کمیسیون ماده پنج، برای رفع مشکلات موجود در زمینه شهرسازی، پهنه‌بندی‌های غربی‌ترین منطقه پایتخت را به شکل اصولی بازبینی می‌کند و در صورت نیاز به دلیل بارگذاری مسکونی آن را تغییر خواهد داد.

منطقه22

به گزارش همشهری آنلاین، «وحیدرضا محمدی» شهردارمنطقه۲۲ بااشاره به صحیح نبودن پهنه‌بندی برخی از محدوده‌های منطقه می‌گوید:«پهنه‌بندی‌های شهری در حوزه شهرسازی نیازمند بازبینی‌های اصولی است. به همین دلیل کمیسیون ماده پنج شهر تهران در حال گره‌گشایی از مشکلات شهرسازی این منطقه است. درهمین راستا «سید محمود فاطمی‌عقدا» سرپرست دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران و «علیرضا بهرامی» معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه از برخی از محله‌های این محدوده بازدید کردند.»

 محمدی افزود:« متأسفانه در یک دهه اخیر شش برابر ساخت‌وساز نسبت به برخی از مناطق شهر تهران در این منطقه صورت گرفته است.»

پهنه‌بندی‌های غربی‌ترین منطقه پایتخت تغییر می‌کند؟

یکی از وظایف اصلی کمیسیون ماده۵ تغییر و تصویب طرح‌ تفصیلی است. همچنین کمیسیون ماده۵،  می‌تواند در زمینه چگونگی استفاده و کاربری زمین به لحاظ اداری، مسکونی و فضای سبز نظر دهد و اگر تغییراتی خارج از طرح تفصیلی بود،بررسی کند.»

به گفته«سید محمود فاطمی‌عقدا» سرپرست دبیرخانه کمیسیون ماده۵ شهر تهران قرار است برخی از بازبینی‌ها در پهنه‌بندی حوزه شهرسازی به شکل کارشناسی شده و با هدف کسب رضایت شهروندان و رونق  مسکن صورت گیرد.

کد خبر 691543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha