سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه که به پرو سفر کرده است، روز دوشنبه 24 نوامبر در کاخ دولت لیما با همتای پروی خود 9 موافقتنامه همکاری امضا کرد.

به نوشته ال موندو، دیمیتری مدودف که برای شرکت در اجلاس آسیا- اقیانوس آرام(اپک) به پرو رفته بود، اولین رئیس جمهور روسیه است که از این کشور دیدار می‌کند. او پس از پرو به کشور‌های برزیل، کوبا و ونزوئلا خواهد رفت.

طی دیدار رئیس جمهور روسیه از لیما، آلن گارسیا رئیس جمهور پرو خواستار ارتقای سطح روابط دو کشور شد.

تاسیس یک مرکز تعمیرگاهی برای حفظ و تعمیر هلی کوپتر‌های روسی در پرو یکی از مهم ترین قراردادهایی بود که در روز دوشنبه میان سران دو کشور به امضا رسید. انتظار می‌رود کشور های دیگر نیز از تاسیسات تعمیر هلی کوپتر مستقر در پرو استفاده کنند.

رئیس جمهور پرو در مراسم امضای موفقتنامه‌ها برای همکاری با روسیه گفت: مهم است که در نظر داشته باشیم که بسیاری از تسلیحات موجود در پرو ساخت روسیه هستند.

آلن گارسیا همچنین در جریان دیدار با دیمیتری مدودف اعلام کرد که انتظار دارد روابط تجاری میان روسیه و پرو ارتقا یابد. گارسیا از شرکت‌های روس نیز دعوت کرد تا به منظور حضور در بازار اقتصادی پرو مذاکرات خود را آغاز کنند.

رئیس جمهور پرو یادآور شد که در زمان اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1980 میلادی حجم تجارت روسیه و پرو سالانه در حدود 300 میلیون دلار بود، در حالی که اکنون حجم صادرات پرو به روسیه متجاوز از 15 میلیون دلار  نیست.

گارسیا افزود: اما در جریان دیدار مدودف از روسیه فرصتی برای ارتقای مجدد روابط تجاری میان دو کشور و استفاده پرو از تکنولوژی روسی ایجاد شده است. رئیس جمهور پرو اعلام کرد: دولت‌های روسیه و پرو در زمینه‌های علوم ژنتیکی، گازی و پتروشیمی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

کد خبر 69285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز