همشهری‌آنلاین: گواهینامه رانندگان ماجراجو و خاطی باطل می‌شود.

به گزارش شبکه خبر، سرهنگ قربانعلی علیمردانی رئیس پلیس کنترل نامحسوس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و بالا بردن فرهنگ ترافیکی تخلفاتی مانند سرعت، سبقت و حرکات نمایشی در بزرگراه‌ها 30 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در تمام جاده‌های کشور همچنان بیشترین تخلف مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است گفت: در درون شهری و برون شهری بیش از یک میلیون و 200 هزار تخلف مربوط به سرعت و سبقت غیر مجاز ثبت شده است.

سرهنگ علیمردانی افزود: با نصب دوربین‌های جدید و مجهز در بزرگراه‌های کشور بدون هیچ اغماضی با رانندگان خاطی که جان دیگران را به خطر می‌اندازند برخورد شدید می‌شود.

وی افزود: رانندگانی که 3 تخلف حادثه ساز داشته باشند در مدت یک سال گواهینامه آنان توقیف و خودروی آنان به پارکینگ هدایت می‌شود و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

علیمردانی با اشاره به اینکه ابطال گواهینامه و حتی مجازات حبس در انتظار رانندگان ماجراجو خواهد بود گفت: در بیشتر کشورهای دنیا مجازات‌های شدیدی با رانندگان ماجراجو که جان مردم را به خطر می‌اندازند صورت می‌گیرد.

وی گفت: تنها در بزرگراه نیایش تهران روزانه دوربین‌های ما 500 تا 600 تخلف رانندگی را ثبت می کنند که در روزهای آینده با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 69502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز