گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد از یک مدل اپل‌واچ بسیار مقاوم که خریداران هدف آن، ورزشکاران هستند، در ماه سپتامبر همراه با سری جدید گوشی‌های هوشمند خود، سری اپل‌واچ‌های ۸ و یک مدل اپل‌واچ جدید اقتصادی به نام SE رونمایی کند.

اپل واچ مقاوم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، شرکت اپل قصد دارد سری جدیدی از اپل‌واچ‌های مقاوم خود را با بدنه فلزی عرضه کند. احتمالا این مدل در ماه سپتامبر سال جاری، در کنار سری جدید گوشی‌های هوشمند خود و همنیطور سری اپل‌واچ‌های ۸ و یک مدل اپل‌واچ جدید اقتصادی به نام SE معرفی ‌شود.

گفتنی است که خریداران هدف این مدل مقاوم اپل‌واچ، ورزشکاران هستند و انتظار می‌رود بزرگ‌ترین صفحه نمایش مدل ساعت‌های هوشمند اپل، باتری پرقدرت و بدنه فلزی داشته باشد. یک موضوع از این مدل جدید  که واضح و قطعی است، قیمت هنگفت آن خواهد بود. در اصل، همانطوری که مارک گورمن از بلومبرگ در نسخه جدید خبرنامه (Power On) خود اشاره کرده، این یک مدل پرو (Pro) است و همانطور که سایر محصولات اپل با پیشوند پرو (Pro) قیمت بالا هستند، این مدل نیز قطعا قیمتی سرسام‌آور خواهد داشت.

در حقیقت، افزایش قیمت بالای مدل آیفون ۱۴ نسبت به سری آیفون ۱۳ کافی نبود که حالا خبرها حاکی از آن است که این مدل مقاوم اپل‌واچ ممکن است از ۹۰۰ دلار یا ۹۹۹ دلار شروع شود که هم‌قیمت پایه آیفون ۱۳ پرو است. گورمن در اشاره خودش به مدل جدید اپل‌واچ، معتقد است، پس از معرفی این مدل مقاوم، واچ ادیشن‌های قبلی بازنشسته می‌شوند، زیرا موفقیت چندانی کسب نکرده‌اند. ‌

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل واچ مقاوم دارای صفحه نمایش ۲ اینچی (۱۳ سانتی‌متر مربعی) که حدود ۷ درصد بزرگ‌تر از صفحه نمایش ۱.۹ اینچی رایج در مدل اپل‌واچ‌های سری ۸ است و ضخامت بدنه آن در حدود ۴۶ یا ۴۷ میلی‌متر خواهد بود.

وضوح تصویر نیز احتمالا، ۴۱۰ در ۵۰۲ پیکسل خواهد بود و از قسمت بزرگ‌تری برای نشان دادن معیارهای تناسب اندام و سایر اطلاعات بیشتر استفاده می‌شود. همینطور جنس خود نمایشگر نیز احتمالا در برابر شکستگی مقاوم‌تر خواهد بود. مدل‌های مخصوص ورزش‌های حرفه‌ای و سنگین‌تر هم می‌توانند از مواد فلزی قوی، چون تیتانیوم ساخته شوند. اینطور که پیداست این مدل اپل‌واچ‌ها از همان تراشه S8 در اپل‌واچ‌های سری ۸ بهره می‌برد و احتمالا هم از همان سنسور دمایی که در اپل‌واچ‌ای سری ۸ شایع شده، استفاده شود.

اگر آنقدر پول اپل‌واچ جدید مقاوم مخصوص ورزشکاران را ندارید یا نمی‌خواهید آنقدرها خرج کنید، میتوانید به مدل‌های ارزان‌تر اپل‌واچ SE با تراشه جدید S8 و با قیمت حدود ۲۷۹ دلار یا  به سری ۸ که ممکن است از ۳۹۹ دلار شروع شود، فکر کنید.

اگر هم طرفدار اپل نیستند و اصلا قصد خرید محصولات اپل را ندارید، ولی ایده ساعت‌های هوشمند مقاوم اپل را پسندیده‌اید، خبر خوش آن است که سامسونگ هم در حال کار بر روی یک ساعت گالکسی رده بالا ساخته‌شده از تیتانیوم، شیشه یاقوت کبود، باتری پرقدرت و مجهز به حسگر دما است. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که اپل و سامسونگ برای عنوان بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۲ با هم رقابت خواهند داشت. به نظر می‌آید مدل گالکسی واچ ۵ پرو، حدود ۴۹۰ یورو معادل (۴۹۹ دلار) قیمت داشته باشد که احتمالا آن را برای برخی، گزینه جذاب‌تری نسبت به اپل کند.

کد خبر 689711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha