همشهری آنلاین: حکم اعدام عاملین انفجار تروریستی حسینیه سیدالشهداء رهپویان وصال شیراز، در ملاء عام و در مقابل این حسینیه اجرا می‌شود.

به گزارش فارس ، پس از برگزاری دادگاه، حکم اعدام سه نفر از عاملین انفجار تروریستی حسینیه سیدالشهداء رهپویان وصال شیراز که منجر به شهادت 14 نفر و زخمی شدن 212 نفر گردید، صادر شد. [انفجار شیراز]

بدنبال دستگیری عوامل بمب‌گذاری و محاکمه آنان در شنبه مورخ 2 آذر ماه سال جاری که به صورت علنی و با حضور رسانه‌ها برگزار شد، شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران بعد از اخذ آخرین دفاعیات متهمین و ارائه لایحه دفاعی وکلای آنان،‌ با توجه به اتهامات، حکم اعدامشان را صادر کرد.

مشروح این حکم به شرح زیر است:

1- محسن اسلامیان فرزند محمد با نام مستعار فرمانده بهمن (یار دوم) دارای سابقه کیفری در امر نگهداری اسلحه دائر بر محاربه و افساد فی‌الارض از طریق عضویت و همکاری موثر در گروهک محارب، ملحد و ضد حکومت اسلامی انجمن پادشاهی ایران با علم و اطلاع از موضع‌ گروه و طراحی و اقدام جهت براندازی حکومت اسلامی و تهیه سلاح و مهمات و ساخت بمب در این راستا و مشارکت در انفجار تروریستی حسینیه سیدالشهداء رهپویان وصال شیراز که منجر به شهید و زخمی شدن 222 نفر گردید و همچنین مشارکت در طراحی انفجار در سایر نقاط کشور و ساخت بمب مایرولی در این راستا و طراحی طرح ترور مسئولین نظام.

2- علی اصغر پشتر فرزند کرم با نام مستعار آراسب (یار سوم) و علی و احمد دائر بر محاربه و افساد فی‌الارض از طریق عضویت و همکاری موثر در گروهک محارب و ملحد و ضد حکومت اسلامی انجمن پادشاهی ایران با علم و اطلاع از موضع گروه و مشارکت در طراحی و اقدام برای براندازی حکومت اسلامی از طریق مشارکت در تهیه مهمات و ساخت بمب بکار رفته در انفجار تروریستی 24 فروردین ماه سال جاری حسینیه سیدالشهداء شیراز و مشارکت در طراحی انفجار در سایر نقاط کشور و ساخت بمب مایرولی در این راستا و طراحی طرح ترور مسئولین نظام.

3- روزبه یحیی‌زاده فرزند مجید با نام مستعار روزبهان و صادق افراسیابی دارای سابقه کیفری دائر بر محاربه و افساد فی‌الارض از طریق عضویت و همکاری موثر در گروهک محارب و ملحد و ضد حکومت اسلامی انجمن پادشاهی ایران با علم و اطلاع از موضع گروه مزبور و طراحی و اقدام جهت براندازی حکومت اسلامی از طریق مشارکت در تهیه بمب جهت کار‌گذاری در مراکز شناسایی شده در رشت و تهیه وسایل کار و امکانات مالی موثر در این راستا و طراحی ترور استاندار رشت و اعتیاد به مواد مخدر.

*همچنین با توجه به دلایل و شواهد زیر:
1- گزارشات وزارت اطلاعات.
2- اقاریر صریح متهمین.
3- کشف بمب‌ها و سلاح‌ و مهمات خریداری شده.
4- اقرار متهمین به مشارکت در انفجار حسینیه سید‌الشهداء در تاریخ 23 فروردین ماه سال جاری با همراهی متهمین و با هدایت جمشید، عامل CIA در خارج از کشور.
5- اقرار متهمین به تهیه سلاح و مشارکت در طراحی عملیات تروریسی انفجار در لوله‌های نفتی بندر گناوه.
6- اقرار متهمین به مشارکت در تهیه بمب مایرولی.
7- اقرار متهمین به مشارکت در طراحی عملیات انفجاری در مدارس حوزه علمیه.
8- اقرار متهمین به شناسائی مکانهای مورد هدف بمب گذاری.
9- اقرار متهمین به ارتباط با عامل خارجی انجمن به نام جمشید از طریق ایمیل و عضویت در "انجمن پادشاهی ایران".
10- اقرار متهمین به اهداف اجرای عملیات‌های طراحی شده از جمله بمب‌گذاری، براندازی حکومت از طریق ایجاد اختلاف فرقه‌ای، کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه‌های مذهبی، متزلزل کردن حکومت اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و ایجاد آشوب و هرج و مرج داخلی بوده است.
11- اقرار متهمین به تهیه مواد منفجره و سلاح در جهت اهداف شیطانی خود.
12- اقرار متهمین به سب‌النبی( توهین به پیامبران و امامان معصوم).
13- اقرار متهمین به طراحی و فیلم‌برداری از امام‌زاده شاه قیس شیراز برای انجام عملیات تروریستی در این مکان.
14- متهمین کلیه اتهامات وارده را قبول و به گناه و جنایتی که در حق مردم کشورمان کرده‌اند اعتراف کرده و خود را لایق مجازات دانسته‌اند.
15- اقرار متهمین در همکاری با "انجمن پادشاهی ایران" و جذب نیرو برای انجمن و تهیه CD از مواد انفجاری تهیه شده و ارسال برای جمشید در خارج از کشور.
در ادامه این حکم آمده است: شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران اقاریر صریح متهمین در دادگاه و دیگر شواهد و قرائن موجود، بزهکاریشان را محرز دانسته به استناد آیه شریفه 33 سوره مائده و مواد 183 و 186 و 187 و 189 و 190 و 191 قانون مجازات اسلامی متهمین "محسن اسلامیان فرزند محمد، علی اصغر پشتر فرزند کرم، روزبه یحیی‌زاده فرزند مجید" را به اعدام (آویختن به دار)‌ محکوم کرده از طرفی با توجه به عمق فاجعه تروریستی انفجار حسینیه سیدالشهداء شیراز که با 222 شهید و زخمی مردم سرافراز شیراز را عمیقا داغدار کرد، لازم است احکام صادره در ملاء عام و در جنب حسینیه اجرا گردد.

رای صادره به متهمین و وکلای آنان ابلاغ و نسبت به حکم صادره اعتراض نموده تقاضای تجدیدنظرخواهی کردند که پرونده جهت رسیدگی به دیوانعالی کشور ارسال خواهد شد.

کد خبر 69590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز