رگولاتور مخابرات ایالات متحده به ۳ میلیارد دلار اضافی برای تامین مالی حذف تجهیزات ساخت غول‌های مخابراتی چینی از شبکه‌های ایالات متحده نیاز دارد که مجموع هزینه را به ۴.۹ میلیارد دلار می‌رساند.

ZTE

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال در نامه‌ای به سناتور ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل نوشت: «برنامه بازپرداخت به ۴.۹۸ میلیارد دلار نیاز دارد که نشان‌دهنده کسری فعلی ۳.۰۸ میلیارد دلار است.»

او افزود: «از آنجایی که کنگره تنها ۱.۹ میلیارد دلار را برای تأمین مالی فرآیند حذف اختصاص داده است، فقط برای حدود ۴۰ درصد از هزینه‌ها بازپرداخت وجود دارد.

در سال ۲۰۱۹، کنگره قانونی را تصویب کرد که FCC (کمیسیون فدرال ارتباطات) را موظف می‌کند شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده را که یارانه‌های فدرال دریافت می‌کنند، وادار کند تا شبکه‌های خود را از تجهیزات مخابراتی که خطر امنیت ملی را به همراه دارد، با وعده بازپرداخت پاکسازی کنند.

FCC، هواوی و ZTE را به عنوان تهدید معرفی و شرکت‌های آمریکایی را مجبور کرد تجهیزات خود را از این برندها حذف کنند یا از بودجه ۸.۳ میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات جدید محروم شوند. با این حال، کنگره برای تامین بودجه تلاش موسوم به «جایگزینی» تنها ۱.۹ میلیارد دلار اختصاص داد و این سؤالاتی را در مورد چگونگی اجرای مؤثر برنامه حذف ایجاد کرد.

روزن وورسل در این نامه گفت: «در صورت عدم تخصیص اعتبار اضافی، کمیسیون طرح اولویت‌بندی مشخص‌شده توسط کنگره را اعمال خواهد کرد.»

شرکت‌ها تا پیش از دریافت بازپرداخت، ملزم به تکمیل این کار نیستند.

کد خبر 690825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha