گزارشی از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا حاکی از آن است که یک سیارک با عرض ۲۱۳ متر به نام 2022 OE02، انتظار می‌رود از فاصله ۵.۱ میلیون کیلومتری زمین عبور کند.

سیارک

به گزارش همشهری آنلاین، ناسا این سیارک را به‌عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک طبقه‌بندی کرده است. به این معنی که این یک جسم نزدیک به زمین (NEO) است که تهدیدی قابل توجه برای سیاره محسوب می‌شود.

یک انحراف جزئی در مسیر فعلی، ممکن است سیارک را به سمت زمین سوق دهد. با این حال، دانشمندان اطمینان دارند که این سیارک به‌طور ایمن از زمین می‌گذرد، زیرا فاصله‌اش تقریبا ۱۳ برابر میانگین فاصله زمین و ماه است.

در ماه مه نیز یک سیارک غول‌پیکر به پهنای ۴۸۷ متر، یعنی بزرگ‌تر از ساختمان امپایر استیت از کنار زمین عبور کرد. در آن زمان نیز دانشمندان نگران مسیر حرکت سیارک بودند.

با این حال، این سیارک که در چند سال گذشته چندین بار دور مدار زمین خریده است، از فاصله ۳.۲ میلیون کیلومتری به سلامت عبور کرد.

با این حال، ناسا در حال حاضر آماده‌سازی خود را برای بدترین سناریو آغاز کرده است. این ماموریت آزمایشی برای تغییر مسیر دوگانه سیارک (DART) خود را راه اندازی کرده است که در صورت موفقیت، مکانیسم دفاعی زمین در برابر سیارک‌های سرکش خواهد بود.

این ماموریت که سال گذشته در نوامبر ۲۰۲۱ با موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس پرتاب شد، به دیمورفوس، قمر کوچکی که به دور سیارک دیدیموس می‌چرخد، برخورد خواهد کرد. انتظار می‌رود این برخورد در سپتامبر یا اکتبر رخ دهد.

کد خبر 695725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمدرضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 2
    بی خطر خواهد بود
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    آخ یک سیاررک غول پیکر بزنه به زمین همه نسل بشر نابود شه . ادمها دائم در جنگن ! باید یه چیز این مکانیسم فرسوده رو تمام کنه. آاااااااااااااااااااااای سیارک جوووووووووووووووووووووونم بیا بخوووووووووووووووووور به زمین!