مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عمر مفید آسفالت‌ها با استفاده از روش‌های جدید با تغییر در وضعیت چسبندگی قیر افزایش یافته است.

نصر آزادانی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان مشکلات موجود در آسفالت معابر گفت: جدا شدن قیر از مصالح سنگی و عریان شدن آسفالت، از مشکلات در این زمینه بود و هم چنین استفاده از نمک در فصل زمستان و بارش برف، خسارات زیادی را به آسفالت‌ها می‌زد.

وی افزود: نبود مصالح سنگی مناسب برای احداث، روسازی و تولید آسفالت در همه مناطق، از دیگر مشکلاتی بود که چسبندگی قیر به مصالح را ضعیف می کرد و موجب کاهش عمر آسفالت معابر می‌شد.

نصرآزادانی خاطر نشان کرد: استفاده از پلیمر در این زمینه در همه دنیا برای بهبود آسفالت وجود داشت، اما از آن جا که ایران وارد کننده پلیمر بود، استفاده از آن گران تمام شده و مشکلاتی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بهبود وضعیت آسفالت اظهار کرد: با استفاده از دانش روز و تکنولوژی نانو، با تحقیقاتی که در بافت معدنی پودرها و مشخصات هندسی فنی قیر انجام شد، موفق شدیم تا وضعیت چسبندگی قیر به مصالح را بهتر کرده و آسفالت مناسب تری را تولید کنیم.

نصر آزادانی با بیان این که برای داشتن آسفالت مناسب، چسبندگی قیر به مصالح اهمیت زیادی دارد، افزود: شرایط قیرهای اصلاح شده با وضعیت گذشته قابل مقایسه نیست و با روش‌های جدید‌، عمر آسفالت‌ها بسیار بیشتر شده است، هرچند که این موضوع تابع  شرایط مختلفی مانند نگهداری، بهره‌برداری و زیر ساخت‌های مناسب است.

به گفته مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، استفاده از آسفالت‌های جدید به طور آزمایشی در بخشی از اتوبان شهید بابایی انجام شده است و با بهبود تجهیزات مورد نظر، به استفاده انبوه می‌رسد.

کد خبر 69186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز