«سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا» (UKHSA) روز جمعه اعلام کرد نشانه‌های اولیه‌ای از به کفه رسیدن شیوع آبله میمونی در این کشور و کند شدن گسترش آن به چشم می‌خورد.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دکتر میرا چاند، رئیس بخش عفونت‌های بالینی و نوظهور در UKHSA گفت: «بااینکه اغلب داده‌های اخیر نشان دهنده کاهش رشد این شیوع است، نمی‌توانیم از خود راضی باشیم.»

۲۸۵۹ مورد تاییدشده و بسیار محتمل آبله میمونی در انگلیس تا ۴ اوت (۱۳ مرداد) شناسایی شده و حدود ۹۹ درصد این موارد در میان مردان بوده است.

تجزیه و تحلیل اخیر بوسیله UKHSA نشان داد که «آبله میمونی همچنان عمدتا در شبکه‌های جنسی مردان همجنسگرا، دوجنسگرا یا سایر مردانی که با مردان آمیزش جنسی دارند، منتقل می‌شود.»

مقامات بریتانیایی در ماه ژوئن (خرداد) در حالیکه شیوع این بیماری ویروسی عمدتا در اروپا سرعت می‌گرفت، به مردان همجنسگرا و دوجنسگرا که در معرض خطر بالاتر قرار گرفتن در معرض آبله میمونی بودند، واکسن ارائه کردند.

دکتر چاند گفت به افراد در معرض خطر بالاتر تماس با ویروس آبله میمونی واکسن آبله ارائه می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در این ماه آبله میمونی را «یک اضطرار بهداشت عمومی دارای جنبه بین‌المللی»- بالاترین درجه هشدار این سازمان- اعلام کرد.

آمریکا نیز به دنبال اقدام سازمان جهانی بهداشت، روز پنجشنبه آبله میمونی را در این کشور یک اضطرار بهداشت عمومی اعلام کرد.

کد خبر 695925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 21
    این غربی ها مستقیم یا غیر مستقیم عامل هر چی بیماریو دردومرض هستند.