شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
۹ نفر

مشکل چند ساله شهروندان محدوده میدان طهرانی مقدم(کاج) سعادت‌آباد در عملیاتی شبانه رفع شد.

کاج

به گزارش همشهری آنلاین، کاسبان، ساکنان و رهگذران محدوده میدان شهید طهرانی مقدم (کاج) تقاطع بلوار سرو شرقی در محله سعادت‌آباد، سال‌ها با مشکلی مواجه بودند که هنگام‌ تردد از این مکان آزارشان می‌داد. چون از اطراف میدان تابستان‌ها بوی بد به مشام می‌رسید و در فصل بارندگی با کمترین بارش، آب در معابر تا محدوده زیرگذر بزرگراه هاشمی رفسنجانی(نیایش) جاری می‌شد. تا اینکه پس از بررسی‌ها مشخص شد حجم زیادی زباله زیر کانال روبسته جمع شده‌است. «علی‌اصغر طاهری» شهردار ناحیه یک منطقه ۲ دراین‌باره می‌گوید: «بخشی از کانال عرضی میدان شهید طهرانی مقدم (کاج)، تقاطع بلوار سرو شرقی، باریک و سربسته بود. از طرفی به دلیل قرار داشتن در یکی از معابر پرتردد و شلوغ منطقه امکان باز کردن روی کانال فراهم نبود. در نتیجه شهروندان با مشکلات زیادی مواجه و شاهد گلایه آنها در بازدیدها و جلسه‌ها بودیم، اما در نهایت با همکاری پلیس راهور مشکل رفع شد.»

او با بیان اینکه در این طرح، پس از صدور مجوز حفاری شبانه، کانال باز و حجم زیادی زباله از آن خارج شد، می‌افزاید: «باریک بودن نهر باعث ماندگی زباله‌ها و در نتیجه بوی بد شده بود. بنابراین در عملیات شبانه و پس از بستن بخشی از خیابان، نهر پاکسازی و عریض شد تا دیگر به گلوگاه زباله تبدیل نشود. همچنین پس از چند روز عملیات آسفالت به اجرا درآمد تا معضل ۵ ساله ساکنان رفع شود.»
برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این پروژه واحد ۱۳۷ شهرداری منطقه و پلیس راهور همکاری کردند. طاهری تأکید می‌کند: «رفع انسداد نهرها در ناحیه ادامه دارد و در این زمینه می‌توان از بلوار فرهنگ سوم، چهارراه مسجد و... یاد کرد.»

رفع مشکل ۵ساله میدان کاج
نهر عرضی که انسداد آن با زباله باعث بوی بد شده بود
کد خبر 693605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha