سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
۴ نفر

سومین جشنواره شاتوت و نمایشگاه محصولات محلی تولیدی بانوان دهستان سولقان ۲۲تا ۲۴ تیرماه در روستا سولقان برگزار می‌شود.

شاتوت

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی:  «ابراهیم عسگری» دهیار روستا از برپایی سومین جشنواره شاتوت بعد از ۲سال وقفه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و  گفت: «برداشت ۹۵۰تن میوه شاتوت و عرضه آن به بازار مصرفی، دهستان سولقان را به قطب شاتوت کشور تبدیل کرده است. در همین راستا هرساله جشنواره ای به نام این میوه ارغوانی رنگ برگزار می‌کنیم. البته در دوسال گذشته به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این جشنواره برگزار نشد.»

برداشت ۹۵۰ تن یاقوت سرخ در غرب تهران

 عسگری افزود:  با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین ما  علاوه بر برگزاری جشنواره شاتوت، نمایشگاه عرضه محصولات محلی و خانگی بانوان توانمند روستا سولقان را داریم که در این دوره سه روز این نمایشگاه دایر می شود و بانوان روستایی می‌توانند محصولات خود را که شامل عرقیجات گیاهی و مشتقات میوه های تولیدی روستا را عرضه کنند. در سال اول ۱۰غرفه، سال دوم ۱۵غرفه و امسال هم ۳۰غرفه برای بانوان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده  که این نشان از احیا مشاغل خانگی و علاقه بانوان به فعالیت در این بخش است.»

او درباره با محل برگزاری جشنواره گفت: «در دو دوره گذشته این جشنواره را در  فضای هزار متر برگزار کردیم که با توجه به استقبال بسیار گسترده گردشگران در دوره های پیش به ویژه دومین جشنواره که طی دو روز جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر بازدید کننده داشت. به همین خاطر این دوره تصمیم گرفتیم این جشنواره و نمایشگاه را در پارک کوهستان که بزرگترین پارک روستایی بخش کن است تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از گردشگران و بازدید کنندگان داشته باشیم. »

این جشنواره به همت دهیاری سولقان و با مشارکت بخشداری کن، شهرداری‌های مناطق ۵ و ۲۲تهران، جهاد کشاورزی شهرستان تهران، هیات ورزش روستایی شمال‌غرب تهران، سازمان میراث فرهنگی و شورای اسلامی سولقان روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت  ۱۸گشایش و تا ساعت  ۲۲روز جمعه  ۲۴تیر ماه ادامه دارد.

عسگری  گفت: «برپایی ۴۰غرفه عرضه محصولات محلی، شاتوت و صنایع دستی، مراسم جشن، نورافشانی، جنگ شادی کودکان، مسابقه، جشن پرچم، پذیرایی از گردشگران با شاتوت و فراورده‌های آن از جمله برنامه‌های این جشنواره است و  از عموم مردم و گردشگران دعوت می کنیم در این جشنواره حضور پیدا کنند چرا که علاوه بر سپری کردن اوقات خوش در منطقه خوش آب و هوای سولقان با حضورشان از باغداران و بانوان صاحب مشاغل خانگی روستا حمایت می‌کنند.»

کد خبر 689825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha