بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش‌های موسمی تا یکشنبه ادامه‌ دارد و خطر سیلاب مناطقی را که در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار دارند، تهدید می‌کند. در شهرستان ری تعداد زیادی مسیل و رودخانه جریان دارد که ساکنان آن در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

رابعه تیموری

همشهری آنلاین - رابعه تیموری: رودخانه‌های کرج، کن و شور از اراضی کشاورزی حسن آباد فشافویه در جنوب شهرستان ری می‌گذرند. بخش غربی شهرستان ری هم تحت تاثیر رودخانه کن و نهر فیروزآباد است و بخشی از بستر رودخانه سرخه حصار هم در بخش شرقی شهرستان ری جریان دارد.
این شهرستان علاوه بر قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های کرج، کن، شور و سرخه حصار، کانال آب ری- ورامین را هم در خود جا داده است. این کانال که تاکنون قربانیان بسیاری را به کام مرگ فرو برده، در زمان بارندگی با افزایش سطح آب ناایمن‌تر می‌شود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

وجود این مسیل‌ها در شهرستان ری سبب شده مسئولان شهرستان برای مواجهه با سیلاب‌های احتمالی پیش بینی‌های لازم را انجام دهند. «حمید زمانی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری می‌گوید : « با توجه به‌وقوع بارندگی‌های شدید اخیر، نیروهای امدادی و خدمات‌رسان شهرستان در آمادگی کامل قرار دارند تا خطرات احتمالی سیلاب را کاهش دهند. »
او از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های شهرستان ری به‌عنوان مکان‌های مستعد سیلاب نام می‌برد و می‌گوید : «روستاهای لپه‌زنک و چهل‌قز و سیل‌بندهای بالادست آنها از حساسیت بیشتری برخوردارند. »
در میان روستاهای حریم رودخانه‌های ری، روستای ابراهیم آباد با شرایط ویژه‌ای روبرو است. در این‌روستا به حریم رودخانه تجاوز شده و تعدادی از خانه‌های اهالی در حریم رودخانه ساخته شده است. این خانواده‌ها بیشتر از سایر اهالی در خطر طغیان آب و سیلاب قرار دارند و حضور اهالی و به‌ویژه کودکان در نزدیکی بستر رودخانه خطرآفرین است.

هشدار سیل در روستاهای شهر ری | ١٨ نقطه حادثه‌آفرین کانال ری- ورامین

کانال آب ری - ورامین

نقاط حادثه‌آفرین کانال ری - ورامین

کانال ری – ورامین که پساب‌های شهر تهران را به تصفیه‌خانه جنوب تهران هدایت می‌کند، از مناطق مسکونی زیادی عبور می‌کند و به دلیل روباز بودن کانال امکان طغیان آب وجود دارد. بعضی از نقاط این کانال ناامن‌تر از سایر قسمت‌های آن هستند و تا کنون کودکان، بزرگسالان و خودروهای بسیاری در این نقاط سقوط کرده‌اند. محل بروز حوادث این کانال که از سال گذشته تا کنون در اورژانس استان تهران و سایر مراکز امدادی به ثبت رسیده، نقاط زیر بوده و عبور و حضور در این مکان‌ها باید با دقت و احتیاط بیشتری همراه باشد :
- جاده ورامین، کانال عباس آباد
- امین آباد، جنب کانال
- اتوبان امام علی (ع)، نرسیده به جاده معدن، کانال امام علی (ع)
-  اتوبان شهید رستگار به سمت پل امام علی (ع)
-  اتوبان شهید رستگار، بعد از کارخانه معدن قدیم
- جاده ورامین، نرسیده به جاده نظامی
-  جاده ورامین، کانال تصفیه‌خانه
-  کانال شهری : میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام
- جاده ورامین – قلعه نو به سمت عشق‌آباد
-  جاده ورامین – پل فیروزآباد
- اتوبان قم، بعد از شهرک سینمایی
-  اتوبان امام علی (ع)، جاده معدن
-  جاده ورامین، روبروی عباس‌آباد
- کانال تصفیه‌خانه
-  جاده ورامین – عباس آباد
-  اتوبان امام علی (ع) شمال به جنوب، ورودی شهید رستگار
- محله عباس‌آباد نظامی شهرستان ری
-  محله بهاران در منطقه شن و ماسه پاکدشت

کد خبر 694125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha