همشهری آنلاین: سردار رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص وضعیت مترو برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی گفت، نمی‌دانم در حساب ذخیره برای مترو ارز داریم یا نه.

به گزارش مهر، سردار رویانیان با تاکید بر اینکه "باید مشخص شود در حساب ذخیره ارزی بودجه مورد نیاز مترو وجود دارد یا نه" درباره مصوبه مجلس در این باره گفت: پس از اقدامات ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت موضوع به مرجعی که باید این بودجه را تصویب کند ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: مراحل قانونی امکان برداشت از حساب ذخیره ارزی در ستاد حمل و نقل و سوخت سپری شده است اما برای آنکه مشخص شود در حساب ذخیره ارزی پول داریم یا نه باید مراحل دیگری نیز طی شود. همچنین مجلس مصوب نکرده است مترو چه مبلغی را از حساب ذخیره ارزی برداشت کند و اصلاً باید مشخص شود در حساب ذخیره ارزی بودجه مورد نیاز مترو وجود دارد یا نه.

اظهارات رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در حالی صورت می‌گیرد که مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در این باره گفت: مجلس شورای اسلامی سهم شهرداریهای کل کشور را از حساب ذخیره ارزی کاملاً مشخص کرده است و شهرداریها برای مصارف تعیین شده می‌توانند تا 10 میلیارد دلاراز حساب ذخیره ارزی برداشت کنند.

محسن هاشمی درباره مبلغ مورد نیاز متروی تهران اظهار داشت: متروی تهران برای پیشبرد برنامه‌ها و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیازش به  5/1 میلیارد دلار اعتبار ارزی نیاز دارد و این درخواست کاملاً قانونی است.

پیش از این محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس نیز با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان تهران با رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفته بود: سردار رویانیان به نمایندگان وعده داد درخواست مترو تهران برای برداشت از حساب ذخیره ارزی را در سه مرحله پرداخت کند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در این باره توضیح داد : مجلس مصوب نکرده است که شهرداری برای توسعه مترو چه مبلغی را از حساب ذخیره ارزی برداشت کند به همین دلیل پس از اقدامات لازم در ستاد مدیرت حمل ونقل و سوخت موضوع به مرجعی که باید این بودجه را تصویب کند ارجاع شده است.

دو شغله بودنم قانونی استح

رویانیان که همزمان ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و راهنمایی و رانندگی کشور را عهده دار است در پاسخ به اظهار نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر لزوم دو شغله نبودن مسئولان و اینکه اگر قرار باشد یکی از این شغل را انتخاب کند گفت: من در نیروی انتظامی آخرین روزهای خدمت خود را سپری می‌کنم و بازنشستگی‌ام را موکول کرده‌ام به نظر فرمانده نیرو و ریاست جمهوری تا طبق نظر آنها عمل کنم.

وی در ادامه اظهارداشت: البته اشتغالم در ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت شغل سازمانی محسوب نمی‌شود و از لحاظ قانونی مشکلی برای دوشغله بودن ندارم.

کد خبر 69674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز