همشهری آنلاین: رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که رای‌گیری در پارلمان این کشور به توافقنامه‌ "عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی" به پنجشنبه (7 آذر) موکول شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه‌ تلویزیونی العربیه، محمود المشهدانی رئیس پارلمان عراق، بعد از مذاکرات با گروه‌های مختلف به ویژه گروه‌های معارض اعلام کرد که به منظور تکمیل بررسی‌ها درخصوص سند اصلاحات، جلسه‌ پارلمان برای رای‌گیری درمورد توافقنامه‌ به فردا موکول می‌شود.

مشهدانی در عین حال گفت: به رغم عدم تصویب توافق‌نامه، فضای مذاکرات مثبت است و می‌توان به امضای توافق‌نامه امیدوار بود.

پیش از برگزاری نشست پارلمان فهرست ائتلاف یکپارچه‌ شیعه و فهرست ائتلاف کردستان عراق موافقت قاطعشان را با توافقنامه "عراق و آمریکا" اعلام کرده بودند اما در نشست شورای ریاست جمهوری عراق که با هدف بررسی پیشنهادات احزاب سیاسی در خصوص نحوه‌ی تصویب توافقنامه برگزار شد بر ضرورت تحقق اجماع ملی گسترده و جلب موافقت اکثریت پارلمان با این توافقنامه تاکید شد.

احزاب سنی عراق نیز با ارایه‌ سند اصلاحات، توافق‌ نهایی در خصوص این سند را شرط موافقتشان با توافقنامه‌ عراق و آمریکا اعلام کرده‌اند.

طارق الهاشمی، رئیس حزب اسلامی عراق نیز بار دیگر پیشنهاد برگزاری رفراندوم را در خصوص توافق‌نامه اعلام کرد که بنا به گفته‌ علی دباغ، سخنگوی دولت عراق این پیشنهاد همچنان در حال بررسی است.

کد خبر 69407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز