بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران امروز قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود و با تداوم فعالیت سامانه بارشی، آب‌گرفتگی معابر مورد انتظار است.

باران تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا پنج روز آینده شهروندان تهرانی با تداوم فعالیت سامانه بارشی در این شهر روبرو خواهند بود. همچنین آسمان در اکثر نواحی استان به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات در بعضی ساعات نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و نیز گاهی وزش باد شدید بخصوص در غرب و نیمه جنوبی با خیزش موقت گردوخاک (احتمال توفان گردوخاک)، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت این سامانه، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و نیز وقوع طوفان گردوخاک (در مناطق مستعد خیزش گردوخاک) مورد انتظار است. همچنین فردا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و تا روز دوشنبه این روند ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌ فیروزکوه با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده و بیشترین میزان بارش باران در شهرستان شهریار با ۱۱.۸ میلی متر بارش بوده است.

آسمان تهران فردا (۷ مردادماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و طی شنبه (۸ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی بارش پراکنده و بتدریج افزایش ابر در شب، رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران گفته است:با توجه به گزارشات بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است، بر همین اساس مردم باید هوشیار باشند در اطراف رودخانه‌ها نروند و حداقل تا روز یکشنبه از کوهنوردی اجتناب کنند.

کد خبر 693902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha