رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۵۰ هزار دنبال‌کننده با سوء‌استفاده از جایگاه اجتماعی و جعل هویت یک نفر با ترفند کمک به افراد بی‌بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از فعالین اجتماعی مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و با بهانه دریافت وجه تحت عنوان کمک به نیازمندان از شهروندان کلاهبرداری می‌کند. ش

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کرده و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده با سوء‌استفاده از جایگاه اجتماعی شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی ضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی کرده و با به دست آمدن اطلاعات هویتی پس از تشریفات قضایی متهم را در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت کانال جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرامی و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد و انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

کد خبر 696006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha