آب. خورد آفتاب خوزستان کشنده است نه ویتامین. جهت اطلاع
    • امیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      32 1
      خداوند به شما نیرو بدهد. مرد شریف و حلال خور
    • CA ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      2 0
      باید صبح زود آفتاب بگیری
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 0
      آقای رئیس یه فکری برای کسانی که اصلا کار ندارند بیمه هم ندارند مثل زنان خود سرپرست سالمندان و بقیه بیکاران مسن تا بتوانند ویتامین d و یا کلسیم هم بخرند یا کسانی که مطلقا در آمدی ندارند بیمه هم ندارند سهام بی عدالتی هم نگرفته اند در تمام کشور ها بعد از یه سنی به سالمندان حقوق میدهند به بیکاران حق بیکاری می دهند ...
  • خسته IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    15 1
    عوارض اصلی دیابت استرس بی کاری غصه حرص وجوش وبی کاری هست به مردم هم چرت پرت تحویل ندید باآفتاب هم درست نمیشه درمانش فقط خنده خوشی وپوله
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    13 0
    هرکه ویتامین دی میخواد بیاد خوزستان تا آب شه و برگرد خونش
  • امیر IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    16 2
    سلام وقت بخیر تبریک میگم به دولت محترم علی الخصوص آقای فاطمی امین وزیر صمت به خاطر تولد یک ایران خودرو و سایپا جدید در صنعت لوازم خانگی ، جدیداً کارخانجات لوازم خانگی اجناسشونو از طریق یک واسطه یا همان دلال به بازار ارائه می دهند و اونا هر قیمتی که دلشون بخواد به فروشنده و مغازه دار ارائه میدن ، شما وقتی کالا را خریداری میکنید پول هم به حساب یک شخص حقیقی (دلالها) واریز میکنید نه حقوقی(کارخانه) به این ترتیب کارخانجات لوازم خانگی کالارو به هر قیمتی که دلشون می خواد می فروشند و هیچ ردپایی از خودشون به جا نمی گذارند و یک انحصار ایجاد می کنند ، تبریک و خسته نباشید میگم بخاطر ایجاد یک انحصار نوین و یک دستاورد جدید !!!
  • دنیز IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    27 2
    دانشمندان بی خود میگن .مادر من توی روستا از بچگی زیر نور آفتاب بزرگ شده .ولی الان دیابت .فشار خون و کلسترول .آرتروز. و....تا زمانیکه بجای مواد غذایی سم به خودمون بدن وضعمون از این بدتر هم خواهد شد .
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      5 0
      چه ربطی به مطلب داشت!!
  • مم IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 0
    چیری که توخوزستان زیادداریم همین ویتامین دی برای کلی مسافروگردش گر بمقدارکافی موجوداست..
  • وحید DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 3
    در ایران هم زنان ومردان باید بدن خود را آنقدر بپوشانن تا خورشید که سهله هواهم درز نکند!!!!!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    آفرین خوبه فقط رو کش ای قرصا ویتامین خطر ناکه معلوم نیست از چی هستن لاسیک مواد شیمیای وو...