سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که کووید-۱۹ همچنان دو سال و نیم پس از اعلام آن به عنوان یک اضطرار جهانی همچنان در این وضعیت باقی می‌ماند.

WHO

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «کمیته اضطراری» سازمان جهانی بهداشت که از کارشناسان مستقل تشکیل شده است در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش دوباره موارد کرونا، تحول مداوم ویروس و فشار بر روی خدمات بهداشتی در شماری از کشورهای جهان بیانگر آن است که وضعیت هنوز اضطراری است.

بر اساس بیانیه این کمیته، موارد گزارش‌شده کووید بوسیله WHO در چهل روز گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است و گرچه افزایش ایمنی جمعیت -عمدتا از طریق واکسیناسیون- رخ داده است، «دو برابر شدن» شمار موارد بستری شدن و مرگ مشاهده می‌شود.

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل WHO نیز پس از این اعلام در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: «کووبد-۱۹ نزدیک به مرحله پایان یافتن هم نیست. در حالیکه ویروس به سوی ما هجوم می‌آورد، ما هم باید پاتک کنیم.»

سازمان جهانی بهداشت برای نخستین بار در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ بالاترین میزان هشدار، یعنی «اضطرار بهداشت عمومی در سطح بین‌المللی را برای کووید-۱۹ اعلام کرد. اعلام وضعیت اضطراری بهداشت جهانی برای یک بیماری می‌تواند به تامین اعتبار برای پژوهش‌ها درباره آن و اقدامات بین‌المللی بهداشت عمومی برای مهار کردن بیماری کمک کند.

کد خبر 690339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha