سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، شرایط انتخاب شهرداران در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها تعیین شد.

شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین، علی حدادی با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط بررسی شد.

او متذکر شد: در جلسات قبل، کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها تصویب شده بود. امروز شرایط سنی و مدرک تحصیلی برای کاندیداهای تصدی پست شهرداری تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداهای شهرداری برای شهرهای زیر یک میلیون نفر جمعیت باید ۳۰ سال سن تمام و برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر باید ۳۵ سال تمام داشته باشند. همچنین این کاندیداها برای شهرهای زیر یک میلیون نفر باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و برای شهرهای بالای یک میلیون نفر باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.

شرط مربوط به سوابق اجرایی

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین شرایط مربوط به سوابق اجرایی برای داوطلبان تصدی پست شهرداری مشخص شد. طبق این مصوبه، چهار سال سابقه فعالیت در شهرداری یا ۵ سال تجربه در امور دستگاه‌های اجرایی، نهادها و دهیاری‌ها در شهرهای تا ۵۰ هزار نفر جمعیت لازم است.

حدادی ادامه داد: برای شهرهای با جمعیت ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نیز ۶ سال سابقه فعالیت در شهرداری یا هشت سال تجربه در امور مربوط به دستگاه‌های اجرایی و یا نهادها لازم است. همچنین برای شهرهای ۲۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر جمعیت، ۱۰ سال سابقه حضور در شهرداری‌ها و یا ۱۲ سال تجربه مربوط به دستگاه‌های اجرایی و یا نهادها مورد نیاز است.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت نیز ۱۰ سال سابقه حضور در شهرداری یا ۱۲ سال تجربه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و یا غیردولتی مورد نیاز است.

وی ادامه داد: ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز مربوط به مقامات است که با داشتن ۴سال سابقه خدمت در هر کدام از این سمت‌ها می‌توانند به عنوان کاندیدای شهرداری انتخاب شوند.

حدادی تاکید کرد: همچنین مصوب شد کسانی که بخواهند کاندیدای پست شهرداری شوند، باید از قبل ثبت نام کرده و استعلام‌های مراجع چهارگانه را دریافت کنند.

کد خبر 694717
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha