سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به ادعاهای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی - سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد. وی گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است. سالیوان در ادامه افزود: ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است!

کد خبر 690023
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • میثم IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    10 1
    چرا نباید بهشون پهباد بدیم؟ کل غرب داره به اکراین تجهیزات میده
  • ص از استرالیا AU ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    12 1
    چه پیشرفت‌های افتخارآمیزی ایران توانسته کسب کند، که کشور پیشترفته‌ای، مثل روسیه هم احتیاج به خرید فناوری‌های نوین ایرانی داره. و چه خبر خوشی که نیروهای نظامی ایران آنقدر قوی هستن و تبحر دارند که امریکا می‌ترسد که ایران به روسیه آموزش نظامی بدهد.
  • حسین IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    7 1
    برخلاف تفکر بعضی افراد که فکر میکنند کشورمون با نزدیک شدن به روسیه وابسته به این کشور میشه معتقدم این روسیه هست که هر روز وابسته تر به ایران میشه درسته که روسیه یک ابرقدرت نظامی محسوب میشه واز خیلی لحاظ از ایران پیشرفته تر هست ولی ایدولوژی ایران وجایگاه منطقه ای و.. نداره در واقع شجاعت ایستادگی در مقابل غرب رو با اطمینان میتونم بگم روسیه از ایران یادگرفت که نتیجش جنگ اوکراین شد که تاقبل از این روسیه همواره از تقابل مقابل آمریکا طفره میرفت و عقب نشینی میکرد و نمونه این رو در واکنش کارشناسان روسی در زمان توقیف نفتکش انگلیسی معلوم شد که اعلام کردند اگر این اتفاق (توقیف نفتکش توسط انگلیس)برای روسیه اتفاق می افتاد روسیه هرگز جرات نمیکرد یک نفتکش انگلیسی را توقیف کند و حالا روسیه با تحریم های غرب از بعد اقتصادی ،کشاورزی ،نفت و حمل ونقل هر روز وابسته تر به ایران میشه.
  • afshar124 IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    6 1
    اصول رفتاری آمریکا به عنوان یک رویه سیاسی در سطح جهان مخصوصا آسیای غربی علیه کشورهائی چون ایران ک دارای سیاستی مبتی بر مردم سالاری میباشند را اشاعه میدهد عبارت است از : 1- شعار 2- دروغ 3- تبین دروغ به عنوان یک واقعیت ، یعنی آنقدر این دروغ را تکرار مینماید تا آنکه به عنوان واقعیت در سطح منطقه و جهان تجلی نماید. اما راه حل = فقط شفاف سازی نه داستان گویی .../ افشار