در سی و پنجمین کارگروه ملی مدیریت پسماند دستور توقف دفن پسماند در عمارت آمل صادر شد، همچنین کارخانه سیمان تهران برای دریافت بخشی از پسماند مجموعه آرادکوه به عنوان سوخت جایگزین اعلام آمادگی کرد.

زباله

به گزارش همشهری آنلاین، با تصمیم اعضای این کارگروه هرگونه اقدامی برای دفن پسماندها در مجموعه عمارت آمل متوقف می‌شود و طرح جامعی که توسط اداره کل محیط زیست استان مازندران و وزارت نیرو تهیه شده است، در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد تا به مرحله عملیاتی برسد.

عمارت آمل میزبان ۲۵۰ تن پسماند از شهرها و روستاهای اطراف است که در یک دهه گذشته طرح سدسازی مازندران بر روی رودخانه هراز را متاثر کرده است.

در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل در مسیر جاده هراز، منطقه‌ای به نام عمارت وجود دارد که از سال‌ها پیش تاکنون محل دپوی زباله ۱۵ شهر وروستاهای تابعه آنها بوده است که معضلات زیست محیطی بسیاری را برای منطقه رقم زده است.

همچنین در این جلسه گزارش آخرین وضعیت پیشرفت مدیریت پسماند استان‌های گیلان و مازندران از جمله احداث تصفیه خانه شیرابه مرکز دفن سراوان رشت، تعیین تکلیف نهایی پروژه زباله سوز رشت، احداث خطوط جدید کارخانه کمپوست رشت، تکمیل پروژه کارخانه کمپوست تنکابن و تکمیل زباله سوز ساری توسط نماینده وزارت کشور ارائه شد.

استفاده از سوخت های مشتق شده از پسماندها (RDF)

در دستور کار دوم این جلسه به استفاده از سوخت‌های مشتق شده از پسماندها (RDF) پرداخته شد و کارخانه سیمان تهران برای دریافت بخشی از پسماند مجموعه آراد کوه به عنوان سوخت جایگزین در مجموعه کارخانه‌های داوطلبانه اعلام آمادگی کرد و مقرر شد کارگروهی عملیاتی با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگانی از سازمان‌های برنامه و بودجه و استاندارد، وزارت کشور، شهرداری تهران، انجمن سیمان تهران و انجمن سیمان کشور در این زمینه تشکیل شود.

پنج کارخانه سیمان کشور در استفاده از سوخت های مشتق شده از پسماندها (RDF) اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 692228
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha