سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

صاحبان گوشی‌های آیفون حین رانندگی ممکن است توسط یک اشکال فنی نرم‌افزاری خطرناک بلوتوث به سمت دیوار کشیده شوند.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، برخی کاربران شکایت کرده‌اند که تماس‌های‌شان با استفاده از بلوتوث در حین رانندگی به‌طور مرموزی قطع شده است.

رانندگان خودروهای مختلف از جمله آکورا، آئودی، ب‌ام‌و، شورولت، فورد، هوندا، هیوندای، لینکلن، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، پورشه، تویوتا و ولوو زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند. و برخی می‌ترسند که این داستان ممکن است باعث تصادف شود.

اگرچه مردم باید رعایت کنند که در حین رانندگی از گوشی موبایل خود استفاده نکنند، اما قطع شدن بلوتوث موقع اتصال گوشی به سیستم کارکیت خودرو می‌تواند دردسرساز باشد.

بسیاری از رانندگان در این حالت بدون توجه به شرایط، به‌سرعت سراغ گوشی خود رفته و در پی تداوم ارتباط هستند که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

یکی از کاربران در این خصوص گفت: «من از طریق بلوتوث به سیستم صوتی خودرو متصل بودم که حدود ۳ دقیقه پس از شروع مکالمه، بلوتوث قطع شد. من سریع گوشی خود را پیدا کرده و آن را در حالت بلندگو قرار دادم تا به ادامه مکالمه بپردازم.»

اما سایر کاربران نیز نظرات خود را در این خصوص داشته‌اند:

«این موضوع بسیار ناامن است و باعث می‌شود که من نخواهم از تلفن در خودرو استفاده کنم.»

«اگر به زودی راه‌حلی ندیدیم، بدون در نظر گرفتن هزینه بازگشت، به اندروید برمی‌گردم.»

به نظر می‌رسد این نقص بیشتر بر کسانی که آیفون ۱۲ یا ۱۳ دارند تأثیر می‌گذارد. مردم پیش‌تر  در iOS ۱۵.۱ و ۱۵.۱.۱ در مورد آن هشدار داده بودند.

بسیاری امیدوار بودند که این مشکل در نهایت با آپدیت اخیر iOS ۱۵.۲ برطرف شود، اما به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی افتاده باشد و حتی برخی معتقدند که آپدیت جدید این موضوع را تشدید هم کرده است. البته برخی دیگر نیز نظر عکس دارند و می‌گویند، مشکل‌شان برطرف شده است.

بیشتر بخوانید:

اپل در آخرین یادداشت‌های به‌روز رسانی نرم‌افزار هیچ اشاره‌ای به آن نکرده و هیچ واکنشی نیز به این موضوع از خود نشان نداده است.

کد خبر 644708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha