همشهری آنلاین: پنجمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری خاورمیانه در شیراز گشایش یافت

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور آیین گشایش این نمایشگاه، توسعه گردشگری در کشورهای خاورمیانه را بهترین وسیله برای شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی – اقتصادی و توانمندی‌های این منطقه دانست.

اسفندیار رحیم مشائی افزود: این نمایشگاه، فرصت مناسبی است برای ایجاد تعامل بین کشورهای شرکت کننده و آشنایی با فرهنگ، آداب، سنت و ایجاد عشق و علاقه بین    ملت‌ها و جـاذبه‌ها و قابلیت‌های آنان و در توسعه مناسبات نیز نقش آفرین است.

وی همچنین با بیان برخی قابلیت‌ها و توانمندی‌های توسعه گردشگری در استان فارس و شیراز گفت‌: شیراز شهر احمدبن موسی(ع)، ظرفیت‌های بی شماری را در توسعه فرهنگی و گردشگری دارا است.

مشایی ادامه داد: در هویت تاریخی شیراز، فراز و فرودهای فراوانی وجود داشته اما شیراز در این فراز و فرودها همیشه درخشیده است و بخشی از هویت دینی و تاریخی ملت ایران را رقم زده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه‌های جامع در توسعه گردشگری، بتوان شیراز و استان فارس را به جایگاه واقعی خود در توسعه گردشگری رساند.

در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری خاورمیانه کشورهای سوریه، ترکیه، عمان، امارات عربی متحده، عراق، بنگلادش، کنیا، ازبکستان، تایلند و 26 استان کشور به مدت 4 روز آخرین توانمندی‌های خود را در زمینه گردشگری به نمایش می‌گذارند.

کد خبر 68911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز