سخنگوی شهرداری تهران درباره استفاده از تصاویر زنان بی‌حجاب بر روی سنگ قبر بهشت زهرای تهران گفت: استفاده از این تصاویر ممنوع و غیرقانونی است و تصریح آن در قوانین کشور موجود است.

عبدالمطهر محمدخانی - سخنگوی شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی در تشریح روند اصلاح سنگ قبر دارای تصاویر بی‌حجاب بانوان گفت: بی‌تردید آرامستان‌ها در فرهنگ غنی، سنت‌های ملی و اعتقادات دینی ما تعریف مشخصی دارد و برای آن حدود و تعاریفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، در همین راستا هم جامعه از سازمان بهشت زهرا(س) انتظار دارند که این موارد به دقت رعایت شود.

وی افزود: این حدود و موارد فرهنگی هم صرفا مربوط به تصاویر بانوان نیست برای مثال نصب کتیبه‌های حجیم که در سال‌های اخیر خیلی هم رایج شده موضوعی است که هم در اعتقادات اسلامی پذیرفته نیست و هم از سوی دیگر برای شهروندان موجب اذیت و آزار شده است؛ در حقیقت نصب کتیبه‌هایی با ارتفاع بعضا بسیار زیاد تردد مردم در آرامستان را با مشکل مواجه می‌کند، به شکلی که شهروندان باید برای رفتن بر سر مزار عزیزانشان از میان احجام و بلندی‌های ناشی از نصب همین کتیبه‌ها و سنگ قبرهای نامتعارف عبور کنند و سازمان بهشت زهرا در ماه‌های اخیر مشغول و درگیر این موارد است.

چکیده صحبت‌های سخنگوی شهرداری تهران را در ادامه می‌خوانید:

* در مورد تصاویر بانوان بی‌حجاب نیز اساسا اصل انتشار کار غیرقانونی است، یعنی حتی واحدهای اداری، تجاری و ... نیز نمی‌توانند در نما و یا تبلیغات خود از تصویر بانوان بی‌حجاب استفاده کنند؛ البته موضوع تنها جنبه تبلیغات نیست، بلکه استفاده از این تصاویر ممنوع و غیرقانونی است و تصریح آن در قوانین کشور موجود است.

* سازمان بهشت زهرا برای تاکید بیشتر بر این قانون در قراردادی که با خانواده متوفیان دارد برای در اختیار قرار دادن قبور، بندی قرار داده که در آن از خانواده‌ها این تعهد گرفته می‌شود که این مسائل را رعایت کنند مواردی همچون ممنوعیت نصب کتیبه و پرهیز از ایجاد ارتفاع زیاد برای قبور که ایجاد مشکل در تردد می‌کند. همچنین استفاده از آیات کامل قرآن و اسامی معصومین به این دلیل که پاگذاشتن روی آنها باعث بی‌احترامی نشود، منع شده و در کنار همه این موارد بندی هم برای عدم استفاده از تصاویر خارج از عرف بانوان آمده است.

* از سوی دیگر، سازمان بهشت زهرا مطالبه مردمی ایجاد شده در قالب کمپین اینترنتی با تعداد امضا قابل توجه را پاسخ داده که از سازمان خواسته با این موضوع مقابله کند. مطالبه‌ای که از طرف برخی افراد و گروه‌های فرهنگی نیز مطرح شده است. به صورت مستمر خانواده‌ها و افرادی که به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند با مسئولین بهشت زهرا صحبت و در این سال‌ها اعتراض کرده‌اند که رویه‌ ناپسندی که در استفاده از تصاویر بانوان بی‌حجاب ایجاد شده است، فضای فرهنگی و معنوی بهشت زهرا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

* در این میان برخی مسائل حاشیه‌ای نیز قابل تامل است؛ بعضا افراد سودجویی در اطراف بهشت زهرا هستند که با دور زدن قوانین و مجموعه بهشت زهرا، سنگ قبرها را طراحی می‌کنند و به صورت عمدی و با هدف سودجویی و جذب مشتری و تشویق خانواده‌ها از تصاویر بی‌حجاب بانوان استفاده کرده و به صورت غیرقانونی این سنگ‌ها را وارد بهشت زهرا می‌کنند و بدون طی کردن روال عادی و دریافت مجوز، سنگ را نصب می کنند که باید برخورد با این افراد نیز بیش از پیش در دستور کار سازمان بهشت زهرا قرار بگیرد.

کد خبر 693894
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 31
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    9 7
    زنده. ها. در آسایش هستند. وتمام مشکلات. مملکت. حل. شد حالا رسیدیم. به قبرستان.......