«اُپن‌سی» (OpenSea) اعلام کرد که این بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) برای کاهش هزینه‌ها در مواجهه با رکود طولانی‌مدت در بازارهای دارایی دیجیتال، ۲۰ درصد از نیروی کارش را کاهش داده است.

NFT

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، OpenSea، بزرگترین بازار NFT در جهان، رشد فروش انفجاری در سال ۲۰۲۱ داشت، زیرا توسعه و گسترش ارزهای دیجیتال، گروه جدیدی از سرمایه‌داران غنی از این ارزها را ایجاد کرد.

اما بازار نوپای NFT در ماه‌های اخیر با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و ریسک‌ سرمایه‌گذاران در مواجهه با تورم بالا، افزایش نرخ‌های بانک مرکزی و ترس از رکود، در ماه‌های اخیر سقوط کرده است.

دوین فینزر، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای در توییتر گفت: «واقعیت این است که ما وارد ترکیب بی‌سابقه‌ای از زمستان کریپتو و بی‌ثباتی کلان اقتصاد کلان شده‌ایم و باید شرکت را برای احتمال یک رکود طولانی‌مدت آماده کنیم.»

حجم فروش توکن‌های غیرمثلی OpenSea در بلاک چین اتریوم به ۷۰۰ میلیون دلار در ماه ژوئن کاهش یافت که نسبت به ۲.۶ میلیارد دلار در ماه مه و نزدیک به ۵ میلیارد دلاری ژانویه ریزش شدیدی را نشان می‌دهد.

NFTها دارایی‌های مبتنی بر بلاک‌چین بوده که نشان‌دهنده مالکیت فایل‌های دیجیتالی مانند تصاویر و متن هستند.

بیشتر بخوانید:

فینزر گفت که کاهش مشاغل به شرکت اجازه می‌دهد تا رشد پنج ساله خود را در حجم فعلی تحت سناریوهای مختلف رکود بالقوه حفظ کند.

ماه گذشته، صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase) اعلام کرد که حدود ۱۱۰۰ شغل یا ۱۸ درصد از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد.

کد خبر 690578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha