نیمه‌ شب گذشته و در نخستین ساعت آغاز پنج‌شنبه ۶ مرداد، در پی بارش شدید و ناگهانی باران، سیلی مهیب منطقه امامزاده داوود را در برگرفت و خسارت‌های زیادی برجا گذاشت.  

اولین تصاویر از میزان تخریب ها و امداد رسانی در سیل امامزاده داوود ۶ مرداد ۱۴۰۱

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: نیروهای امدادرسان که در اولین فرصت در منطقه امامزاده داوود حضور یافتند اکنون نیز درگیر عملیات امدادرسانی هستند. تصاویر اولیه صبح امروز، پس از فروکش کردن آب و گل‌ولای، نشان از تخریب‌های گسترده در این منطقه دارد. 

فرهاد زینعلی دهیار روستای امامزاده داوود با اعلام اینکه سیل در ساعت ۱:۳۰ بامداد و طی ۲۰ دقیقه رخ‌ داد و بسیاری از مسافران و اهالی بومی و کارگران مستقر در این روستا گرفتار سیل شدند، می‌گوید: «الآن در وضعیت بحرانی هستیم و متأسفانه روستای امامزاده داوود در مسیر سیل قرار دارد و چنین فاجعه‌ای قابل پیش‌بینی بود.»

وضعیت بحرانی است

محمد بهشتی، مدیر آستان امامزاده داوود الحسنی (ع) نیز در خصوص سیل بامداد امروز می‌گوید: «سیل و گل‌ولای ناشی از آن سرداب امامزاده داوود (ع) را فرا گرفته و بخش زیادی از تأسیسات و فضای محیطی امامزاده تخریب شده است.»

او می‌افزاید: «طی سال‌های گذشته بارها از سوی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و ارگان‌های مربوط از مسیر سیل بازدید کرده‌اند و پاک‌سازی مسیر رودخانه صورت گرفته بود. در سیل بامداد امروز خودروهای مسافران و خودروهایی که در حاشیه رودخانه پارک شده بود مسیر سیل را به سمت امامزاده تغییر داد که همین موجب خسارات فراوان شد.»

وضعیت بحرانی است

بهشتی در خصوص فرورفتگی حیاط امامزاده تصریح می‌کند: «رودخانه در زیر حیاط امامزاده قرار دارد که نشست صورت گرفته موجب شد تا بیش از ۵۰ درصد آب به رودخانه بریزد. در غیر این صورت همه امامزاده تخریب می‌شد. این روستا در مسیر سیل قرار دارد و بعد از باران شدید طغیان رودخانه قابل پیش‌بینی بود.»

وضعیت بحرانی است

وضعیت بحرانی است

وضعیت بحرانی است

وضعیت بحرانی است

وضعیت بحرانی است

وضعیت بحرانی است

کد خبر 693815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • رحمان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    17 19
    خدا میخواد مردم از خواب بیدار شن آیا شدین؟
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      23 13
      چرا امثال تو همیشه میخوان خدارو تو بلاها به مردم بشناسونن؟اینو بدون خدا مهربونه پس خوبیاشو ببین،هر وقت یه اتفاق خوبم افتاد بیا بگو این کار خداست،
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      16 6
      کدوم خواب ؟
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      16 3
      چرا امثال شما از جانب خداوند طوری صحبت میکنن که انگار مشاور اون هستین و از تمام اسرار خبر دارید خداوند خودش به تو گفت میخواد مردم از خواب بیدار بشن ؟ یا بازم خودتونو جای خدا حس کردین و حکم صادر کردین ؟
    • نیلوفر IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      12 4
      حالا ایشالا خودت از خاب بیدار شی کمتر چرتو پرت بگی 🤣🤣🤣
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    6 12
    از بس گناه زیاد شده، آدم اگه شناختی ازاسلام نداشت وگناه می‌کرد یه چیزی، نه اینکه اسممون مسلمان باشه ولی پشت به مقدسات کنند حلال وحرام ودین را کنار گذاشتن، میان تو مراسم سیدالشهدا ولی انگار میخان برن عروسی، یادشون رفته چرا امام حسین (ع) تمام خانوادشو حتی طفل شیر خوار شو فدای این امت کرد، کی از این امت دینی را که امام حسین به گردنشون داره ادا میکنه، البته خودم هم میگم، باید به خودمون بیاییم، که بلا که نازل شد ترو خشک میسوزه
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      1 0
      البته گناه کشتن سکها و ظلم و بی عدالتی
  • لیلا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    13 1
    من فیلمش دیدم خیلی وحشت ناک بود باید نیروهی امدادی از قبل حاضر بودن خدا بهشون صبر بده
  • مِهدی IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    9 0
    ما خیلی پول داریم، سریع فوری انقلابی همچین درستش کنیم همگان حال نمایند، کسی از یارانه ها خبر نداره کی میدن؟
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    13 1
    درمسیر رودخانه خانه سازی شده فکر سیل نبوده اند حالا یه عده هی تکرار کنند ما گناه کردیم خدا مجازات میکنه درتمام دنیا سیل وطوفان هست خسارت ببار میاره
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    5 1
    خدا رحم کنه