بارندگی های سیل‌آسا دو سه روز گذشته در تهران که به سیل مرگبار در امام‌زاده داوود، رودهن، دماوند و فیروزکوه منجر شده است، خاطرات فاجعه سیل ۳۵ سال پیش در تجریش را زنده کرد. اما فعلا این منطقه امن است. هرچند که تردد به دربند ممنوع شده.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ روز یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۶۶ ساعت یک بعدازظهر، با وجود گرمای هوا، رگبار و تگرگ شدیدی آغاز به باریدن کرد. شدت رگبار به گونه‌ای بود که در مدت ۱۰۷ دقیقه ۲۸ میلیمتر بارش ثبت شد. در مدت کوتاهی سیلاب عظیمی از رودخانه گلابدره به حرکت درآمد و صدها تن گل و لای و سنگ را در مسیر رودخانه گلابدره و رودخانه دربند به سمت میدان تجریش به حرکت درآورد. بر اثر این سیل، حدود ۳۰۰ نفر کشته شدند و ۷۵۷ میلیارد ریال خسارت مالی وارد شد.

حالا پس از ۳۵ سال و با سیل امام‌زاده داوود، رودهن، دماوند و فیروزکوه، همان ترس به تهران برگشته است. اما ظاهرا اوضاع به گونه ای دیگر است

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران  درباره شایعاتی نسبت به جاری شدن سیل در تجریش، اظهار کرد: باتوجه به رصدی که از شب گذشته نسبت به مسیل‌ها و کانال‌های اصلی شهر تهران داشته‌ایم، هنوز ۱۰ درصد یک کانال اصلی هم پر نشده است.

گزارش: رضا سمائی‌نیا

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: محمود دانش‌آموز

کد خبر 694465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha