رابین ویلیامز، کمدین و بازیگر برنده اسکار که هفت سال پیش در اثر مشکلات ناشی از زوال عقل به زندگی خود پایان داد، یکی از چهره‌های مشهور متولد ماه ژوئیه است. یکی از تاثیرگذارترین نقش‌های او، بازی در نقش آقای کیتینگ، معلم سنت‌شکن ادبیات است که زندگی دانش‌آموزانش را متحول می‌کند.

انجمن شاعران مرده رابین ویلیامز

به گزارش همشهری آنلاین، انجمن شاعران مرده، فیلمی است به کارگردانی پیتر ویر و بازی رابین ویلیامز که از کتابی به همین نام اثر  ان اچ کلاین بام اقتباس شده است. آقای کیتینگ، معلم ادبیات، به مدرسه‌ای با قوانین خشک و سخت وارد می‌شود و با روش‌های متفاوت و نظرات پیشروانه‌اش، جهان دانش‌آموزان کلاس را تغییر می‌دهد.

در ویدیوی زیر، آقای کیتینگ (رابین ویلیامز) را می‌بینید که درباره شعر می‌گوید: «ما شعر رو نمی‌نویسیم و نمی‌خونیم چون زیباست، ما شعر رو می‌خونیم و می‌نویسیم چون انسانیم و انسان سرشار از احساس و اشتیاقه...پزشکی، حقوق، تجارت، مهندسی حرفه‌های خوبی هستن و برای حفاظت از زندگی انسان لازمند، اما شعر، زیبایی، عاطفه، تخیل، عشق...چیزایی هستن که ما رو زنده نگه می‌دارن.» 

انجمن شاعران مرده، بارها از تلویزیون پخش شده و دوبله جلال مقامی، روی شخصیت آقای کیتینگ، او را برایمان به یادماندنی‌تر کرده است.

کد خبر 693292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha