گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: خواننده جوان که به اتهام انتقام‌جویی اینترنتی از یکی از شاگردانش در دادگاه تجدید نظر استان تهران حاضر شده بود، در جلسه محاکمه تمامی اتهامات خود را انکار کرد.

چندی قبل دختر جوانی نزد کارآگاهان مبارزه با جرایم اینترنتی رفت و از یک خواننده جوان به اتهام توهین و نشر اکاذیب شکایت کرد.

وی در تشریح ماجرا به ماموران گفت: یک سال قبل از طریق آگهی آموزش موسیقی با خواننده جوانی آشنا شدم و برای آموزش به دفتر او رفتم.

مدتی از برگزاری این کلاس‌ها نگذشته بود که وی به من ابراز علاقه کرد و من که می‌دیدم او جوان خوش‌برخوردی است به او جواب مثبت دادم. دوستی ما ادامه داشت تا اینکه از چندی قبل رفتار او تغییر کرد و دیگر به من توجهی نمی‌کرد.

حتی در صحبت‌هایش همیشه سعی می‌کرد مرا تحقیر کند و وقتی از وی درباره رفتارش سؤال کردم مدعی شد که من تمام برنامه‌های او را در اختیار رقبای کاریش قرار می‌دهم  و همین مسئله باعث شده تا وی در کارش ضربه سختی بخورد.

دختر جوان در ادامه افزود: من که از حرف‌های خواننده جوان شگفت‌زده شده بودم هر چقدر سعی کردم بی‌گناهی خودم را ثابت کنم، موفق نشدم و بعد از مدتی تصمیم گرفتم از شرکت در کلاس‌های آموزشی او صرف‌نظر کنم، اما این پایان ماجرا نبود چرا که این مرد با ارسال پیامک‌های توهین آمیز سعی می‌کرد مرا آزار دهد.

بعد از مدتی از آنجا که نمی‌توانستم تهمت‌های او را تحمل کنم تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم و به همین خاطر به اداره پلیس آمدم.

بعد از اظهارات دختر جوان، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از ماموران قرار گرفت و با صدور دستور قضائی، جوان خواننده دستگیر و به اداره پلیس انتقال یافت. این مرد گرچه در بازجویی‌های اولیه سعی داشت تمامی اتهامات خود را انکار کند اما در ادامه تحقیقات وقتی با مدارک و شواهد پلیسی مواجه شد، لب به بیان حقیقت گشود.

انتقام اینترنتی

پس از اظهارات مرد خواننده، پرونده وی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد اما در حالی که هنوز رای دادگاه صادر نشده بود دختر جوان بار دیگر نزد ماموران رفت و این بار ادعاهای تازه‌ای را مطرح کرد.

«چند روزی بود که افراد ناشناسی با من تماس می‌گرفتند و برایم مزاحمت ایجاد می‌کردند. از آنجا که هیچ‌کدام از این افراد را نمی‌شناختم به ماجرا مشکوک شدم و بعد از کمی پیگیری متوجه شدم خواننده جوان با قرار دادن عکس نامناسبی در اینترنت، اسم و مشخصات مرا زیر این عکس درج کرده و به همین دلیل است که افراد ناشناسی با من تماس گرفته و برایم ایجاد مزاحمت می‌کنند.»

با شکایت جدید دختر جوان از مرد خواننده، وی بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت اما در جریان بازجویی‌ها اتهامات تازه خود را رد کرد و مدعی شد از ماجرای انتشار عکس شاکی در اینترنت بی‌خبر است.

به این ترتیب پرونده وی با صدور کیفرخواست به شعبه 1171 دادگاه عمومی تهران ارسال شد اما قاضی دادگاه مرد خواننده را به اتهام مزاحمت تلفنی و فحاشی از طریق ارسال پیامک به جزای نقدی بدل از حبس محکوم و او را از اتهام مزاحمت از طریق اینترنت تبرئه کرد.

با اعتراض دختر جوان به این حکم، پرونده برای رسیدگی به اتهام مزاحمت اینترنتی به شعبه 78 تجدید نظر دادگاه کیفری استان ارسال شد و خواننده جوان مقابل قضات این شعبه قرار گرفت.

در این جلسه بعد از آنکه متهم مدعی شد در ماجرای انتشار مشخصات شاکی در اینترنت نقشی نداشته است، دختر جوان مدارکی به قضات دادگاه ارائه کرد و مدعی شد خواننده جوان تنها کسی است که مشخصات او را در اینترنت منتشر کرده است.

به این ترتیب قاضی پیشوا، دستورات لازم را در این‌باره صادر کرد.

کد خبر 69704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز