امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم هیچ‌کس با زور چادر بر سرکند گفت: تهاجم به حجاب در حقیقت یک برنامه نابکرانه دشمن غربی است.

علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به سالروز تأسیس نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره) اظهارداشت: در پنجم مرداد دو حادثه دیگر نیز به وجود آمد که این دو حادثه در حقیقت نشان عظیم امداد الهی را در نابودی دشمنان خدا و ملت ایران نشان می‌دهد.

وی، مرگ شاه ملعون و دفن نظام ستمشاهی را اولین حادثه بیان کرد و ادامه داد: حادثه دوم، انجام عملیات افتخارآفرین مرصاد بر علیه منافقین ناپاک بود که صدام پس از قطعنامه ۵۹۸، لشکر انبوهی از منافقین را به انواع تجهیزات مجهز کرد تا به غرب کشور حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: عملیات مرصاد با هلیبرنی با طرح، برنامه و فرماندهی شهید صیاد شیرازی انجام گرفت آغاز شد که منجر به هلاکت ۳ هزار منافق شد.

وی، منافقین را جریان خائنانه‌ای کم‌نظیر در ایران برشمرد که خود را مجاهد خلق ایران می‌نامیدند، خاطرنشان کرد: آنان دو حرکت بزرگ را در جهاد ضد خلق ایران به نمایش گذاشتند، حرکت اول مزدوری صدام ملعون بود که در مقام مزدوری صدام از هر جنایتی نسبت به خلق ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس کوتاهی نکردند.

امام جمعه مشهد مقدس، دومین حرکت منافقین در جهاد ضد خلق ایران را اقدامات آنان در جنگ نرم دانست و گفت: بعد از شکست مفتضحانه‌ای که در عملیات مرصاد نصیب آنان شد و برای همیشه شخصیت اجتماعی آنان را نابود کرد، در شکل عنصر آمریکایی شروع به مبارزه با مردم ایران آن‌هم در فضای مجازی و در جنگ نرم کردند.

وی اضافه کرد: دیگر نه قدرت، نه عرضه و نه توان رویارویی با مردم ایران را ندارند پس شروع به اقدام در فضای مجازی کردند که خوشبختانه بصیرت مردم، صلابت رهبری معظم و غیرت و مردانگی عزیزان رزمنده ما در هیچ زمانی به این عناصر ناپاک فرصت طلب اجازه نمی‌دهد بتوانند منویات شیطانی و خائنانه خودشان را اجرا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به دیدار دو روز گذشته ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه امسال در سالروز پنجم مرداد به محضر رهبر انقلاب رسیدند و رهنمودهای راهبردساز عرصه امامت جمعه را دریافت کردند که در حقیقت تولید یک منشور امامت جمعه در کشور بود.

وی به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر رفتار پدرانه ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: فرمایش رهبری یعنی امام جمعه نباید جناح‌گرایی داشته باشد و وابسته به جریان خاص سیاسی نباشد، پدر جامعه هست و باید پدرانه رفتار کند اما این فرمایش مقام معظم رهبری از دو سو ایجاد تکلیف می‌کند، هم تکلیف برای امام جمعه و هم برای مردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مسئله حجاب را دیگر موضوع مطرح شده در دیدار با رهبر انقلاب ذکر و ابراز کرد: رهبری فرمودند در مسئله حجاب بیایید مسئله استعماری غرب در برابر حجاب را برای مردم تبیین کنید، همان طور که اگر یادتان باشد هم در خطبه نماز جمعه و هم سخنرانی ۲۱ تیر در تحلیل حوادث مسجد گوهرشاد، راجع به توطئه نابکارانه انگلیس‌ها در کشف حجاب رضاخانی عرایضی را عرض کردم.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند «تهاجم به حجاب در حقیقت یک برنامه نابکرانه دشمن غربی است» تصریح کرد: غرب در تمدن خود و در حاکمیت بخشی به تمدن خود در برابر اسلام و انقلاب اسلامی شکست خورده است. تمدن غربی زن را یک کالای جنسی در معرض جامعه قرار می‌دهد اما آموزه‌های ارزشمند و عزتمند اسلام نسبت به زن، از زن یک عنصر فرهیخته، قوی و نیرومند در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی ساخته است.

 علم‌الهدی افزود: امروز در میدان فرهنگ دنیا زن دو شخصیت دارد، یک شخصیت در تمدن غربی و یک شخصیت در تمدن انقلاب اسلامی، شخصیت زن در تمدن غربی یک کالای جنسی در استخدام شهوات مردان واقع شده ولی در انقلاب اسلامی، زن وزیر، مدیر و ورزشکار می‌شود و عنصر فرهنگی و فعال اقتصادی آن‌هم با حجاب و پوشش قرار می‌گیرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم هیچ‌کس با زور چادر بر سر کند، اظهار کرد: امروزه در میدان فرهنگی جهان، زن دو شخصیت دارد که در آینه تمدن غربی، به‌عنوان یک کالای جنسی نمایان می‌شود و در استخدام شهوات مردان است اما در آینه تمدن اسلامی، زن یک فعال اقتصادی، سیاستمدار و فعال اجتماعی است که با حجاب و پوشش خود از دسترس نگاه‌های شهوت‌آلود مردان محفوظ می‌ماند. به همین خاطر است که بحث ما فراتر از اینکه بانوان حجاب بر سر داشته باشند یا نه این است که زنان ما بدانند پیروی از خط اندیشه غربی، مقصدی جز تبدیل‌شدن به یک کالای جنسی در دسترس ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اگر می‌خواهند در آزادی اجتماعی، فرهنگی و علمی به‌ عنوان استاد دانشگاه، استادیار دانشگاه و فرهیخته دانشگاهی و علمی قرار بگیرند و هدف تیر نگاه‌های زهرآلود مردان قرار نگیرند، در سایه حجاب و پوشش می‌توانند به همه مقامات برسند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قوی‌ترین و برجسته‌ترین کارشناسان و متخصصین از زنان به وجود آمد، گفت: در بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی، خانم‌ها برترین‌ها هستند که با پوشش کامل به این مقام رسیدند، این افتخار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که زن به این عظمت رسیده است.

 علم‌الهدی به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) نیز اشاره و تأکید کرد: مردم شهر را سیاه‌پوش کردند و هیئات و دسته‌های عزاداری به راه انداختند از این رو باید سعی کنیم در این ماه محرم، عزاداری سیدالشهدا را یک عزاداری سکولار نکنیم.

وی اضافه کرد: یک بخش عزاداری امام حسین اشک ریختن است، یک بخش آن توجه به هدف سیدالشهدا و توجه به مقصد آن حضرت است که  عزاداری‌های ما به شکلی باشد که اهداف ابی‌عبدالله را برجسته کنیم.

کد خبر 694139
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 39
  • نظرات غیرقابل انتشار: 80
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    108 9
    مشکل ما ایرانیها الان حجاب نیست اون بدبختی که داخل خونش چیزی برای خوردن ندارد نمیاد حجاب رو از سروبدن برداره .
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      مشکل اصلی ما حجاب است اگر حجاب درست شود دیگه شهوت و چیزهای این جوری نیست این خود قرآن می گوییند
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    94 9
    در غرب هم زنها در همه عرصه هایی که فرمودید فعالند
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    59 3
    بهترین ورزشکاران وبهترین رئیس جمهورهای در غرب زن هستن ابزار جنسی کدومه
  • محمد IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    53 5
    به گفته ایشان خانمهایی به درجات عالی رسیده اند که حجاب کامل داشته اند ،مثل مریم میرزاخانی!
  • سارایی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    42 3
    حقو حقوق زن یا مادر چی؟؟؟فقط حجاب؟؟
  • محمدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 3
    پوششی مثل چادرنشانگر زینت یک زن مسلمان هست۰۰۰به نظرمن امنیت جانی و فکری و روانی بهتری خواهیم داشت
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 3
    عمل به توصیه های دو روز پیش حضرت امام خامنه ای به امامان جمعه لازم است
  • مجتبی‌اقاجانی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 8
    افرین‌این‌حرف‌قشنگی‌بود‌زن‌در‌غرب‌کالای‌جنسی!خوب‌گفتی‌حاجی!