کارخانه سیمان تهران برای دریافت بخشی از پسماند مجموعه آراد کوه به‌عنوان سوخت جایگزین، اعلام آمادگی کرد.

رابعه تیموری

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان این مطلب گفت : «در جلسه‌ای که با موضوع استفاده از سوخت‌های مشتق شده از پسماندها (RDF) برگزار شد، ۵ کارخانه سیمان کشور در استفاده از سوخت‌های مشتق از پسماندها (RDF) اعلام آمادگی کردند. »

«علی سلاجقه» ادامه داد : «کارخانه سیمان تهران جزء این کارخانجات داوطلب است که بخشی از پسماند مجموعه آراد کوه را به‌عنوان سوخت جایگزین دریافت می‌کند. »

وی این اقدام زیست محیطی را مثبت خواند و توضیح داد : «٨٠ درصد پسماند شهری شامل زباله ‌تر و خشک قابل بازیافت است. زباله‌تر به کود کمپوست تبدیل می‌شود و در کشاورزی به مصرف می‌رسد و مواد خشک ارزشمند مانند شیشه و پت و فلزات وارد کارگاه‌های بازیافت می‌شوند.» 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: «٢٠ درصد باقیمانده شامل زباله‌های خشک مانند مقوا، پالستیک، پارچه، چرم و چوب است که طی مراحلی مانند خرد کردن و خشک شدن تبدیل به RDF می‌شود. محصول اخیر دارای ارزش حرارتی قابل توجهی است و می تواند به‌عنوان سوخت جایگزین در کوره کارخانه‌های سیمان مورد استفاده قرار گیرد. »

به گفته سلاجقه، برای اجرای این طرح کارگروهی با نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست و نماینده‌هایی از سازمان‌های برنامه‌وبودجه و استاندارد، وزارت کشور، شهرداری تهران، انجمن سیمان تهران و انجمن سیمان کشور تشکیل شده و مراحل اجرایی طرح در دستور کار قرار گرفته است.

کارخانه سیمان تهران و مرکز دفن پسماند آرادکوه در شهرستان ری واقع شده‌اند.

کد خبر 704220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha