«مادری که می‌خواهد زایمان طبیعی داشته باشد و درد شدیدی را قرار است تحمل کند، به حمایت عاطفی و روانی ماماها و پرستاران نیاز دارد. اما آنقدر در اتاق زایمان با من بدرفتاری کردند که هنوز هم وقتی یادش می‌افتم نمی‌توانم جلوی اشک‌هایم را بگیرم. رفتارهای توهین آمیز ماما وقتی فهمید زایمان چهارم من هست،بیشتر شد.»

بخش زایمان - بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین، درد زایمان که سراغ مادر باردار می‌آید، شیرین‌ترین و سخت‌ترین لحظات زندگی‌اش شروع می‌شود. ساعت‌ها و دقایقی که درد تمام وجودش را احاطه می‌کند. زن باردار وارد اتاق زایمان می‌شود و اینجاست که از کادر درمان، ماماها و پرستارها علاوه بر حمایت درمانی، توقع حمایت روحی و روانی دارد؛ موضوعی که در بخش زایمان بعضی از بیمارستان‌ها نادیده گرفته می‌شود. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که عده‌ای از بدرفتاری با زنان باردار گلایه کردند.

لازم به ذکر است که این گزارش‌ها و پیگیری‌ها نافی تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و پرستاران بیمارستان‌ها نیست.

هنوز وقتی یاد رفتار ماماها می‌افتم اشک می‌ریزم

با او که تماس می‌گیریم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و گلایه‌های بسیاری. او مادر چهار فرزند است و در شهر زاهدان زندگی می‌کند. خاطرات تلخ او از دومین و چهارمین زایمانش که در یکی از بیمارستان‌های این شهر انجام شد هنوز هم آزارش می‌دهد و کام او را تلخ می‌کند.

«فاطمه شریف زاده» می‌گوید: «مادری که می‌خواهد زایمان طبیعی داشته باشد چندین ساعت از شش ساعت گرفته تا دوازده و سیزده و حتی بیشتر را باید در بلوک زایمان باشد و تحت نظر. در تمام این ساعت‌ها، ماماها و پرستارها باید نظارت داشته باشند بر وضعیت بیمار و به او کمک کنند. این حمایت فقط حمایت درمانی نیست باید در تحمل این درد سنگین از مادر حمایت عاطفی و روانی کنند. اما آنقدر با من در زمان دو زایمانم بدرفتاری کردند که هنوز هم وقتی یادش می‌افتم نمی‌توانم جلوی اشک‌هایم را بگیرم.»

ماجرای بدرفتاری با مادران در بخش زایمان | نمی‌توانم توهین‌هایی را که شنیدم به زبان بیاورم | فایل صوتی اتاق زایمان که حاشیه‌ساز شد
تصاویر استفاده شده در این گزارش تزیینی است 

نمی‌توانم توهین‌هایی را که شنیدم به زبان بیاورم

حتما این روایت را شنیده‌اید که می‌گویند هر زنی که در حال زایمان از دنیا برود اجر شهید برای او خواهد بود و اگر سالم بماند و فرزندش را به دنیا آورد تمامی گناهان او آمرزیده خواهد شد. این روایت به خودی خود بیانگر شأن و عظمت به دنیا آوردن فرزند از یک طرف و از طرفی بیانگر شدت درد و رنجی است که یک زن تحمل می‌کند تا فرزندی را به دنیا بیاورد.

شریف زاده که تجربه چهار زایمان را داشته می‌گوید: «از طرف برخی از ماماها کلمات زشت و زننده‌ای را شنیدم. باز وقتی بچه اولت باشد کنایه‌ها کمتر است اما وقتی فهمیدند که من چهارمین فرزندم را به دنیا می‌آورم ماما شروع کرد به کنایه زدن که چه خبره؟ خودت خواستی پس باید تحمل کنی. اگر تحمل درد را نداری چرا باردار شدی! کاش فقط این جمله‌ها بود. وقتی درد من به اوج می‌رسید و گاهی از شدت درد فریاد می‌زدم، به عوض حمایت روحی و روانی از من، توهین‌هایشان بیشتر می‌شد. طوری که من فقط اشک می‌ریختم و دعا می‌کردم که بتوانم این شرایط را راحت‌تر تحمل کنم. راستش اصلا دوست ندارم جملاتی را که به من می‌گفتند به زبان بیاورم. یعنی اگر هم بگویم شما نمی‌توانید این حرف‌ها را در رسانه‌ بنویسید.»

ماجرای فایل صوتی اتاق زایمان که حاشیه‌ساز شد

این تجربه یک مادر از زاهدان است و ظاهرا این رفتارهای بد فقط منحصر به آن بیمارستان دولتی در زاهدان نیست و در برخی از بیمارستان‌های دیگر هم این رفتار توهین‌آمیز با مادران باردار وجود دارد. چند وقت قبل هم انتشار یک فایل صوتی از بخش زایمان یکی از بیمارستان‌های دولتی حسابی حاشیه‌ساز شد. در این فایل، ماما یا پرستاری که کنار خانم باردار بود با شنیدن فریادهای مادر ناشی از شدت درد زایمان بر سر او فریاد می‌زند و عباراتی توهین‌آمیز را به کار می‌برد. انتشار این فایل صوتی باعث شد تا رسانه‌ها به این موضوع توجه کنند و ضرورت اصلاح این رویه را از مسئولان وزارت بهداشت خواستار شوند.

قدردان زحمات کادر درمان هستیم

کم نیستند پرستارها یا ماماهایی که با صبوری و آرامش ساعت‌ها پا به پای مادر باردار در اتاق زایمان هستند. اگر از ضرورت اصلاح برخوردهای ناشایست با برخی از مادران باردار در بلوک زایمان می‌گوییم، دلیل بر نقض زحمات کادر درمان نیست. رفتار خوب کادر درمان با مادری که سخت‌ترین و شیرین‌ترین لحظات زندگی‌اش را می‌گذراند و می‌خواهد فرزندی را به دنیا بیاورد، یک اصل است و جزو بدیهیات است. اما رفتارهای بد و ناشایست هم باید رسانه‌ای شده و اصلاح شود.

شریف زاده؛ مادری که تجربه ناخوشایندی را از زایمان دو فرزندش دارد می‌گوید، انصاف را چاشنی گلایه‌هایش می‌کند و خاطره خوب یکی از زایمان‌هایش را روایت می‌کند؛ «ماما ۸ ساعت تمام بالای سر من بود و از من حمایت کرد. مدام به من روحیه می‌داد. احساس می‌کردم خواهرم در اتاق زایمان کنارم هست و قوت قلب می‌گرفتم. من با مادران بسیاری صحبت کردم. خیلی‌ها تجربه‌های خوبی از زایمان داشتند، خیلی‌ها هم مثل من هنوز از رفتار بد ماماها رنجور و دلگیر بودند.»

ماجرای بدرفتاری با مادران در بخش زایمان | نمی‌توانم توهین‌هایی را که شنیدم به زبان بیاورم | فایل صوتی اتاق زایمان که حاشیه‌ساز شد

خشونت زایمانی و بیانیه سازمان جهانی بهداشت

مطالعه‌ای کوتاه نشان می‌دهد که معضل بدرفتاری با زنان باردار در برخی از بیمارستان در همه کشورها حتی کشورهای اروپایی هم وجود دارد و جالب‌تر آنکه از آن تحت عنوان «خشونت زایمانی» نام می‌برند و هر نوع بی‌توجهی، آزار جسمی و عدم احترام در زمان زایمان در ردیف خشونت زایمانی قرار می‌گیرد. کارشناسان می‌گویند مراقبت‌های غیر محرمانه، مراقبت‌های غیر شرافتمندانه، تبعیض، سوءاستفاده جسمی، مراقبت‌های غیرموافق و کنار گذاشتن مراقبت‌ها همگی هم جزو خشونت‌های زایمانی به حساب می‌آید. این در حالی است که زن در زمان زایمان بسیار آسیب‌پذیر است و نمی‌تواند از خودش مراقبت کند.

 ماجرای خشونت زایمانی در برخی از کشورها آنقدر بیخ پیدا کرد که حتی سازمان جهانی بهداشت سال ۲۰۱۴ برای جلوگیری و از بین بردن بی‌احترامی و سوءاستفاده از زنان بـاردار، بیانیه‌ای صادر کرد که ایجاد سیستم‌های پاسخگو و حمایت برای پایش داده‌های مربوط به شیوه‌های مراقبت محترمانه و غیرمحترمانه و  مشارکت همه ذینفعان، از جمله زنان، در تلاش برای بهبود کیفیت مراقبت و از بـین بـردن شـیوه‌هـای بی‌احترامی و توهین‌آمیز از بندهای این بیانیه بود.

به نظر می‌رسد ارتقای جایگاه و بهبود شرایط کاری ماماها، برطرف کردن محدودیت‌ها و کمبودهایی که سیستم مراقبت‌های مادری دارد از عوامل مهمی است که می تواند در پیشگیری و رفع خشونت زایمانی علیه مادران موثر باشد.

کد خبر 689001
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 377
  • نظرات در صف انتشار: 1471
  • نظرات غیرقابل انتشار: 94
  • محمدرضا IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    همسر من هم این بلا به سرش آمد ،با بد اخلاقی و استرس زیاد بچه تلف شد ، دیگه بچه دار هم نشد .خدا می داند که چه بلایی ......ما هم همه چیز را به خدا سپردیم.
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      نگران نباشیدخدابهتون این نعمت میده امیدتون به خداباشه وبعدشم درمان فراموش نکنید
    • سارا سوری IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      خدا بزرگه ،،،اونی که قرار به این دنیا هیچ کس نمیتونه جلوشو بگیره
    • US ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      97 97
      حالا ۱۱۰۰ تا نظر زیر این مطلب گذاشتند ۸۰۰ تاش مرد هستن!
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      اسم دزدها بددرفته،بالای بیست ساله شغلم درتماس بادکترهاست،اگه ازاستثناهایی بینشون بگذریم اکثریت قابل توجه شون، انسان که نه،موجودات پستی هستند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    من ۳۰ سال پیش زایمان طبیعی داشتم پسرم نارس بدنیا اومد .ولی هنوز بعداز ۳۰ سال فحش های رکیک وزشتی که بهم گفتن یادم نمیره بابت درد شدید وجیغ می‌کشیدم هنوز صدای خانم وحرفای رمیکس تو گوشمه
    • فرشته IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      یک نفر از کادر درمان خودش زایمان طبیعی نمیکنه کلا سزارین میکنن چون میدونن چه دردی داره و زن چه شکنجه ای می‌کشه نکشیدن که درک کنند در تمام نقاط ایران به زن زائو بی احترامی میشه واقعا باید یه فکر اساسی به حال این جریان کرد
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    یک قابله بداخلاق و بسیار بددهن رو میشناسم که شهره شهر بود. در این بیست سال اخیر با وجود ابنکه از لحاظ مالی وضعیت خوبی داشت چنان اتفاقات و حوادثی برایش پیش آمده که از شنیدنش آدم مات و مبهوت میمونه و الان چند ساله بعد از شکستن لگنش زمینگیر شده و خیلی بدتر از اون رفتارهایی رو که با مادران میکرد عروسش باهاش میکنه و حتی در بستر بیماری از عروسش کتک میخوره و ناسزا میشنوه و انگار قرار نیست به این زودیا بمیره و راحت بشه احتمالا هنوز باید تاوان پس بده.دنیا دار مکافاته.با هر دست که بدی با همون دست میگیری.اگر از خدا نمیترسیم از اعمال خودمون بترسیم.راه گریزی از بازتاب و مکافات اعمالمون که به شکل خیلی بدتر و شدیدتر دامن گیرمون میشه وجود نداره.
  • یونس GB ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    صدا ضبط کنند تا بد رفتاری نکنند منم این رو شنیدم که بد رفتاری میکنند خانه بهداشت هم درست رفتار نمی‌کنند
    • US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      لایک داره حرفات
  • پرستو طهماسبی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    دقیقا همین من خودم این مشکل رو داشتم به مسول بخش اعتراض کردم گفتن برای استراحت اینجا نیومدین من در جواب گفتم من اون مادری رو که زایمان میکنه درک میکنم ولی مشکل ماما و پرستارهای بخش هستن هیچ جوابی ندادن متاسفانه مسولین بیمارستان هم هیچ توجهی نکردن
    • ابراهیم IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      یادم نمیره اون روزو تو اتاق ریکاوری وقتی هم برگشتیم شکرخدا من عنلم خیلی خوب بود وازاونجا که هشت عمل بالاپراسکپی به موفقیت رسوندن دکترا وقتی بهوش اومدم دوتا از اون زنها پیشم بودن بقیه روبرده بودن بخش تعجب کردم لخت لخت خوابونده بودنم ریکاوری داددزدم پرستار کفت چته گفتم پتو بیار خجالت داره اون دوتا کفتن داداش خوبی به خدا روم نمیشد جواب بدم تاباپتو خودم پیچوندن منو تشکر کردم بچه دار شدنشون تبریک گفتم اون مرد اوردن مثل جنازه بخاطر یک سنگ کلیه اونم باچکش لیزری خوردش کردن خودش زده بود موش مردگی خدا دستت درد نکنه خواستن از تخت به تخت ریکاوری انتقالش بدن خودش حل داد افتاد این ورتخت پیشونیش پاره شد گفتم اینم گوشت بخورنوش جونت اشغال به خدا رفتم بخش همه اون ش زن ادمدن عیادتم همشون گفتن عین برادرمون بودی تو اتاق انتظار وقتی اون مرد هرزه اومد ایستادی توروش حتی نزاشتن اتاق انتظار بمونه فرستادنش سالن داخل من گفتم وظیفمه بعدش بارها عمل کردم هربار که میخواستم عمل کنم به دکتردمیگفتم میرم سالن نزار اتاق انتظار بمونم تاحالا همین شکلیه بیمارستان ایت الله کرمی وبیمارستات سینای اهواز
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      85 34
      درزایمان طبیعی که گوشی همرات نیس تاصداشونوظبط کنی
  • کاف IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    دکترای ایران نه تنها شریف نیستند بلکه از دزد ،دزد ترند.البته نه تمامیشان ولی اکثرشان. بدون دانش و بدون مهارت فقط جیب خالی میکنن‌.چطوری دکتر شدین و قسم خوردین
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      خیلی هاشون بدهستند و بیماری طرف رو بهانه ای برای جیبشون کردن بیماری که جلوشون زجر میکشه حکم عابر بانک رو داره چندسال درگیر بیماری بودم ودکترا فقط جیبشونو پر کردن من نمیگذرم اون مادر هم نمیگذره
    • محمد IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      دقیقاً ، درود برشماست ، متاسفانه هیچ مرجعی هم نیست رسیدگی کنه
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    تنها در زنده بودن مادر نیست که توهین ها و بی توجهی ها را میفهمن من که در بیمارستان دولتی رازی اهواز بودم دکتر من را نیمه زنده و در بی هوشی کامل بعد از سزارین رها کرد و رفت و من تنها در اتاق ماندم بالای سر جسدم تا مادرم به پرستار گفت همه سزارین کردند و بیرون آمدند بجز دخترم تا تازه پرستارفهمیدمشکل برایم پیش آمده
  • السا IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    تو بخش زایمان یدونه پرستار هم وجود خارجی نداره کمک بهیار و ماما دارن ولی پرستار نه
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      یه فامیل نزدیک داریم که میدونم با بیمارها بد رفتار میکنه. دیگه باهاش قطع رابطه کردم و گفتم که من برای هموطنم خیلی ارزش قائل هستم.
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      ای وای.....
  • لیلا IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    دقیقا بامنم همین برخوردا شد سره هر دوتا بچم یجوری باهام برخورد میکردن انگار دشمن اونام ن مریض
  • ب IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    بله خیلی بد رفتاری میکنن...
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      115 5
      منم توبیمارستان میلاد تهران همین بلا سرم اومد خیلی عوضی بودن برا بجه دوم و سومم رفتم خصوصی سزارین شدم تا توهین اون کثافتا رو نشنوم
  • امید IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    کاملا حقیقت داره،چون از افراد مختلفی شنیدم مطمئنم همه جا هست.
    • درنا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      واقعا منم این تجربه داشتم. یکی نیست بهشون بگه که شما بخاطر چی اونجا حقوق میگیرید .حیف نظارتی نیست هر کی هر کار دلش میخواد انجام میده
  • هانی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    منم کرمان هستم و میگفتن بهم که میاس حامله نشی تو این سن.ما ۳۰ سالمونه و هنوز بچه نداریم
    • TR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      157 4
      بله همه جاهست من خودمم شاهدش بودم ک چه رفتاربدی دارن بابیمار
  • ساره IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    متاسفانه حقیقت داره خیلی بد رفتاری میکنن نه زایمان طبیعی رایگان توهین هزار گونه حرف بارا میکنن حتی بعد زایمان کلی غر میزنی ربطی به بچه اول آخر ندارن کلا پرستار وبخش زایمان سگ اخلاق خصوصا بیمارستان گنجویان دزفول عین سگ با بیمار حرف میزنن
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      👍👍👍😂😂
    • مهی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      122 9
      حقوق اونا ربطی به رایگان بودن نداره
    • پرواز IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      94 15
      فقططط تهرابیمارستان امام خمیتی بخش توراکس ازخدمه تادکتربایدپای همشون روبوسید.همیشه دعاگوشون هستم خدایاخودت کمکشون کنن انسان واقعی بودن
  • DE ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    واقعا شرم آوره .وقتی هیچ نظا رتی تومملکت نیست .ونخواهد بود هرکس هرجوردلش بخواد بامردم رفتارمیکنه .
    • سم IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      تو بخش زایمان طبیعی پرستار وجود نداره همه ماما هستن ماماها این جورین
  • س د IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    سلام واقعا این حرفها واقعیت دارد ومن هم تجربه کردم وحاضر نیستم باز هم مادر شوم
  • نرگس IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    خداوند لعنت کنه پرستار بخش زایمان شهرستان چناران را درسال ۷۵ من مادری کم سنوسال بودم بداز زایمان بسیار رنجور بودم وقتی شیفت شب تمام شد پرستار صبح ک امد سیدهم بود حرفی نموند ک ب من و خانوماهی دیگه نگفته باشه درسال ۸۸ بیمارستان املبنی مشهد دوومین زایمانم دراوتاق زایمان التماس میکردم ک فقط دستمو بگیر یک لحظه اما بی شرف هربار با ناراحتی میگفت اینجا خانی خاله نیست کسی دستتو نمیگیره خانومهای فدا کاریم هم هستن اما ادم بد زبان و بد دهن هم بینشان کم نیست
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      خوبه شما حرف بارشون می کنم من بعضی‌ها رودیدم با دست می زنن به طرف می گه بسه دیگه :ساکت
  • حسین پورفتحی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    اول جیب مردم رو نگا‌کنیدبعد این قشر زحمت کش رو زیر سوال ببرین متخصص زنان جایگاه خودش رو داره ولی اون کاری که ماما ها با ۳۰تومن ویریت انجام میدن متخصص زنان دقیقا همون کار رو با ۱۵۰ تومن برامون انجام میدن کاری نکنید که با بد گویی ازماماها جیب مردم ندار بیشتر خالی بشه
    • نادر IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      بعضی کارا اول نیاز به حوصله و علاقه داره بعد بحث پوله مامایی با جون و روح افراد سر وکار داره.کسانی که عرضه و لیاقت ندارن و نیاز به حقوق بالا دارن نیان تو این کار و مردم رو زجر ندن
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    بجز تعداد کمی از پرسنل بخش دولتی که بسیار محترم و با ادب و وظیفه شناس هستن، که واقعا شرایط بد بیمار و همراهانشو درک میکنن ،بقیه پرسنل بخش دولتی، بسیار بداخلاق و تند خو هستند. اصلا اعصاب پاسخگویی ندارن، و مدام بی احترامی میکنن.درسته محیط بیمارستان خوب نیست ولی شخصی که این شغلو انتخاب میکنه باید با اگاهی کامل وارد این کار بشه. اینا قبل از ورود باید از طریق روانشاس بررسی و اموزش ببینن. بخش خصوصی درسته هزینه خیلی زیادی میگیره، .ولی قبل از استخدام، شرایط کار و وظایف و قوانین بیمارستانو بهش میگن وبعد استخدام میکنن،در صورت شکایت بیمار هم بشدت رسیدگی میکنن.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      118 9
      چه ربطی داره واقعیته من هم همین مشکل رو داشتم هم باماما هم با پزشک بی ادب ودردزیاد کن وبی اعتنا
    • مادر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      آدم هزار تومان کار کنه ولی حلال کارکنه نه اینکه با بد دهنی و آزار یه مادر درحال درد و زجر باعث آسیب روحیش هم بشه انسانیت آرزوست
    • H IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      101 6
      هر آدمی شرایط شغلی خودشو از قبل پذیرفته ، چه مزیت ها و چه سختی ها ، کسی که نمیتونه با درآمد از قبل مشخص شده کار کنه یا حوصله نداره، معذرت میخوام بی خود میکنه میاد تو این کار. کاری به پول به جیب زدن پزشکان ندارم اما یه پزشک به نسبت یه ماما زحمت بیشتری کشیده بنابراین معلوم هست که در آمدش بیشتره
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      85 0
      سکوت تا کی و به چه قیمتی؟؟؟؟
    • فاطمه IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      136 6
      چه ربطی به قضیه فحش وناسزا گفتن داره.یعنی هر کسی پول کمتری بگیره باید بی احترامی به بیمار بی دفاع بکنه وهرچی از دهنش در میاد به یک زن بی دفاع بگه..
    • ناشناس IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      64 0
      چه ربطی به حقوق داره ؟ اگر حقوقش کمه و اعصاب نداره انصراف بده خارج بشه از این شغل .
  • اکرم IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    زمانی که دانشجوی مامایی بودم شاهد بودم که ماماهای قدیمی چه الفاظ زشت وتوهین هایی رو به زبان میاوردن انقدر زشت که هیچ وقت دلم نمیخواست روزی مادر بشم
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    205 5
    متاسفانه در بیمارستان های نیمه خصوصی زاهدان هم توهین زیاد میکنم حتی بیمارستان سپاه ، نبی اکرم کادر زایشگاه می‌گفت: حال و هولشون رو با هم کردن ، جیغ و داد شون رو واسه ما آوردن این هست قسم هایی که در دوران پایان تحصیل می‌خورند
    • سمیه IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      127 5
      حالا خوبه حقوق میگیرن اینقدر طلبکارن
    • عبدی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      138 3
      خاک تو سرشون چرا پرستاران حرف های زشت میزنند؟
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    برخورد بشه
    • زینب IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      28 18
      سلام البته ناگفته نماند ۵انگشت برابر نیست بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان خانم های ماما مهربان هم دارند تجربه بچه ۲ ممنون از زحمات خانم جهانی زوری خدا پشت پناهشون
    • مهرسام IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      92 5
      دقیقا بدترین کادر درمان رو داره اصلا به زنی که زایمان میکنه اصلا توجه نمیکنند،من سال ۹۴ زایمان خیلی وحشتناکی داشتم که آخرش هم به سزارین تبدیل شد چون ماما میگفت واسه من افت داره بعد از سی سال نتونم بچه رو طبیعی به دنیا بیارم بچم ۵ کیلو بود این ماما لعنتی به خاطر اینکه میگفت شرط بستم باید طبیعی بیاری ،اگه بچه طبیعی به دنیا نیاد آبروی سی ساله ی منه ماما میره سر همین قضیه مرگ رو به چشمم دیدم بیمارستان نبی اکرم ماما خانم خدادادی ،خدا لعنتش کنه هنوز که هنوزه از زایمان میترسم زایمان شده برام کابوس،واقعا مرگ رو دیدم فکر نمیکردم من و بچم زنده بمونن،،اونم مادرم به زور و التماس میاد داخل زایشگاه که منو مثله یک جسد بی روح میبینه و التماس میکنه که ببرنم اتاق عمل،
  • ناشناس IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    خوش به حالتون..جای دوری نمیخواد برید.همین بیمارستان البرز کرج قسمت زنان و زایمان به قدری افتضاح هستش که آدم روش نمیشه بگه..توهین و فحش و ناسزا .دکترا انگار با دشمن خودشون طرف حساب هست
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    164 8
    بله این موضوع واقعاً باید با حساسیت خیلی زیاد از طرف مسئولین پیگیری بشه تا مادران بی پناه در آینده امنیت روانی کاملی داشته باشند .وبا افراد خاطی برخورد جدی صورت بگیره.
    • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      82 9
      سقوط شدید فرهنگ !! رفتار و اعمال پستی رو بدنبال داره ! متاسفانه کسی نمیدونه معنی ارزشهای اخلاقی رو افسوس .. برای کل ایران
    • معصومه IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      86 0
      من اونجا سقط کردم،بقران انقد وحشت کرده بودم از رفتاراشون که هنوز جرات باردارشدن مجدد ندارم.خدانگذره ازشون که چه حرفا بار منه ۲۳ساله کردن
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    بله بنده هم همین تجربه یه وحشتناک رو تو بیمارستان عسکریه یه اصفهان داشتم...خدا نابودشون کنه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    60 3
    البته بنده زایمان اولم هم بوده
  • محمدی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    84 2
    این چیزا تو بیمارستان لردگان کاملا طبیعیه،😭😭😭😭
  • Ghafoor IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    109 9
    خب حال همه کارشناسی کردید .راه حل بیارید .باید برخورد جدی شود باید از کار بر کنار شوند
  • حسین IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    153 6
    به شخصه در بیمارستان گنجویان دزفول زمانی که برای زایمان همسرم رفته بودم کادر ماما به مادرانی که از درد به خود میپیچیدند بدترین و زشت ترین توهین ها را میکردند و زمانی که با اعتراض بنده مواجه شدند گفتند که شما چیکار داری مگه به خانم شما گفتم . به رییس بیمارستان پیام دادم متاسفانه پاسخگو نبودند ولی آنقدر توهین ها زشت بود که شرمم میاد از بیان آنها و بایستی خجالت بکشن از رفتارشون ۰
  • حسین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    ضمنا جالب اینکه در بیمارستان گنجویان قسمت زنان و زایمان دکتر کارآموز مرد نشسته بود و بعد به من گفتن شما برو بیرون من گفتم جالبه این دکتر مرد اینجا جیکار میکنه یعنی ایشون نسبت به زن مردم از شوهرش محرم تره ۰۰۰ واقعا مسخرست
    • ممد زاهدانی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      55 12
      سلام اگر کادر پزشک مردی که در اتاق زایمان به بهانه آموزش یا غیر آموزش حضور دارند اگراز این درد بمیرند به حق مردند
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      65 8
      اگر من جای شما بودم جوری ادبشون میکردم که کیف کنند بیشتر بلاها از این که شجاعت نداریم
  • ناشناس IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    114 9
    دلیل این رفتارها و توهین‌ها اینکه یه مسوول قابل داخل اتاق رایمان یا بخش زایمان نیست که اوصاع رو کنترل کنه وببینه ماما ها و پرستارها به جای درست انجام دادن وظیفشون دارن این غلطا رو میکنن
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      63 7
      اره بعضی ازماماهاخیلی بی ادب ولی بعضی ازانها خیلی خیلی خوب مهربان هستن
    • بدون نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      34 7
      داخل اتاق زایمان ماما ها هستن. پرستار نیستن
    • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      59 4
      بله اگه نظارت باشه دیگه جرات این رفتارا رو ندارن. من زایمان اولم در بیمارستان صدوقی اصفهان بود. یادمه صبح یه خانمی نمیدونم مسئول بخش...سرپرستار یا چه منسبی داشت نمیدونم...اومد یکی یکی از خانمایی که تو بخش زایمان بودن میپرسید که آیا بهتون رسیدگی کردن؟ اسم مامای خودمونو میپرسید...یکی از خانما اسم ماماشو نمیدونست. اون مسئول یه جوری برگشت به ماماها و با تندی گفت مامای این بیمار کیه...چرا بیمار ماماشو نمیشناسه...انقد ماماها دست و پاشونو گم کردن و به تته پته افتادن... و واقعا رسیدگی و برخورد ماماها وبقیه پرسنل خوب بود. و دلیلشم همین سخت گیری و نظارت بود
  • محمد حسین IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    95 7
    همسر من هم این اتفاقات براش افتاده در بیمارستان کمالی کرج و من شرمنده اون شدم که نبردمش بیمارستان خصوصی
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    145 6
    اگر واقعا این صحبت های خانم باردار راست باشد که شکی هم نیست ،اخه یه مادر آن هم موقع زایمان طبیعی بعد از خدا تنها امیدش به کادر اطاق عمل زایمان است ، ونمیتونه دروغ بگوید ،باید این افراد منظورم ماما و پرستار و هرکسی که توهین میکند و... اولاً از کار اخراج شوند تا درس عبرتی برای سایر کادر درمانی باشد و ثانیا حتی یه مدت از طرف دادگاه مربوط به پزشکی حبس را برای آنها باشد تا به یه زن و آنهم مادرباردار توهین نشود ،لعنت به این افراد که با این کارها حرمت کادر درمانی را زیر سوال می برند و باعث می‌شوند مردم به این قشر زحمتکش بدبین بشوند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    91 12
    موقع زایمان پسرم یه پرستار اومد به من گفت همه مریض ها رفتن تو هنوز اینجا می خوری من هم به خاطر اینکه زود مرخص بشم تب بر را زیر زبون نگذاشتم الان نزدیک پانزده ساله تیرویید دارم به خاطر توهین اون پرستار نزاشتم مریضی من مشخص بشه
  • جواد IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    پرستارها معمولا همه جا همین طوری هستند ازدکترها هم بیشترقیافه میگیرن ...چه خبره مگه حوصله نداری بقول استاندارشیرازبرومرخصی بدون حقوق
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    آره متاسفانه بدرفتاری میکنن نه تنها در بیمارستان بلکه در بیشتر ادلره ها سازمان ها کلا با ارباب رجوع بد رفتاری میکنن
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    107 8
    مخصوصا دربیمارستان های دولتی من خودم شاهد بودم
  • سید IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    88 9
    بله واقعیت دارد باهمسر بنده نیز بدرفتاری وبداخلاقی شده بود ولی ما گفتیم گوش اگر 👂 تو وناله اگرناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    78 6
    رفتارپرستاران بسیار برخوردشان بد است بامادران زایمان میکنن
  • ز IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    78 10
    بله دقیقا. موقع زایمان پرستار میخواست آمپول بزنه آنقدر محکم و با تحکم انجام داد که هنوز بعد ۱۲ سال توی ذهنم هست و از یادآوریش حالم بد میشه.بعضی هم آنقدر میکوبن توی شکم آدم که از حامله شدن و زایمان بیزار میشه. همون موقع بهشون گفتم دیگه بجه نمیارم خندیدن گفتن سال دیگه هم همین جا هستی .ولی من دیگه نخواستم باردار بشم
  • ارکان IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    متاسفانه اکثر کادر درمانی عقده ای هستن
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      95 25
      ماما ها همشون عقده ای هستن . من هر مامایی را که می بینم دندونام درد میگیره. از بس مزخفن
  • موسوی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    105 9
    همسر منم که استان زنجان بیمارستان آیت الله موسوی چند سال پیش زایمان کرده الانم میگه که کادر زایمان خیلی بی احترامی کردن و شخصیت منو لگد مال کردن،من اون موقع نتونستم کاری بکنم،الانم میگم اگه یکیشونو شناسایی کنم بدونم صد درصد اونه خیلی باهاش حرف دارم،ببینم یکی شخصیت یه خانم رو موقع زایمان که کسی از خانوادش پیشش نیست خرد بکنه وبهش توهین بکنه اصلا انسان هست یا از انسانیت چیزی میدونه؟حیف که کا افتاده دست بی تدبیرها،الانم که دارن تبلیغ فرزند آوری میکنن خانم میگه نمیخوام.
  • US ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    خب بروید کانادا زایمان کنید
    • فاطی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      71 5
      مگه همه پولشو داره که بره کانادا😐
  • عاقل IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    93 32
    درسته همه کارا و خیلی از ادمهای اینجا دیوونه هستن ولی نباید نقش سکوتو نادیده گرفت وقتی دربرابر ظلم و ناعدالتی همیشه سکوت میکنیم وضع میشه همینه دیگه
  • Ali IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    84 18
    ... همسر بنده از وقتی در بیمارستان زایمان کرده از اسم ماما وپرستارو و ...وحشت دارد .وحال آنکه برای زایمان هیچ نیازی به این جلادها نیست .حتی زن در خانه خودش هم می تواند به راحتی زایمان کند.و به این لکنت زبان و خوابهای وحشتناک دچار نشود.
  • بانو IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    76 11
    واقعا بعضی هاشون رفتار زشت و زننده‌ای دارن.منم سرزایمانم اینقدر توهین وبدرفتاری کردن الان هرکی میگه بچه بیارمیگم نه توبه .تاچندماه افسردگی داشتم وقتی یادرفتارهاشون می افتادم
  • سارا IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    86 8
    واقعا براشون متاسفم خیلی بیخود میکنن توهین میکنن به کسی چه مربوط چندمین بچه س
  • ناشناس IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    95 7
    ... من اگه جای اون خانم بودم چنان باهاش رفتار میکردم که از مامایی خودش پشیمون بشه هر کسی رو باید مثل خودش رفتار کرد
  • ناشناس IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    سلام به همگی به خدا اون برستار ها و ماماها هم خسته میشن، میدونید در طول روز چقدر بچه به دنیا میاد، اگه شماها جای اونا بودید چیکار می‌کردید. منم یه مادرم دهه ی 70
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      145 9
      اگ خسته میشن نیان سرکار بشینن تو خونشون ،،اومد پول دربیارن نیومدن عقده هاشون سر مردم خالی کنن،،محض رضای خدا برا کسی کاری نمیکنن
    • DE ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      44 9
      آفرین عزیزم
  • من IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    70 21
    تایید میکنم چون چند روز پیش در بیمارستان ولی عصر فسا بستری بودم بخش زایمان ولی از خدا بی خبرها انگار با نوکرشون حرف میزنند وتوهین میکنند
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      77 3
      والا من تو بیمارستان پرستار دیدم که از همون شروع شیفتش که تازه از خونه اومده پاچه میگیره، مدت زیادی تو بیمارستان همراه خواهرم بودم و چنتا از پرستارا همون ساعت اول شیفت غر غر و بد اخلاقی میکردن تا آخر شیفت، اول شیفت که دیگه خسته نیستن، هر روزم همینطور بودن
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      60 2
      خسته بشن باید بی ادبی کنند
  • زهرا IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    61 10
    خدا از سرشون نگذره پرسنل بخش زایمان بیمارستان فسا که انگار ارث پدرشون ازت میخوان کم مونده تیکه پارت کنن ...
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    48 11
    من دو بار زایمان داشتم تو بیمارستان اکبرآباد تهران واقعا رفتار دکتر و ماما و پرستارها عالی بود همیشه میگم انشالله موفق باشن خیلی با من و دیگر مادرها رفتار و برخورد خوبی داشتند
  • فاطمه IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    58 8
    هروقت یاد زایشگاه میفتم،وحشت میکنم
    • سارا US ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      35 4
      اتفاقا من دوازده سال پیش همون بیمارستان اکبرآبادی زایمان کردم اونقدر باهام رفتار بدی داشتن و حرفای بدی به من زدن که هنوزم که هنوزه فراموش نکردم و نمیبخشم.
  • نازی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    48 2
    در مورد بیمارستان ولی عصر فسا کاملا خبر رو تایید میکنم ...
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      41 0
      منم همینطور خصوصازایمان دومم هرگزنمیبخشمشون😭😭😭😭😭😭😭😭🤧🤧🤧🤧🤧🤧🤧🤧💔💔💔💔💔💔
  • Bhador US ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    33 98
    ببینید عزیزان اکثر کارمندان دولتی مراکز مختلف یا قرادادی یا طرحی و با یک وضعیت نامشخص و بی ثبات از لحاظ کاری و با اندک حقوقی بخور و نمیر سرکارن. اکثر جاها نیز کمبود نیرو دارن یک نفر کار دو سه نفر رو انجام می ده با این اوصاف کارمند نامید و خسته با هزاران مشکل مثل سایر مردم ،وضعیت همینجوری خواهد بود .مشکل یه جایه دیگس کم به همدیگه کم گیر بدین
    • نادیا IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      103 1
      هموطن گرامی توجیه شما اصلآ قابل قبول نیست. کادر درمان و ماما و پرستار میدونن موقع زایمان با زندگی و سلامت دو نفر آدم سر و کار دارن. شما خودت قبول میکنی خانمت و بچه ت موقع به دنیا اومدن زجر بکشن.
  • سلام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    62 10
    کاملا درسته. خود من هم توهین‌ها و تحقیرهای بسیار زشتی را شاهد بودم.با اینکه اولین بچه ام بود اما چون میترسیدم به خودشان اجازه می‌دادند هرجور تحقیری را در حقم روا کنند.با اینکه ۱۶ سال از آن قضیه گدشته هنوز هر وقت یادم می‌افتد با خودم می‌گویم هرکس را حلال کنم آن مامای جلاد را حلال نمیکنم.ای کاش کمپینی راه می افتاد و این مطلب را پیگیری میکرد
    • ال IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      61 1
      هیچ کدوم از اینها دلیل نمیشه که به کسی توهین کنیم چون خسته ایم آیا این پرستار به خونه اش که میرسه خسته هست به بچه خودش هم ناسزا میگه.والله الان حقوقاشون هم بدنیست کارانه و ماهانه اضافه کار.... همینا کاری کردن که اکثر خانم بخاطر برخوردشون راضی به حامله شدن نیست.کسی برا وضع حمل میره انگار آدم کشته همچین بد نگاه میکنن خدا اینجورآدما را لعنت کنه در ضمن تو که میگی بخاطر خستگی هست اگر فامیل و کس و کار خودشون بیاد همچین تحویل میگیرن که نگو و اگر خسته اند باید باخودشون هم درگیر باشند ...
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    49 2
    دقیقا همین رفتار رو دومین بچم دیدم از پرستاران زایشگاه بعضی از اونا خیلی عقده‌ای هستن
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    69 2
    سلام چرا شکایت نمی کنید اگه معلم ی خطا یا اشتباهی ازش سربزند فورا رسانه ای می کنید حتیفایل تصویری و صوتی رسانه ای می کنید دادگاه و...
  • ممر IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    70 4
    من هم انتقادشدیددارم ازجامعه پزشکی که دررسانه ها وتلفزیون پزشکان وپرستاران مثل یک فرشته توصیف میدن امابرعکس تاهمین یکشنبه گذشته اهواز برای آزمایش رفتیم وازپرستارسوال کردم درموردآزمایش بچه ام درجواب گفت شما بیخود کردی سوال کردی بعدهم اشتباه کردی چرا خانواده ات با خودت میاری اینجا.َالبته این یک نمونه ست .ضمنااخلاقشن صفروفقط تبلیغ. باید مسولان امربهشن تذکربدن که بامردم ومراجعین ومریضا درست رفتارکنند..یاعلی.
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      39 2
      به کجا شکایت کنیم به کی شکایت کنیم من پسرم را دستش را ماما کشید و گفت عصبش پاره شده ودچار فلج زایمان شد.اما هر چه شکایت کردیم بی‌فایده بود
  • ابراهیم IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    86 7
    اززمانیکه مجلس تصویب کرده هیچ کسی حق نداره به کادردرمان توهین کنداونهاپرروترشدند
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    68 4
    تو بیمارستان البرز کرج بلایی سر من آوردن که به غلط کردن و....افتاده بودم و دو روز به مت زجر دادن با وجود اینکه اولین زایمانم بود و الان به دلیل زایمان سخت شیری ندارم که به بچم بدم و حالشون نمیکنم مخصوصا خانمی به نام ... رو.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    43 6
    قتی بیمارستان دولتی بدای زایمان بری و بخواهی طبیعی زایمان کنی چنان رفتار می کنن که از مادر شدن پشیمان بشوی من دو فرزند دنیا آوردم یکی بیمارستان خصوصی یکی دولتی و تفاوت را دیدم
  • حسن IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    44 8
    سلام واقعا هستند کسانی که در کادر درمان این گونه رفتار می‌کنند من دیدم و شنیدم
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    49 2
    بااین ماما و ‌‌پرستارن با این ماما ‌‌و ‌‌‌پرستارهای عقده ای بایدبرخورد شود اخراج شوند
  • لب IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    44 0
    واقعا چه فحش های بدی به مادران میدن.خدااییش زایمان طبیعی وحشتناک تازه پرستارها راه به راه فحش نثار آدم میکنند
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    70 3
    بله سر زایمان دخترم در آخرین لحظات که بچه دنیا میومد بر اثر درد بدنم رو تکون دادم در جهتی که ماما نمیخواست فریاد زد کثافت چکار کردی ( در ضمن شغلم دبیری)بود چند ساله نیخوام این کلمه از ذهنم پاک بشه نمیشه (بیمارستان زابل)
  • عماد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    46 6
    سلام بله دقیقا ۱۴ سال پیش من هم بیمارستان صدوقی اصفهان زایمان طبیعی داشتم متاسفانه ... کادر بیمارستان بسیار بدرفتار بودند و من هنوز به خاطر آزار و اذیتی که دادند فقط یکبار بچه دار شدم واقعا رنجیدم و حلالشان نمیکنم
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      40 6
      اگر من به جات بودم بعد زایمان با دمپایی جوری ادبش میکردم که کیف کنه به دبیر توهین نکنه می گفتم عقرب اگر به اینجا رسیدی از صدقه سری معلم بوده مفو
  • افشار IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    48 1
    درسته برای من اتفاق نیفتاده ولی از زبان برخی که زایمان کردن شنوفتم که صحبتهای و حرفهای بدی زدن بهشون یکی باید رسیدگی کنه به این وضع نه به کشورهای اروپایی نه به ما
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    35 3
    این بنده خدا بچه چهارمش بوده من بچه اولم تو یه بیمارستان دولتی اصفهان این اتفاق برام افتاد برا بچه دومم با این که شرایط مالی خوبیم نداشتم رفتم بیمارستان خصوصی دکتر هم متخصص با زیر میزی راضی بودم
  • ناشناس IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    53 2
    سلام پزشک های محترم حرمت خودتان نگهدارید وبامردم درست برخورد کنید واجر خودتان ضایع نکنید
  • بهزاد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    36 0
    منم موقع زایمان همین بودم عجیبه
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    27 0
    سلام آره خیلی رفتاراشون بدشهرماهم خیلی بدرفتار میکنن بدترین فحش هامیدن
  • ناشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 0
    بخش زایمان بسیار سخته من تا چند ماه کابوس میدیدم وافسردگی داشتم
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    34 2
    واقعا راست میگن هر چند من خودم سه فرزند به دنیا آوردم بهم توهین نشد همه خوب بودن ولی در کنار من کسانی بودن که در سن ۱۶ سالگی بچهاولش رو به دنیا می آورد پرستار سرش داد میزد اون دختر هم از درد به خودش می پیچید پرستاره بهش گفت تو ی گاوی باید بچت رو توی طویله به دنیا می آوردی نه اینجا اونقدر دلم براش سوخت یکی دیگه هم بود بچه ۵رو می خواست به دنیا بیاره به اونم توهین میکردن این حرف ها برای ۱۶سال پیشه بیمارستان توی تاکستان قزوین بود آخرین بچه‌ام ۴سالشه این موقع هم خوب بود چون همراه رو کنارم داشتم و پرستارها هم خوب بودن اونم توی تاکستان بیمارستان شفا اونجا که خوب بودن کاس همه جا خوب باشن وهمه مادر ها خاطره خوبی از بچه به دنیا آوردن توی ذهن داشته باشی به امید اون روز
  • بهنام IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    33 8
    الان نظارت فقط تو مواد غذایی هستش و مغازه دارها و بیچاره کردن بقیه مملکت و ول کردن.یکی عز دوستام نونوایی داره میگه از وقتی نون کارتی شده کیف میکنیم آزاد میفروشیم 600تومن اگه دوسال اینجوری پیش بره میلیاردر میشم.ما نخوایم دولت کاری برا مون انجام بده کی و باید ببینیم
  • بهرام US ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    58 11
    اکثر جامعه پزشکی در ایران بخاطر پول پزشک شدن ازاینرو طبیعی هست این رفتارها وقتی علاقه ای نباشد به شغل صرفا پول اینجوری میشود
  • بصامی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    42 1
    سلام واقعا حقیقت داره همین رفتارهم دربیمارستان فجر شهرستان مریوان بامن هم شد به طوری که دیگه هیچوقت نخوام بچه داربشم واون توهین ها رابشنوم خداخی رشون نده
  • سجاد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    27 7
    بعضی ها عزت نفس نمیدونن چیه،اگه میدونستن نمیزاشتن این بلاها سرشون بیاد
  • حسین ن IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    35 4
    باسلام.بخش زنان وزایمان بیمارستان امام شهرستان مهابادازشهرهای استان آذربایجان غربی یکی ازبی ادب ترین ... کادر درمان در کل ایران محسوب میشوند.یکی نیست بگه ...خانوم وقتی این شغل روانتخاب کردی و پول میگیری چرا ... میخوری؟حدود5سال پیش توسط همین کادر... عمل سزارین همسرم ازناحیه ی مثانه جراحات شدید پیدا کرد و بعدازچندین عمل بازدرتبریزوتهران الان ازبی اختیاری ادراری رنج برده ولاعلاج میباشد. ...
  • ناشناس IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    36 6
    بله واقعا حقیقت داره من هم تجربه چنین رفتارهای رو داشتم. برای به دنیا آوردن بچه اولم، و به خاطر همین دیگه دوست نداشتم بچه دار شم. اما به هر حال باز هم خدا بهم بـچه داد، ولی این بار ماما خیلی باهام مهربون بود. ماما داستان زایمان مادرش رو برام تعریف کرد که پرستارها با مادرش بد رفتاری میکردند برای همین ماما شده بود.
  • سهیلا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 2
    سلام منم زایمان طبیعی داشتم دکترم خیلی خوب بود اما ماما و پرستارها رفتار بدی داشتن و منم اتفاقا تو ذهنم مونده وقتی جیغ و فریاد میزدم اونا عصبی می شدن و بد رفتاری می‌کردند.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    31 4
    سلام واقعا بد اخلاقند
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    38 3
    خدا لعنتشون کنه باید محاکمه بشن
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      28 2
      اره خیلی خداازشون نگذره به خاطررفتارهای بدی که بام داشتن فقط دوتابچه بدنیااوردم
  • ستاره IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    40 7
    منم برای زایمان سومم رفتم بیمارستان تامین اجتماعی ... انقدر بد اخلاقی میکردن انگار من دشمنشون بودن پرستار اشعال اول سرم به دستم زد هنوز یکم رفته بود اومد فش داد کند انداخت سطل اشغال البته حق داشت ترشیده بود حسادت می‌کرد خدا ازشون نگدره منو انداختن تو یه اطاق سرد هرچی التماس کردم پتو ندادن ...
    • خ IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      29 1
      بیمارستان آرش تهران هم به بد ترین شکل ممکن با مادر ها رفتار میکنن
    • ش IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      28 3
      بگذار به حساب قیامت
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    26 2
    بنده یک عمل داشتم وقتی پرستار ها من را می گذاشتن روی تخت خیلی بد رفتار می کردن من با اون همه بخیه مثل گوشت من را انداختن رو تخت ودرد زیادی را در حال بیهوشی تحمل کردم واقعا بعضی ها عقده ای هستن
  • نسرین IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    21 4
    ۲زایمان طبیعی داشتم دست همه پرسنل بخش زنان درد نکنه بهترین خاطره رو دارم مخصوصا از دکترم
  • ناشناس IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    46 23
    اولاً وقتی با سهمیه دانشگاه قبول میشن نتیجه‌ش میشه همین افتضاحی که می بینید. ثانیاً تو این دوره زمونه نباید بچه‌دار بشین. دنیارو شلوغ کردین که چی بشه؟؟
  • حرف حق US ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    49 17
    من اینو تجربه کردم حالا انگاری أين پرستارا هیچ کدوم مادر نبودند تا فهمیدن بچه سوم شروع کردند چ خبر تو این اوضاع منم از اون آدمایی ک اجازه نمیدم کسی حرفی ب من بزنه وهمین جا میخوام نامی از اون بیمارستان بیارم بیمارستان شهید بقایی اهواز بدترین بیمارستان وچون زایمان من طبیعی هستش ودرد شدیدی تحمل می کردم میگفت تو که زایمان سومته چته آدم تو اون لحظات میمیره ودوباره زنده میشه به خاطر بدرفتاری با من فشارم رفت بالا ومجبور شدن بعد از زایمان بستریم کنند رفتارشون وحشیانه بود یک پرستار باید صبور ومهربان باشه ماماها همین طور چ اشکالی داره بچه سومو بیارم مگه شماها رفتین خرجشو بدین تازه اگه ما باردار نمی شدیم شماها اونجا چ کارین پا رو پا گذاشتین وچایی وکیک می خوردین وحقوق اول هرماه میاد به حسابتون اصلا نظارت نمیشه ای کاش یه کسایی رو میفرستادن از بیماران سوال کنند ک رفتار پرستارها وماماها چطوره افتضاح تنها بیمارستان شهید بقایی نیست اکثر بیمارستان‌ها این رفتارها رو دارن ویک مادر باردار ک قبلا تجربه أين بد رفتاری با او رو داشته مجبور میشه زایمان بعدی سزارین باشه حتی با هزینه بالا
  • زری IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    60 1
    با سلام من خودم پرسنل بیهوشی یه بیمارستان دولتی هستم. دخترم را طبیعی و پسرم راهم طبیعی زایمان کردم.نظرات دوستان کاملا درسته.من پرسنل بودم و باهام این رفتارا شد.وای به مردم . خدا ازشون نگذره.........باید فکری کرد.من شخصا به رئیس بیمارستان گفتم و ماما توبیخ شد.مادر بیچارم را چقدر اذیت کردن.....نمی بخشم
  • آریا IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    68 1
    سلام جالبه وقتی به یه سازمانی زنگ میزنی بلافاصله یه صدای مهربون ضبط‌شده میگه برا بهبود پاسخگويی مکالمات ظبط میشه و شما نمره بدین خب چرا برای بیمارستان چنین سیستمی درست نمیکنن هی چپ و راست میگن کادر درمان زحمت میکشن انگار اون رفتگر زحمتکش شهرداری که دستش تو گند کثافت پسماند شهریه با چندر غاز حقوق که بعضا مورد بی حرمتی سایرین هم قرار میگیرن نشسته یه جای تمیز و زیر کولر حالشو میبره همه هرجا هستن زحمت میکشن حقوق دریافتی یه رفتگر رو با یه پرستار مقایسه کنید بعد ببینید کی زحمت میکشه ،مثل تیم فوتبال کل اعضای تیم زحمت میکشه توپ رو میبره جلو بعد نفر آخر اگه گل بزنه میشه ستاره و قهرمان، برای کادر درمانی که اینهمه به مادران زائو توهین میکنن اگه یه برنامه نظارتی بزارن و اینقدر قربون صدقه شون نرن دیگه بی حرمتی نمیکنن و تعجب اینه که دولت مرتب به فرزند آوری تشویق میکنه ولی کادر زایمان که برای همین کار حقوق میگیرن بی حرمتی میکنن
    • مادر دو فرزند IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      23 1
      خوبه خودتون میدونید چقدر پرستارها و ماماها بددددددد هستند من چون بچه اولم سقط شد و باهام خیلی بد رفتاری کردن دو بچه دیگرم رو سزارین کردم ازشون میترسیدیم ...
  • الها IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    46 0
    نزدیک 80درصدشون بداخلاق عصبی ... من آنفولانزا گرفته بودم داشتم می مردم از درد.... می گفت چته خوابت میاد؟ با شکم پر نمی تونستم جابجا بشم رو تخت .... خدایا شکر که دیگه زایمان ندارم😄🤗🤗🤗🤗
  • محمد حسین IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    27 33
    قدری هم منصف باشیم در پرسنل درمانی عزیزانی هستند که رفتار بسیار شایسته و قابل تقدیر دارند سپاس گزار همه خوبان هستیم
  • سودا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    34 12
    بخش زایمان بیمارستان امام اهواز واقعا بعضی پرسنل هاشون نمیدونید چه حرفهای رکیک و زشت وزننده ای میزدن به من و مادرهای دیگه منکه هرگز نمیبخشم بهترین لحظه ی زندگیم و تبدیل به تلخ ترین خاطره کردن خدا کنه همون بلا سرشون بیاد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    46 1
    منم زایمان طبیعی داشتم الان ۱۰ ساله میگذره هنوزم عوارضش مونده اون همه بهیار و پرستار و ماما الکی میچرخن کسی اهمیت نمیده مریضا داخل خون و ... بدترین ساعاتو اونجا تجربه کردم انگار شکنجه گاهه ،حاضرم بمیرم زایمان دیگه را تحربه نکنم موقع رسیدن دکتر و بازرسی و... رو تختی اینا را زود عوض میکنن و همه جا را تر و تمیز میکنن 😐 دیدم که میگم
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    57 1
    اصلا خیلی از دکترها و پرسنل بیمارستان خودشون رو آقا بالاسر ملت میدونن ضمن اینکه اصلا سواد هم ندارند سر مردم منت دارن و خیلی وقتها اصول اخلاقی رو رعایت نمیکنن مثلا پرستار مرد بی محابا و انگار محرم همه هست راحت میاد بخش زنان
  • رهگذر IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    50 3
    در ایرلن قشر پزشک و حتی پرستاران بعضی شون در حال استعمار بیمارا ن هستتد و دولت هم توجه نمیکنه
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    35 3
    من هم دقیقاهمین بلاسرم اومدبه خاطرسماجت ماما که وقتش نیست بچم ازدنیا رفت امابه خداتاهمین الان دارم زجه میزنم برای بچم دلم خون به من میکفت چرااومدی این بیمارستان این بیمارستان چی داره میایین اینجا تازه ی کتکم خوردم کناه بچه ی من این بودکه دکترخصوصی نداشتم
  • محمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    38 2
    دقیقا بیمارستان ايرانشهر متاسفانه بد رفتاری پرستاران بخش زایمان ایرانشهر بیداد میکنه اصلا رفتار درستی با بیماران ندارن هر چی حرف زشت و ناسزا هست به بیماران میگن من دوتا زایمان داشتم واقعا برام سخت تموم شد مسؤلین محترم چرا رسیدگی نمیکنید
  • فهیمه IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    33 2
    اره منم تجربه کردم اونم خوددکتر. دوقلوبارداربودم روتخت نمیتونستم بلتد شم میگفت چراتونمیتونی ازکجاامدی هی بی احترامی میکردمنم هی یادم نمیره یک سری ادم هاچنین رفتاری میکنن
  • US ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    35 4
    اینگونه ماماها بیمارروانی هستند بعضی هاهم چون کسی ازانها بازخواست نمیکنه اینقدر پررو شدند
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 2
    متاسفانه من هم مورد خشم و بی مهری پرستاربخش زنان بیمارستان امام رضا در مشهد بود بچه دومم رو که باردار شده بودم تو 2 ماهگی به خونریزی شدید افتادم اول رفتم ام البنین گفت چون روز جمعه است و سونو های شهر بسته باید بری امام رضا اورژانسی انجام بدن حالا من با درد و خونریزی و نگرانی که تشخیص احتمال سقط بود رفتم تا خانم پرستار مقدار خونریزی رو دید و سن بارداری رو گفت بر و طبقه بالا واسه سقط وقتیم خودم و خانم داداشم اصرار با سونو اورژانسی داشتیم اتفاقا ایشونم باردار بودن اون موقع 5 ماهشون بود و نگران من بودند و وقتی از خانم پرستار درخواست سونو کردند به من با دعوا و اخم و پرخاش و توهین گفت چرا با همراه باردار اومدی! و یه خانمه دیگه هم اومد به اونم توهین کرد که چرا آخ و اوف میکنی خیلی شرایط پر استرس و بدی بود و مارو مجبور کرد گفت بیست دقیقه ... شین هر دوتا تون تا از بخش زنان دکتر صدا کنم و ما هم مجبور با سکوت شدیم و وقتی خانم دکتر اومدن گفتن حق با منه و فقط یک دهانه از رحم باز شده
  • DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 5
    منم در بیمارستان دولتی در تهران همین بلا راسرم اوردند بسیار توهین وتحقیر از طرف ماما ودکتر زنان وکارگر اتاق زایمان دیدم حتی با مشت به جانم افتادن ومنو زدن تازه بچه اولم بود
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    31 2
    سر بچه اولم چون فهمیدند دانشجو هستم بی احترامی نکردند اما سر بچه دوم که یه بیمارستان دیگه بود، چشماتون روز بد نبینه توی راهرو بیمارستان هل داد منو گفت من اینجا نباید ناز تو رو بکشم زود باش بچتو به دنیا بیار. انگار دست من بود که کی به دنیا بیاد. سرم بهم وصل کرد اما دکمشو نزد از بی آبی چشمام داشت می رفت که خدمه بیمارستان چون همسرم بهش پول داده بود یه لیوان اب به دستم داد. هیچ وقت مثلا اون خانم دکتر رو فراموش نمی کنم خدا خیرش نده.
    • بی نام IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      24 5
      😄😄😄😄شاید روانی بودن
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      19 4
      سلام،من سال۹۷ دربیمارستان دولتی آرش تهران زایمان کردم فشار خون بارداری داشتم،ولی نذاشتن سزارین کنم با فشار۲۰ به زورزایمان طبیعی کردم،روز ۲۱ماه رمضان بودکه رفتم بستری شدم ساعت ۴بعدازظهر آمپول فشار بهم زدن دردزایمانم کم کم شروع شدبعد برای اینکه فشارخونم نره بالا آمپول سولفات زدن بعدپرستار اومدگفت از تخت بیا پایین برای زایمان خوبه ؟ من که وقتی ازتخت پایین اومدم بعدچنددقیقه به پرستار گفتم سرم داغ کرد حالم خوب نیست سرم گیج میره گفت طبیعیه، پرستار رفت من تنها تو اطاق سرم گیج رفت وباصورت زمین خوردم انژیوکت ااز دستم دراومده بودهم ازدماغم خون میآومدهم ازدستم خلاصه کل زمین خون بودهرچقدردادزدم نزدیک۳۰دقیقه بود۶۰دقیقه،بعد پرستاراومدفهمید افتادم ریختن سرم سرپرستاره که اومدبه پرستارش میگفت چیه هول شدی چیزی نشده گریه نداره جلوبیمارگریه نکن،ماماهم اومدسریع ازم اثرانگشت گرفتن که همشون بودن چون وزنم بالا بوده نتونستن بگیرنم افتادم زمین به همسرم هم زنگ زدن اومدبالاسری ازمون عکس گرفتن گذاشتن توگروهشون که مامیذاریم همسربیماربیادبالاسربیمار،خداازشون نگذره،تاچندروزنمیتونستم چیزی بخورم،ماماموقع زایمان روانی
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    23 1
    من تنها بچه م رو سال ۹۳ بیمارستان رضوی مشهد به دنیا آوردم با خاطرات بد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    32 0
    متاسفانه به راحتی حریم خصوصی و حرمت زنان باردار توسط بی مدیریتی در معرض اسیب قرار میگیره و باید یه سیستم حراستی ونظارتی ویژه برای دفاع از حقوق مادران در بیمارستان تشکیل بشه
  • آواز IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    34 1
    مادر من در خانه های زن هایی که میخواستند بچه به دنیا بیاورند مادرم را میبردند،شهر کوچکی داریم،هشت الا ده سالم بود من را با خود می‌برد بعد هفت خواهر من پسر به دنیا اومدم خب عزیز بودم.موقع وضع حمل براشون آواز میخواند لطیفه میگفت حرف های شاد خوشحال کنند میگفت به خاطر همین زائو را به بیمارستان نمیبردند بله مادرم صدا میکردند چون مارش عالی بود،خود من را خودش گرفته و نافم را بریده اون موقع سونوگرافی نبود،هنوز سراغ مادرم می‌آیند ولی توان کاررا ندارد،واقعا وضع حمل سخته ،باید این چنین بود نه فحش و دعوا
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    21 1
    منم خیلی جوون بودم رفتم برای زایمان چسب سرمم بخاطر عرق کردن همش باز میشد ماما با من که داشتم درد می کشیدم غر میزد انگار من خودم چسب و باز می کردم ، از اون به بعد از بیمارستان متنفرم
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 3
    بله حقیقت داره یه سری از این دکترها یا پرستارهاانگار خیلی زوری میان برای زایمان و خیلی بد دهن هستند مریض هم از ترسش جرعت نمیکنه حرف بزنه
  • سعید IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 1
    این پرستارها بیشترشون رفتار خوبی با بیماران و همراهان ندارند فقط اعتراض میکنند حقوقمون کمه وهی اضافه میکنند حقوقشون را و نصف حقوقشون به مردم خدمت نمیکنند
  • شراره IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    34 2
    بد رفتاری بعضی از کادر درمان فقط به ماماها زا بخش زنان نمیشود در زمان شیوع کرنا این همه دولت و مردم وصدا سیما ار کادر درمان تشکر کردن ولیما که برای بیماری پدرمان به یکی از بیمارستان های خصوصی رشت مراجعه کردیم پرستاران بخش ای سی یو اصلا رفتار خوبی با بیمار وهمراهانشان نداشتند حتی کلی به ما بد بیراه می گفتن به پدرمان رسیدگی نمی کردن ودر نهایت پدرمان از بی توجهی واز گشنگی وتشنگی در ان بیمارستان جان سپرد البته این جریان مختص پدر ۶۶ ساله ما فقط نبود درآن بیمارستان حدود ۳۰ نفر در بخش ای سی یو رودند که فقط دو نفر بهبود یافتند اصلا وضعیت خوبی نداشت ما که ناراحت بیمارمان بودیم فکر نمیکنم حقمان فحش وناسزا شنیدن از طرف پرستارها بوده باشد
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    45 3
    فقط و فقط مشکل مدیریت ضعیف هست وقتی یه مداح مدیر بیمارستان میشه از دکتر و پرستارش چه انتظاری دارید
  • علیرضا IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    30 1
    متاسفانه با همسر من هم به طرز وحشتناکی بدرفتاری شده بود تا جایی که به گریه افتاده بود و بهش گفته بودن صدات و ببر بسه دیگه . هیچ گونه نظارتی بر اعمال و رفتار غیر اخلاقی نمیشود
  • واقع بین IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    21 1
    حرف دل خیلی از مادران باردار حین زایمان که بد رفتاری و توهین میبینند.واقعا بعضی از ماماها اگر مدرک فوق تخصص داشتند با چه تکبر و غروری با مریضها رفتار میکردند.مشابهه همین صحنها رو در بیمارستان کازرون بخش زایمان دیدم که حتی بعضی مادرها میگفتند پشت دستمان داغ میکنیم که دیگع بچه دار نشوند
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    34 1
    بله درسته منم با این خانم موافقم خیلی بد رفتاری می کنن با خانمای باردار
  • H,s IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    23 0
    سلام سر زایمان دومم کاری به سرم آوردن هنوز بعد از یکسال یادم نمیره اینقد بد رفتاری کردن توهین میکنن اگه جواب هم بدی دیگه نمیاین بهت رسیدگی بکنن تورو خدا رسیدگی کنین من تا چند ماه یاد اون روز می افتم گریه میکردم،من در کرمانشاه زایمان کردم ،با خودم می گفتم میشه از اینجا فقط زنده برم بیرون
    • اميرعباس IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      14 0
      واقعاً همه این حرفها درسته همین دوروز پیش زنم بچه دار شد بیمارستان امیر کبیر اهواز یا اسمشو گذاشتن میلاد یعنی اینقدر از بداخلاقی دکترا برام تعریف کرد که این اولین وآخر باره اینجا بیام واقعاً هیچکس هم اعتراضتو درک نمیکنه انگار همدستن واقعاً همدستن خدا ازشون نگذره
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    27 1
    من هم موقع زایمان شرایط خیلی سختی رو پشت سر گذاشتم با اینکه ۴ سال از اون روز میگذره ولی هنوزهم عذاب میکشم نتونستم اون توهینا وبی احترامی ها روفراموش کنم ودیگه هیچ وقت نمیخوام یک بار دیگه اون شرایط روتحمل کنم وبچه دومم رو بدنیا بیارم.یه بیمارستان تو کرمانشاه بود
  • مهی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    22 4
    کاش میشد مثل قدیم تو خونه زایمان کرد ، آدم آرامش داره تو بیمارستان اصلا محلت نمیدن
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    18 1
    دقیقاً هنگام زایمان فرزند اولم ماما اصلا رفتار خوبی نداشت و فقط هی میگفت به من چه من مچ دستم درد میکنه و هی با رفتار بدش استرس بیشتری رو وارد میکرد به من
  • نفس IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    15 1
    چرا از بیمارستان زابل نمیگید ک وقتی وارد میشی میگی خدایا یعنی منو بچم سالم میایم بیرون یا ن دخترم 9سالشه الان. من سزارینی بودم ولی ساعت 7صب امپول فشار بهم زدن بچه هفت ماهه، تا ساعت 11شب اون دنیارو میدیدم ولی کسی ب حرفام توجهی نمیکرد از شانس یک پزشک خوب امد اخر شب مریضش رو ببینه اوضاع بد منو دید وقبل مریض خودش من رو سزارین کرد من مرگم رو دیدم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 1
    اول برند مهربونی رو یاد پرستارا و ماماها بدن ، بعد بگن بچه بیارید
  • لیلا IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    18 0
    دقیقا همه این بدرفتاری ها دربیمارستان اصفهان هم وجود دارد لطفا مسولین پیگیری بکنن
  • ما IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 0
    چون سکوت می کنیم بهمون توهین می کنن ، حقمونو می خورن ... سکوت درد بی درمانه ....نباید بی تفاوت بود .... وگرنه کسی جرئت بدرفتاری ، کم فروشی ، گرونفروشی و... نداره .
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    24 1
    سلام به شما مادران عزیز و زحمتکش من خودم یک مادر هستم اگر من جای شما بودم، پرستاران باهام بد اخلاقی و بد دهنی میکردند یه کاری سرشون می آوردم که از کارشون پشیمان و به عذر خواهی کردن می افتادن بعضی ها میترسن حرف بزنن باید حرف زد ... توهین نکنید ولی جواب دندان شکن بهشون بدید متاسفم برا یه عده پرستار،شماهایی که حوصله ندارید لطفاً لطفاً انصراف بدهید البته ناگفته نماند نمیشود کلی گفت که همه‌ی پرستاران بد هستند در هر لباسی در هر شغلی انسان خوب و انسان بد وجود دارد... من خودم در بیمارستان دولتی شوشتری شیراز زایمان کردم بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد بودند برای سلامتی پرستارانی که خوش اخلاق هستند یک صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    18 2
    منم تو مهابادم سنم ۲۰ سال بود بچه م بدنیا اومد خیلی باهام بد بودن این همه درد داشتم اصلا نمیتونستم داد بزنم فقط گریه میکردم یکیشون بهم میگفت ما نگفتیم بچه بیاری این اداها چیه درمیاری پس چرا ازدواج کردی خیلی حرفای بد دیگه که ایجا نمیشه گفت متاسفانه
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    13 2
    بنده صاحب ۳ فرزند در شهرستان ساوه هستم . تشکر ویژه از ماما ها و پرستارهای بیمارستان چمران دارم که با برخوردی بسیار خوب به همسر بنده کمک کردن که فرزندانم را به دنیا بیاورد
  • LV ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    23 3
    آه مادران باردار در هنگام زایمان همه ی پرستارانی که بد رفتاری میکنند را میگیره مطمئن باشید.
  • محمدجواد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    26 1
    حالا اگه اون خانم خارجی بود دورش میچرخیدن !
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    22 0
    سال ۷۲ دربیمارستان...بخاطر بی توجهی کادر بچه ام ازبین رفت...واگذاربه خدا....دکتراطفال هم نیومد
  • اعظم IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    26 1
    من هم سیزده سال پیش تو بیمارستان ... سبزوار همین تجربه رفتار و برخورد بد کادر بیمارستان رو داشتم بدون اینک بی احترامی بهشون بکنم برخورد بدی میکردن در صورتی ک زن تو این موقعیت بخاطر دردای شدید زایمان طبیعی نیاز ب حمایت داره حمایت و دلگرمی ک نمیدادن تازه بدرفتاری هم میکردن طوری که یکی از دلایل باردار نشدنم تا الان همین ترس بوده ک دوباره بخام وارد این محیط شم الانم ک باردارم یک بیمارستان خصوصی تو مشهد رو انتخاب میکنم و اگ زایمان نابهنگام داشته باشم و نتونم برم مشهد پامو تو اون بیمارستان دیگ نمیزارم و تو خونه بچه مو ب دنیا میارم لااقل فشار روحی و روانی و برخورد بد پرسنل بیمارستان رو نیاز نیس تحمل کنم
  • اهوازی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    20 0
    بعضی زایشگاه های اهوازوقتی بفهمن عرب زبان هستی انگار میخوان ارث باباشون رو باهات تقسیم کنن،خیلی هم محیط کثیفی دارن،اگه بفهمن بچه سوم یا چهارمی هستش هرچی ازدهنشون در میاد میگن،کسی هم پیگیر نمیشه حتی هم اگه پیگیری بشه کسی جوابگو نیست ،خواهشا همینطور که پیکیرافزایش قیمت رب گوجه وکنسرو تن ونان وروغن هستید پیگیر این رفتارهای زشت کادردرمان باشید ،باید توبیخ بشن تا بقیه جایگاه عظیم زن رو درک کنن
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    21 2
    دختر بیچاره ی من را درد مند کردند بعد از ۶ سال هنوز مریض بچم خیر نبیندد
  • جواد آسویار IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    23 2
    سلام علیکم واقعا هر چه از این نوع رفتارهای کادر درمانی بگویید کم. نگفتید من 23روز بستری بودم ای سی یو گوارش، اورولوژی، واقعا میگفتم ای کاش دوربین مداربسته ای بود و این رفتارهای این کادر پزشکی رو ضبط می‌کرد،
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    18 1
    خیلی خیلی بامن بد رفتاری کردن و میگفتن فردا درد ها یادت میره و دوباره میای این جا من برای همیشه از بارداری و زایمان میترسم..رفتم بیمارستان بیمه بهم گفتن میخاستی بری خصوصی که اذیت نشی....بی رحم ها خیلی اذیت کردن....
    • مهری IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      15 0
      کاش امکانش بود که فیلمبرداری کنیم .مادرم در بخش سی سی یو بیمارستان ۱۵خرداد مهدیشهر بستری بود .اونجا هم که ملاقات ممنوع بود.اما من میرفتم داخل .به هر طریقی.دو بار خودم سر رسیدم و دیدم سرم از دست مادرم در اومده و مادرم غرق خون بود .مادرم نای حرف زدن نداشت .گفتم سرم مادرم در اومده پرستارای بیشعور و نفهم میگفتن خودش درآورده از دستش.تازه منو با بی احترامی بیرون میکردن که مادرم رو سوراخ سوراخ کنن.اونا حتی نمی‌تونستن رگ بیمار رو پیدا کنن.مادرم دو تا دستانش سوراخ سوراخ بود.من ازشون نمی‌گذرم خدا نگذره
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    14 0
    سلام واقعااینطوری هست من بیمارستان ... تبریز بچه به دنیا آوردم بخدا هیچ وقت یادم نمیره ماماهاودکترها پرستارها چه فش تحقیرآمیزی به من که بچه اولم بود زدند به شوهرم گفتم گفت برم شکایت کنم گفتم کی حرف کاربارچطوره میگن دورغ میگین هیچ وقت یادم نمیره
  • نا شناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    17 1
    ۱۵ سال پیش بچه اولم با زایمان طبیعی دنیا اومد منهم یادمه که یکی از ماماها که نسبتا با سابقه بود به یکی از مادرها بی احترامی میکرد ولی از مامای خودم واقعا خانومه خوب و مهربانی بود ضمنا بیمارستان دولتی و آموزشی هم بود زمانی که دردهای من شروع میشد کمرمو ماساژ میداد خیلی موثر بود انشالا هر جاهستن سالم باشن ومثل زمان دانشجوییشون مامای مهربانی باشن
  • سمرا IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    15 1
    دقیقا درسته بیمارستان... زاهدانم همینجوریه عمدا اذیتت میکنن
  • نازی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    17 0
    متاسفانه با مادر منم چنین برخوردی داشتن
  • فریبا IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    21 1
    متاسفانه اطرافیان من هر کس که زایمان طبیعی داشته از برخورد بد کادر زایمان تعریف کردن ،،،کلا قشر پرستار که من میبینم مثله اینکه ملت ارث پدرشونو خوردن ،،،،،اطفا اگر به کارتون اشنایی یا علاقه ندارید وارد این شغلها نشد چون با جون مردم سرو کار دارید ،،،،اگر وجدان دارید
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    20 0
    شما برو بیمارستان مهدیه برای زایمان اولم یجوری رفتار کردن که پشیمون شدم از شرایطم نمیبخشمش بیکس و تنها ترسیده بودم
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    8 6
    جای بسی تشکراست از پرستارای بخش زایمان بیمارستان تامین اجتماعی تربت حیدریه. واقعا دست مریضا. بااخلاق وخوش برخورد. مودب. خدا حفظتون کنه.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      11 1
      بیمارستان بهارلو از همشون بدتر خدا لعنت کنه دکتری رو که زایمان کرد منو اگه حوصله ندارن دکتری رو بذارن کنار
    • اعظم IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      5 19
      سلام به همگی .من سه تا فرزند در بیمارستان زینبیه شیراز.وتامین اجتماعی به دنیا اوردم خدایش هیچ رفتار بدی از ماماها وپرستارها ندیدم.خدا حفظشون کنه.دستشون هم درد نکنه که واقعا تلاش میکنن.شما هم به جای یاداوری روزای زایمان خدارو سکر کنید که این دکترا با ماماها هستن بلاخره اول خدا بعد هم اونا جون ادم رو موقع زایمان نجات میدن مثل قدیم نیست که داخل خانه زایمان میکردن بعد هم سر زایمان جان خودشون رو از دست میدادن.با وجود همین رفتارهای که میگین باز هم شکر گزار باشید.بلاخره اونا هم خسته میشن بهشون حق بدید.
  • ناشناس IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 3
    سلام واقعا بعضی از پرستارها واقعا خیلی بی انصاف هستند یه پرستار اسمش رو شه باید با مهربانی پرستاری کنه .بعضی از دکترها هم همینطور .سال ۹۱ من برای زایمان رفتم بیمارستان بهشتی .از آنجایی که شنیده بودم اگر از کمر بیمار را بی حس کنند کمردرد میاره، به متخصص بیهوشی گفتم من را کامل بیهوش کنید .برگشت با تندی گفت من تشخیص میدم که شما چطوری بی حس بشید .دست ۶خر هم که کمرم بی حس نمی شد منا بیهوشی کامل کردند .وقتی بهوش اومدم همین خانم منا صدا میزد که پاهایم را حرکت بدم نمیدونم چرا وقتی حرف میزد من حالت تهوع بهم دست می داد .وهرجی آب بود بالا میاوردم داروی بیهوشی انگار از دماغ و ذهنم میزد بیرون .موهام بلند بودند و به خاطر حالت تهوع خیس شدند ازشون خواستم برام یه ملحفه بیارند ولی محل ندادند.اصلا شعور نداشتند .الان نزدیک ۱۰ سال من کمردرد شدید گرفتم .یعنی اگر نشستم به زور میتونم از جام بلند بشم .خواهشا این بیحسی کمر را برای زایمان بردارید .یا اگه کسی پیام من را دیده به هیچ عنوان برای زایمان نگذارید از کمر شما را سر کنند . خواستم بگم واقعا بعضی پرستارها واقعا اخلاق و رفتار درستی ندارند .
  • ناشناس ها IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    سالهاست چنین است و فقط مختص ماماها نیست و شامل حال نرس ها و بهیار ها و کمک بهیار ها هم می شود - سالهاست نرسینگ در این مرزو بوم مرده است ...
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 2
    من موقع زایمان در یکی از بیمارستانهای دولتی تهران من داشتم درد شدید که همه خانما تجریش کردن که انشاالله نصیب همه خانما بشه بعد از 21سال که خداوند بهمون لطف کرد من درد می کشیدم اونا ماماها تیکه بد ای حالشو کردی گندشو براما آوردی اون وقت که چی فلان فلان که بعد از 21سال باز ناراحت شدم وبعد از اینکه خواستن مرخص شوم رفتم سر وقت اون که خیلی تکه مینداخت گفتم بی شعور تو نفمی تو حیف است که اینجا باشی توحیف است که شغل همونه که خودتو تیکه پاره کردی تا آمدی سر کار اما پرستاری بود که خیلی با اخلاق و پدر مادر دار بود به هزار التماس مبلغ قابل توجهی که بعنوان بود بعنوان شیرینی تقدیمش کردم وبعد والان چند ساله که مثل دوتا خواهر هستیم وله سلامتی برادر شوهرم که معلم هستن به خواستگاریش رفتم والان هم به سلامتی پسری دار 12ساله و دختر خانمی هم دارن 4سالشه و زندگی خوب و شادی هم دارن خوبی جواب میده بدی هم جواب میده پس بیایید خوب باشیم
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    15 2
    سلام درسته واقعا رفتارشون بده زایشگاه نیست که قتلگاه حتی دیگه دکترای زنان زایمان هم تو مطبشون به خانومای باردار میگن برا سزارین باید این مقدار پول بدی یا سکه بدی در واقع زیر میزی میگیرن پولی که اصلا اجازه ندارن بگیرن تو بوشهر که تمام دکترای زنان وزایمان این جورین که‌این چیزا همش زیر سر مسئولین بی‌کفایت واقعا بیمارستان ها صاحب نداره مردم هم از ناچاری هرچی میگن گوش میکنن تو بیمارستان اگه پارتی داشته باشی بهت احترام ميذارن وگرنه انگار ازت طلب دارن خدایا خودت بداد این مردم برس از دست مسئولان بی کفایت
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 1
    منم چنین بلایی سرم اومد اولین بچه ام رو طبیعی در بیمارستان البرز کرج دنیا آوردم خیلی رفتارشون بد و زجر آور بود که موقع زایمان نه از درد شدید بلکه بی اعتنایی و بی ادبی ماما و پرستاران گریه میکردم..از ترس و استرسی که بعد از اون گرفته بودم تصمیم گرفتم که دیگه بچه دار نشیم ولی خب ما ناخواسته بعد مدت کوتاهی دوباره باردار شدم وقتی فهمیدم کل شبو روزم شد گریه. تا موقع زایمان پیش همون دکتری که از اول بارداری پیشش میرفتم تو بیمارستانی که زیر نظر ارتش بود سزارین کردم واقعا رفتار پرستار دکتر قبل زایمان و بعد زایمان عالی بود خدا خیرشان بده
  • فاطمه IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 0
    من زایمان اولم در یک بیمارستان دولتی در بالای شهر تهران بود که دکتر ماما خیلی بافرهنگ و عالی بود ولی متاسفانه زایمان دومم در همون بیمارستان گیر یک دکتر بیشعور افتادم که انقدر بد رفتار میکرد که جرات نداشتم چیزی بگم، دست بچم رو هم کشید و ارب شد، مسولین بیمارستان هم اصلا کاری نکردن چون این چیزا براشون کاملا طبیعی بود. مادرانی که زایمان سومشون بود رو. کلا رها کرده بودن و سرشون داد میزدن میگفتن چه خبرته مگه دوتا بس نبود. میخواستی چکار؟ خاک برسرتون که فرهنگ ندارین و یه مشت دهاتی هرروز یه دونه میزایین تازه واسه ما نازم میکنین. خداییش من خیلی ترسیدم طوریکه خیلی دوست داشتم فرزند سوم هم داشته باشم ولی وقتی یاد حرفها و کارهای بیرحمانه پرستاران و دکترها میفتم کلا پشیمون میشم. امیدوارم که خدا همه شون رو به راه راست هدایت کنه. همینجا از سرکار خانم دکتر ناهید فرج زاده بابت اخلاق خوب و مهربونی و دلسوزی که نسبت به تک تک خانمهای باردار داشتن، سپاسگزارم. امیدوارم هر جا هستن خدا بهشون سلامتی بده، کاش همه ی دکترهای زنان مثل ایشون بودن.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 1
    بنظر بنده باید داخل اتاق زایشگاه شنوت کار گذاشته شود این یک پیشنهاد است تا کسی جرعت بد رفتاری نداشته باشد
  • ناشناس IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 2
    خدا ازشون نگذره ، خاطره زایمان من بدترین خاطره عمرم شد هر وقت یادم میوفته کل بدنم عرق سرد میشینه . فقط از خدا می خوام حق زنای مظلوم که زیر دستای زنای ظالم به اصطلاح ماما میوفتن رو از تک تک سلول هاشون بکشه بیرون
  • م IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    سلام منم زایمان طبیعی داشتم و هیچوقت فراموش نمیکنم که داشتم ازسرمایخ میزدم توزایشگاه باالتماس دستمو دراز میکردم توروخدای پتوبهم بدین محلم نمیدادن که هیچ دعوامم میکردن خداازشون نگذره
  • گلسا IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    بله منم در بیمارستان فاطمیه همدان اینو تجربه کردم بی شرفا
  • فرح IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 4
    من دو تا بچه بدنیا آوردم یکی بیمارستان خصوصی یکی دولتی رشت خدارو شکر مثل فرشته ها بودن
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 0
    چرا کسی به دادگاه شکایت نمی‌کند توهین به بیمار بار حقوقی دارد
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 8
    ببخشید من خیلی عذر میخام من خودم پرستارم و الان داخل بیمارستانی ک مخصوص زنان و زایمان هست مشغولم اصلا پرستار داخل بخش زایمان نیست و نمی‌تواند باشد چون ما زایمان بلد نیستیم همه کادر اونجا ماما هست و پزشک زنان واما بدرفتاری با زن زائو رو قبول دارم ک انجام میدن و توهین میکنن اصلا کار درستی نیست ولی پرستارو لطفا قاطی این موضوع نکنید ممنونم
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 6
    واقعاً درسته خدا لعنتشون کنه که بخان مادری را ناراحت کنند... کاملآ درسته بیمارستان دیگه هم سراغ دارم همین بد رفتاری را انجام داده ......چون برخورد نمیشه با اینا..مگه کی هستن یه پرستاری یا پزشکی بیش نیستند.نبایدبدرفتارکنن اینها پول میگیرن وظیفه دارن درست رفتار کنند
  • عباسی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 0
    با سلام، بخاطر هزینه کم زایمان طبیعی که هیچ سودی برای بیمارستان و کادر درمان نداره چنین اتفاق هایی طبیعی ،به نظر من اگه موقع زایمان خانوم، مثل کشورهای خارجی شوهر کنار همسرش باشه دیگه همچین اتفاق هایی نخواهد افتاد.
  • نسترن IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 2
    سلام همش به خاطر پول من ۹۲ زایمان سزارین کردم تو بیمارستان شهریار تبریز خصوصی بود انقدر از دکترم وکادردرمان مخصوصا دوتا پرستار داده بودن چون میترسیدم انقدر به من محبت میکردن با من دعا میخوندن نازم میکردن
  • اهوازی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 1
    در مورد پرستارها و ماماها کاملا حقیقت داره بیمارستان بقایی با منم همین رفتار داشتن با اینکه زایمان اولم بود و طوری رهایم کردن که دوبار اتاق عمل بردنم
  • فاطیما IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 1
    بیمارستان میلاد زایمان اولم خوب بود چون دکتر ناهید فرج زاده بالا سرم بود خدا خیرش بده هنوزم یادم. میفته دعاش میکنم ولی زایمان دومم دکتر م... انقدر استرس بهم وارد کرد آخرم برای اینکه زود شیفت رو تحویل بده دست بچه رو کشید و دستش ارب شد (فلج) خدا ازش نگذره، دست دخترم با لطف خدا خوب شد ولی استرس و حرف های زشت ماماها و پرستارها را به خانمهای سن بالا یادم نمیره. خیلی بی ادب هستن ای کاش صداشون رو ضبط کنن همه بشنون. مسولینی که میگن بچه بیارید، بچه بیارید لطفا خواهر مادرتون رو به صورت ناشناس بفرستین این بیمارستان ها زایمان کنن ببینم بازم میگین بچه بیارین.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 1
    اکثر کادر درمان از بالا به بقیه نگاه میکنن البته ناگفته نماند که یه عده ای هم بسیار انسانن،من زمانی که زایمان کردم پرستار ازم میزان تحصیلاتم پرسیدن گفتم فوق لیسانس دارم ولی توی پرونده ای که بهم دادن نوشته بودن دیپلم.اصلا معلوم نیست فازشون چیه،اگه بدون وضع مالیت خوبه یا جایگاه اجتماعی خوبی داری خوب رفتار میکنن اما خدا نکنه یکم ضعیف باشی خیلی بد رفتار میکنن انگار هیچ ارزشی نداری ،من هم رفتارهای بدی ازشون دیدم
  • ماهرخ IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 3
    بنده هم دو زایمان داشتم با اینکه بیمارستان دولتی بود اما دکتر بییار خوشرو ومهربانی داشتم....خوش برخورد
  • مادر IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 1
    ساکن اهوازم و اصالتا چهارمحالی، دو مورد سزارین و یک مورد سقط داشتم که هرسه مورد دربیمارستان تأمین اجتماعی فرخشهر انجام شد، تجربه خوب اولین مورد در این بیمارستان باعث شد دو مورد دیگر را هم در این مرکز حاضر باشم، انشاالله پرستاران، سوپروایزرها و پزشکان خوبی که آن لحظات استرس زا و درد آور را برای من قابل تحمل کرده و همراه بودند، هر کجا هستند تندرست و عاقبت بخیر باشند.
  • سیما اکبری IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 4
    من سه بار بچه دار شدم ولی خداییش هر سه زایمانم خوب بود واصلابهم بدرفتاری نکردن به خصوص سر زایمان پسرم که سومی بود هم بیمارستان شریعتی اصفهان وهم عسگریه اصفهان بلاخره هم ادم خوب وبا وجدان پیدا میشه وهم ادم بد بستگی داره کدومشون به تور ادم بخورن
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 2
    سال هفتاد و هشت این بلای توهین وبیتوجهی اتاق زایمان بیمارستان قدیمی امام خلخال سرما آمد ،تو زایمان طبیعی بجای دلداری خانم حامله سرکوفت وتوهین نثارش کردن از ساعت نه شب تا ساعت شش صبح که بچه متولد شد آنقدر خشن برخورد کردن که خانم حامله تا دوازده سال از حاملگی مجدد هراس داشت ، خدا لعنتشون کنه
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    سلام بمن حرفهای توهین آمیزی بمن زدن بچه الان نزدیک ۶سالش هنوز نتوانستم حرف های زشت پرستا ر فراموش کنم خدا ازشان نگذرد خیلی ضربه روحی بدی بمن وارد کرده تا قیامت اون نخواهم بخشید هر وقت یادم میاد اون نفرین میکنم.
  • راحله IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 1
    من برای سونوگرافی رفته بودم . دکتر طوری گفت پاشو پاشو که بارداری که انگار بچه ... است.
  • بهار IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 1
    تو اولین تجربه بارداری و اتاق معاینه در بیمارستان هاجر شهرکرد در سال 90برخورد نامناسبی باهام شد و استرسی که بهم داده شد تا پایان بارداری و تولد فرزندم باهام بود، آیا حق الناس فقط خوردن مال مردمه یا تک تک این رفتارهای ریز و درشت هم هست؟!
  • عباسی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    با سلام، بخاطر هزینه کم زایمان طبیعی که هیچ سودی برای بیمارستان و کادر درمان نداره چنین اتفاق هایی طبیعی ،به نظر من اگه موقع زایمان خانوم، مثل کشورهای خارجی شوهر کنار همسرش باشه دیگه همچین اتفاق هایی نخواهد افتاد.
  • نگار IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 0
    با من سر دو تا زایمانم خیلی بد رفتار نشد سر اولی که خیلی خوب بود سر دومی یک کمی اهمال کاری داشتند ولی رفتارشون خوب بود اما سر سقطی که داشتم که اولین بچه هم بود و اولین بار که بخش زایمان رو میدید اولش خیلی بد رفتار کردند من تحمل نکردم همون اول با هاشون دعوا کردم از بعد از اون باهام خوب شدن اگه کسی بهم فحش بده که دیگه اصلا تحمل نمی کنم.
  • زهرا IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 2
    سلام فقط بیمارستانهای دولتی این طور بد رفتاری دارن نه بیمارستانهای خصوصی چون دولتی پول برای زایمان طبیعی نمیگیرند
  • ناشناس IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    منم خیلی خاطره بدی دارم در بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز وقتی زایمان میکردم خیلی بی احترامی و فوحش میدادند و حتی مسغره میکردند دکتر و پرستارها واقعا مثل انسان رفتار نمیکنند خیلی عقده ای هستن با مامانم هم مثل نوکرشون رفتار میکردند بچه اولم هم بود انقدر اذیتم کردند دیگر تصمیم گرفتم بچه دار نشوم
  • موسی برزگر IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    بخدا درست خیلی بی ادب حتی تو اهواز سه دکتر معروف هستن که بازار سیاه باطری قلب راه انداختن اون هم بالای ۲۰۰میلیون
  • علیرضا IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 0
    من یه خانم ۲۷ساله هستم که زایمان قبلم رفتم بیمارستان یکی از شهرستان یزد با انفولانزای شدید ولی تحویلم نگرفتن پاشدم رفتم بیمارستان اردکان هم رسیدگی خوب وعالی بود هم ماماها خوش اخلاق اما الان وقتی فهمیدم این بچم اب دورش خشک شده رفتم وختم دادن توهمون بیمارستانی که سراون بچم تحویلم نگرفت ختم دادومن سه روز دردای فراوان ووحشتناک کشیدم اما نمیتونستم طبیعی زایمان کنم سه تا امپول فشار وجون منو دراوردن استفراغ میکردم جلو چشام سیاهی میرفت اخرشم ضربان قلب بچم کند میشه وبردنم سزارین کردن خدا ازشون نگذره بی رحم
  • بهاره NL ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    بله واقعا این واقعیت تلخ همه جاهست منم موقع زایمان اینو دیدم و ماما این برخورد رو باهام کرد حالا فقط تازه بستری شدم بیخود و بی دلیل بی احترامی رو شروع کرد ولی یکی دیگه وقت زایمانش زودتر از من بود و اومد بیمارستان اون ماما بد اخلاق و بی شخصیت نوبتش بود و اون بنده خدا رو خیلی اذیت کرد حالا خوشبختانه ایشون زود زایمان کردن زود از حرفاش راحت شدن زایمان من ۸ ساعت طول کشید اگه مامای من بود با این اوضاع که بیمارستانو رو سرشون خراب میکردم با اومدن این زن من از دست اون نجات پیدا کردم و مامای بعدی ادم خوبی بودن ولی یادم نمیره که ادمای خوب هم هستن ادمای بد هم هستن
  • بنده IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 2
    دکترها انسان شریفی هستن،، بعضی از اونها اگه پول نداشته باشی،، جوری رفتار میکنن ک انگار بایک دزد و یا نمیدونم چی ب زبون بیارم،،، بعضی از پزشک ها هم واقعا از جون و دل برای مردم کار انجام میدن،، همه رو تو ی کفه نزاریم،، هر پزشکی ی مریض رو اذیت کنه خدا تقاص کارشو میده مطمئن باشید
  • نرجس IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 1
    وای دوباره اون لحظات یادم اومد که ماماها داشتن جلوی من وخانم های باردار دیگه صبحانه مفصل ورنگارنگ می‌خوردند وبه ما می‌گفتند پشتتون رو بکنید ونگاه نکنید وای از زمانی که درد داشتیم واونهایی داد می‌زدند که جلوی دهنت رو بگیر تا صدات در نیاد بیمارستان هم تازه خیر سرشون خصوصی بود بیمارستان ولیعصر قم
  • پناهی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    جلاد هم این کارو نمیکنه خیلی بی رحممممممن اینا کلا دل ندارن اگه دل داشتن با خانما این کارو نمیکنن چون انسانیت رو دورانداختن .اگه یه زن درزمان زایمان بمیره شهیده چون تواین مرحله خیلی سختی میکشه .من هم اون روز رو فراموش نمیکنم چقدر با بی رحمی برخورد کردن مثل حیوان بامن رفتار کرد یه پرستار .قیافش هنوزهم یادمه ازترسش
  • سمیه IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    والا من با اینکه تو بیمارستان خصوصی زایمان کردم تو بخش بهیار و پرستار رفتار خوبی باهام نداشتن
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 3
    لرستان بروجرد چند وقت پیش یکی از دوستان زایمان طبیعی داشت هم بچه از بین رفت و هم رحم مادر بیچاره رو ... دومین بچه ش بود و دیگه هیچ وقت نمیتونه بچه دار بشه . و چند روز پیش هم یه مامای ناوارد هم ک بلد نبود کارش ... جون یه مادر ب خطر انداخته و خونریزی ... اگه زاد و ولد نبود همین ماما کجا مشغول ب کار میشدن . کسی ک مجبورشون نکرده. هرکسی بدرفتاری کرد شکایت کنید
  • تارا IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    دوتا خواهر چند روز پیش زایمان کردن،دوتاشون انگار از چنگال سگ هار جون سالم در بردن،از بس زجر کشیدن
  • ******الی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    بله انقدر بد رفتاری توهین بی توجهی کردن که منی که سالم بودم قرار بود طبیعی زایمان کنم ،از کم کاری پرسنل به کما رفتم و سزارین شدم تنها چیزی که اخرین لحظات یادمه دعوای ماما با پرستار بود که میگفت تقصیر تویه چرا مواضبش نبودی ،مادر جهنم زودببرید سزارین شاید بچهه نجات پیدا کنه پرستار میگفت ترو خدا نگو گزارش ندید و خداراشکر من زنده موندم و بچم هم سالم امد و هیچ تخلفی ثبت نشد
  • الی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 0
    یه چیز بگم من تو بیمارستان امام صادق کرج زایمان کردم قراربود طبیعی به د نیا بیارم و نشد و میخواستن منو به بخش سزارین ببرن از طبقه همکف تا طبقه دوم دو نفر زیر بغل هامو گرفتن و مثل جنازه از پله ها کشوندنم بالا من نای توان نداشتم و در حال مردن بودم ماما گفت مادر هیچ بربید سزارین شاید بچه زنده بمونه
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    بله من هم در بهارلو زایمان کردم خیلی دکترهای بدی دارند وسط زایمان طبیعی دکتر احمق ول کرد رفت بچه تو شکمم خفه شد
  • مریم IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 1
    اسم این پرستارها و ماماهای بی‌ادب و بیمارستان ها که در آن توهین می شود را بگذارید تا پخش شود ...
  • بارانا IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 3
    واقعیت داره این قضیه ،ولی دوستان من دریکی ازبیمارستانهای استان یزد ایمان کردم ب قدری خوشرفتاربودن که شده که تولدبچم شده بهترین خاطره زندگیم.هرکجاهستن اون ماماهاودستیاراشون خدابراشون بسازه.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    من 14سال پیش وقتی بیست سالم بود، اولین فرزندم روتو یکی از بیمارستان های دولتی تهران به دنیا اوردم، وچون یک ماه زودتر داشتم بچمو به دنیا میاوردم خیلی نگران بودم، رفتار پرستارهاوماماها انقدر زننده بود که هیچوقت ازیادم نمیره، موقع معاینه واقعا بدترین رفتار رو داشتن، راستش یکی از دلایلی که دوست ندارم دیگه باردار بشم همین هست ، وقتی از بیمارستان برگشتم تا چند ماه افسردگی داشتم.
  • من IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    گمون نکنم کسی زایمان کرده باشه بیشعوری ادمای توزایشگاهو ندیده باشه.
  • GR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    سلام من یک خانم افغان هستم پنج سال پیش در بیمارستان پاکدشت مامازند زایمان کردم پرستار هاش اصلا رفتار خوب نداشت خیلی بد رفتاری میکرد و فحش میداد هنوز م که یادم میاد از دوباره باردار شدن از رفتار بد پرستارها میترسم
  • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 8
    این حرفا از کادر درمان(فرشته های نجاتمون) بعید میدونم!
  • رامبد IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 3
    منم سال ۹۳ بیمارستان خاتم زاهدان دکتر وثوق بدترین رفتار با من داشت که بعد از زایمان دچار مشکلات زیادی شدم و بعد از ۲۴ ساعت دزد بجه ام به دنیا اومد...میخ اینم ازش شاکی بشم خیلی بد دهن بود جایگاه یه پزشک نداره خدمه باید باشه
  • ناشناس IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 2
    من بیمارستان تریتا تهران یه بار سال 96یه بار سال 98 زایمان کردم عالی بود تازه از اینکه فاصله سنی بچه هام کم بود کلی منو تشویق کردن هم رفتار پزشک ام هم رفتار پرستارها بسیار عالی بود واقعا ازشون ممنونم
  • Sf IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 2
    من فقط یکبار دوست دارم یک کادر پزشکی بد دهن به پستم یخوره میدونم چیکارش میکنم شانس آوردن به پستم نخوردن کی میخوره خدا میدونه
  • ناشناس IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 1
    خدا لعنتشون کنه توی شهر جیرفت در استان کرمان بیمارستان خصوصی بخش دولتی اینقدر باهام بدرفتاری کردن یک زن وقتی درد زایمان میگیره جیغ میزنه پرستار به من میگفت بی خود میکنی جیغمیزنی چرا اومدی اینجا میزنم تو دهنت با این که اصلا نمیشناختمش با اینکه سالها ازاین ماجرا گذشته یادم میفته گریه میکنم قلبم درد میگیره به خداواگذاارش کردم ولی میدونم اگر شوهرم بدونه بد جور حسابشا میرسه فقط چون بچم سالم به دنیا اومد فقط به خدا سپردمش
  • GR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 1
    خدایا ان پرستار بد اخلاق چه حرفایی بد میزد خدا ازشون نگزره از هر جایی دیگه هم اگه عقده داشت سر من خالی کرد من فقط بد دعا دادم خدا ازش نگزره بعد از زایمانم افسردگی گرفتم همش یاد حرفایی آن پرستار میافتادم از دوباره باردار شدن میترسم یاد آن پرستار میوفتم
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 2
    من برای هر دوزایمانم تو بیمارستان الزهرا قم بودم بسیار شریف و صبور بودن
  • مهندس IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    اگه بی احترامی شد زنه عقل داشته باشه بعد زایمان به شوهرش بگه . و شوهره غیرت داشته باشه . همونجا همه را به سولابه بکشه .
  • مهتا IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 5
    سلام بله درسته از این رفتارها خیلی زیاده اما خداییش من دو تا زایمان طبیعی تو بیمارستان میلاد تهران داشتم هم کادر اتاق زایمان هم پزشکها و هم پرستارهای بخش زایمان خیلی رفتارشان خوب بود
  • سپیده IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 2
    با سلام من خودم نرس هستم و تقریبا نصف سابقه رو انجام وظیفه کردم.از اون دانش آموزای بیسواد نبودم و با رتبه خوب در کنکور قبول شدم در دانشگاه خوب مدرک گرفتم.تمام نظرات هموطنان رو تایید وتکذیب نمیکنم.همه اقشار در هر صنفی خوب و بد وجود دارد.اینکه بخوام از پزشک ماما وپرستار کادر آزمایشگاهی و تمام همکارام دفاع کنم چنین چیزی نیست.اینکه ب ذات همه بداخلاق باشن نیست.ومنکر اینم نمیشم ک همکاران بی درک هم داریم.اینم باید گفت همکاران بسیار خوبی هم داریم ک با تمام وجود با درد بیمار درد میکشن.با درد بیمار گریه کردند.و ی جاهایی ب دلیل نبود امکانات ،نبود پزشک و...دستشون کاری بر نمیاد.اینکه در هر حال رفتار بد میشه رو باید اصلاح کرد رو قبول دارم و همون اندازه ب تشویق رفتار دلسوزانه هم معتقدم.بعضی مسایل باید ریشه یابی بشه ولی اینجا اصولاً فقط مطرح میشه و کسی پیگیر رفع آن نیست.من خودم در حیطه کاری هم همکار خوش رفتار رو دیدم و هم رفتار ناشایست رو.از پزشک رزیدنت و متخصص و هم نرس و ماما و بقیه.کاش شایسته سالاری در هر حیطه ای مدنظر بود.سخن بسیار و حوصله محدود.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 6
    ولی در بیمارستان عارفیان ارومیه تمام پرسنل خوب بودند دستشون درد نکنه
  • vahid.namvar1365@gmail.com IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    حقیقتا من بخاطر همین رفتارها نزدیک بود بچمون از دست بره چون اهمیت ندادن و ساعت ۴ صب من خانومم را از شهری بهشهر دیگه ای انتقال دادم تا رسیدیم بیملرستان بچه اومد دنیا . ابن ماما هاخیلی پول میگیرن و خیلی هم وقیح شدن البتا نمیشه گفت همه ولی در کل خوب نیستن
  • مادر۵فرزند IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 1
    کاملا درسته نظرمنم همینه،منم همین گلایه هاوخاطرات بدودارم
  • هستی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 1
    این وضعیت درسته، من وقتی ۲۰سالم بود زایمان داشتم هم درد زایمان طبیعی رو کشیدم هم سزارین، تو بخش زایمان طبیعی ماماها خیلی بد رفتاری و توهین میکنن، و بشدت دوست دارن کوچیکت کنن حتی معاینه کردنشون هم از سر لج و لج بازی بود منم گریه کردم و هی میخواستم که تموم بشه بعد با پرداخت پول سزارین خودمو از اون بخش خلاص کردم بجای دادن روحیه واقعا اذیت میکنن الان من سی سالمه ولی هنوز مثل دیروز جلوی چشامه....
  • بی نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 3
    من زایمان کردم بیمارستان مفرح تهران نازی اباد من همچنین چیزی ندیدم انقدر مهربون بودم دوست نداشتم از اتاق عمل بیام بیرون همشون مهربون بودن ممنون از همشون
  • کریمی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    متاسفانه کسی هم رسیدگی نمیکنه...
  • الهه IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 2
    جالبه که این ماماهای بیسواد وبی تربیت علاقه خیلی زیادی هم به معاینه دارن بلد هم نیستن خیلی هم اصرار دارن انجام بدن با این که من آخرش سزارین کردم ولی درد اون معاینات ناشیانه هنوز یادم نرفته . اصلا زمان زایمان طبیعی با مادر کاری ندارن میفرستن یه اتاقی چند تا پرده کشیدن تنهایی با زجر زیاد بچه دنیا میاد
  • زینب IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 1
    منم بیمارستان زابل شاهد رفتارای بدی بودم ، ما اینجا به یکی از ماماها پول می‌دیم ( زیر میزی) تا نگذاره جز خودش کسی بالا سرمون بیاد و از آزار و اذیت های لفظی و جسمیشون که مرتبا برای افزایش اطلاعات خودشون در اوج دردهای زایمان معاینه می کنن در امان باشیم ، علاوه بر اون چند نفر رو همزمان در یک اتاق زایمان می کنند که دیدن درد و شنیدن صدای جیغ مادرای دیگه اونجا رو به یک شکنجه گاه تبدیل کرده ، خواهش می کنم این نظر رو منتشر کنید تا به داد مادرای زابلی که فقط یک بیمارستان دارن برسند 🙏🙏🙏🙏😢😢😢😢😢
  • پرهام IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    سلام تو اردبیل هم خیلی بدرفتاری میکنند ب مادران باردار هیشکیم نیس بهشون تو بگه حرومتون بشه اون پولایی ک میگیرید
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    واقعا کاش افرادی که مفهوم درد داشتن را نمی فهمند و پزشک میشوند جای خودرا با افرادی واقعا اگر پزشک شوند نقش فردی را عمل میکنند که درد مردم را درمان میکنند مانند پدر و مادر مهربان رفتار می کنند آدم اگر سالم باشه مانند دیگر انسانهای سالم زندگی می کرد چرا دکتر می رفت واقعا در جامعه ای که انسانها زندگی می کنند و تضمینی برای هیچ انسانی وجود ندارد که تا اخر عمر هیچ نیاز به مراجعه پزشکی نداشته باشد این مسائل قانون و حق انسانی ندارد برای بندگانی که خدادارند خیلی درداوراست
  • روژان IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 0
    خواهر منم سال ۸۵بیمارستان آتیه همدان دکتر بی‌انصاف اش دکتر ...تشخیص سزارین نداد وبچه طبیعی خفه شد ...
  • سید IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    لعنت خدا بر این بی مروتها و بی وجدانها هم پول میگیرند و هم طلب کار هستند و هم خودشان را جای خدا فرض کردند چون روزی همه دست خداست ولی اینها فشار بهشان می آید البته این بی حرمتیها و خشونتها نتیجه هم جهالت و هم حسادت و هم تقلید از غرب و حماقت و بی دینیشان است و از طرفی با دو کلاس سواد بدون تقوی چنین مغرور و خودخواه شدند.
  • برکه IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    برای زایمان دوم به بیمارستان ام البنین مشهد رفتم وای فقط خدا میداند که چه بر من گذشت هنوز کامل به هوش نیامده بودم که حرفهای پرستار اتاق عمل مرا تاحد مرگ برد آنها مشکل فرزندم را اولین لحظه که به هوش آمدم به من گفتند من از همه جا بیخبر فقط مثل بید می لرزیدم آنقدر که هرکسی بادیدنم متوجه لرزش تمام بدنم میشد
  • رمضان هاشمی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 0
    من مریض قلبی‌ بودم توی بیمارستان خصوصی طوری رفتار میکردن که دکترها این کارها نمیکردن بیمارستان که هم نگویم به بیمار نگاه قلک دارن تا بیمار توی بیمارستان دولتی خیلی بدتراست دقیقا تخت من روبروی میز کار پرستاران بود وتا خود صبح نمی توانستم بخوابم پرستارها مشغول تعریف میشند هر هر خنده شان و تماشای فیلم اعتراض هم نمی‌توانستیم بکنیم
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 0
    خدا لعنتشون کنه تو زایمان دومم انقدر فحش شنیدم بعد هفت سال یادم نرفته تواتاق عمل هم اذیتم کردن معلوم نبود چی تزریق کردن بعد از هفت سال ازکمردرد وسرگیجه خلاص نشدم تو بیمارستان شهرستان بهار حلال نمیکنم
  • mohamad IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 1
    من از خراسان شمالیم ولی مدتی زاهدان بودم .بیمارستان نبی اکرم تمامی پرسنل کادر درماتش هیچی یاد ندارن ..داندانپزشکی که هیچ .الکی درست میکنن ..دتدونه منو مثلا عصب وشی وپر کرد سه روز بعد همش ریخت...
  • مینا IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 2
    جا داره از سرکار خانم فریده مارانی مامای مهربانی که در امر به دنیا امدن فرزندم در چندین سال قبل بسیار به من کمک کردن وچیزیی جز محبت و عطوفت ازایشان ندیدم بسیار تشکر کنم والبته ماماهای بی ادبی هم هستن که به زائوها توهین میکنن یکی از همکاران من قیافه نه چندان زیبایی داشت وقتی برای زایمان رفته بوده وازدرد ناله میکرده ماما بهش گفته بوده نکه خیلی خوشگلی بایدم حامله میشدیی واقعا جای تاسف داره
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    من هم چندروزی هس که در بیمارستان دولتی آموزشی شهرستان گرگان سزارین شدم و قبل سزارین ۱۰روزی در این بیمارستان بستری بود و متاسفانه شاهد رفتارهای بی رحمانه و غیر انسانی کادر آموزشی درمان بودم و جای تاسف داره که این دانشجویان که در حال گذراندن طرح می‌باشند در آینده نزدیک ‌وارد مراکز درمانی گردند
  • ناشناس IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 1
    یکی نیست بگه به شما چه مگه شما میخواید بزرگش کنین که میگین بچه اول یا چهارم کار می‌کنید پول میگیرین غلط میکنید با زن زائو بد رفتاری میکنید بدتون میاد هری برین بیکار زیاده که دنبال کار میگرده یه مشت عقده ای شدن ماما و پرستار
  • ناشناس IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 3
    فقط پرستار های بیمارستان خلیج فارس حتی خدمه هاشون فدایی دارن بخدا
  • Korosh IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 4
    ما بچه ی اولمون که تقریبا ۸ماهشه بدنیا اومد پرستارها و ماماها واقعا خسته نباشید میگم بهشون واقعا خانومم از رفتارشون راضی بوده و خدا هرچی که دوسدارن بهشون بده.زایشگاه بنت الهدی بجنورد
  • نادر IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 2
    پرستاران مرد بسیار مهربان‌تر هستن.خانمهای پرستار غالبا پر ادعا و کم کار و بد زبان هستن در همه بخشها و در همه سطوح پرستار بهیار حتی نظافتچی بیمارستان.
  • امیر باقری IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    15 1
    ... پرستاران و پزشکان و کادر درمان ... که فقط به بیمار به چشم دستگاه عابر بانک نگاه می کنند ... همسرم برای زایمان به زایشگاهی مراجعه کرد روز تولد فرزندم وارد بخش شدم و در ایستگاه پرستاری بخش زایمان اعلام کردم اگر همسرم از هرکدام ماما ها و یا کادر پرستاری توهین و حرف زشت بشنود و به من اطلاع دهد میام داخل طوری میزنم که دیگه راه خونه ش رو پیدا نکنه و واقعا هم همین قصد رو داشتم ...
  • جاویدی نسب IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 0
    خیلی خنده داره از یه طرف دولت تشویق میکنه برای فرزند آوری از طرف دیگه اصلا نظارت نیست که با یه مادر چطور برخورد میشه تو یه بیمارستان اگه بری خصوصی که همه چیز گل و بلبل اما اگه بری دولتی نابودت می‌کنند هم از نظر روحی هم از نظر جسمی انگار هر زایمان یه خانم براش میشه مرگ تدریجی ،آدم تعجب میکنه از رفتار این کادر درمان که بابا خداوند عادل بترسید از عاقبت کار
  • نیک IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    15 0
    همه از روی عادت از جامعه پزشکی فقط به به چه چه میکنن ولی واقعیت اینه که جامعه پزشکی شدیدا دچار ضعف اخلاقه ولی چون پول خوب درمیارن همه بیشتر توی حسرت کارشون تا فکر انتقاد کردن داشته باشن
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 0
    من هیچ وقت یادم نمیره سال ۷۵زمانی که تواتاق زایمان ۵نفربودیم ویکی ازخانمها.بی اختیاری پیداکردویه مقدارزیرشوکثیف کردواینم میدونیم که زایمان طبیعی چون فشارروی مادرزیاده بی اختیارمیشه ببخشیدنمیتونم واضع ترازاین بگم امیدوارم متوجه شده باشیددرهمین عین یکی ازپرستارهاتااومداین صحنه رودیدسراون خانم چنان دادوبیدادی میکردوحرفای زشت بهش میزدکه ازگفتنش معذورم بعدبه زن زایو گفت بلندشوبیاپایین خودت زیرتوتمیزکن .بنده خداخانمه تازه فهمیدزیرش کثیف شده باشرمندگی تمام سرشوانداخت پایین به زورازتخت به اون بلندی پرستاربه زورکشیدش پایین که خدارحم کردوخانمه نخوردزمین من که فعلاروی تخت بودم دردی نداشتم ازتخت اومدم پایین وبهش کمک کردم وبه پرستارگفتم حق نداری اذیتش کنی من خودم ملحفه زیرش عوض میکنم تادیداینوگفتم به من برگشت گفت مگه توکهنه شورمحله تونی وگفتم احترام خودتونگه دار داشت بحث بالامیگرفت که مادرم وهمسرم منوازاون بیمارستان به علت رسیدگی خوب نمیشدترخیص کردن وبه بیمارستان دیگه ای رفتم اونجافقط سرمریضا دادمیزدن که زودترزایمان کنن ولی حرف زشتی نشنیدم ولی من همیشه چشمای اون خانم واون طرزرفتارهیچ وقت یادم نمیره
  • علی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 0
    باسلام یعنی بیست سال این رفتارهارو خودم دیدم بیمارستان زاهدان خاش وکلا استان سیستان وبلوچستان بدترین کادر درمان در تمام ایران داریم ... نه رییس بیمارستان نه هیچ کس جواب گو نیست اینجا میان دکترای خودرا میگیرن بعد میرن به شهرشون مطمعا باشند این رفتارها رو توهمین دنیا جواب میدهند ان شاالله که مردم این استان شریف ترین مردان وزنان دنیا روداره نه ایران ولی حقشون این نبست از خدا بترسید چون قیامتی هست مامای خوب تو این بیست سال ندیدم
  • بهار IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 3
    من بهمن ا۱۴۰۰زایمان کردم اتفاقا خیلی خوب رفتارمیکردن ماماهایکیشون نزدیک زایمانم دستموگرفته بودنوازشم میکردوحرفای قشنگ میزدبهم هنوزم که یادم میادبراش دعامیکنم
  • بهاره شیره IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    18 0
    سلام من در بیمارستان حضرت معصومه کرمانشاه زایمان طبیعی کردم دو تا دختر به دنیا آوردم خیلی باهام بد رفتار شد حتی آب خواستم بهم ندادن گفتن زهر مار گفتن انگار اومده پیکنیک گفتن آشغال و....... اون شب رو هیچ وقت فراموش نمیکنم خدا همشونو لعنت کنه با اون ناخن‌های درازشون صد بار ما زنهای بد بختو عذاب دادن چرا نباید به بخش زایمان بگن که نباید ناخنهاشون دراز باشه
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 1
    سلام بله درسته سر خانوم من هم امد خیلی بد رفتار مکنن برای همین هیچ وقت دیگه نمی خواد باردار بشه و بچه دیگه بیاره تو بیمارستان الزهرای قم واقعا وقتی یادش میفته اشکش در میاد خدا از بعضی پرستارا که این رفتار را میکنن نگذاره بعد میگن بچه بیارین اخه ببین چجوری مخوان جواب بدن واقعا تاسف داره
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 0
    برای من هم بود سال ۶۱ زمان بدنیا آمدن فرزند دومم به بیمارستان خصوصی که مراجعه کردم نپذیرفتند و در برف زیاد من را به یک بیماری ستان دولتی در جنوب شهر معرفی کردند ما مجبور بودیم وقتی ماما فهمید فرزند دوم من هست اونقدر بد رفتاری کرد هنوز یادم هست فرزندم زودتر از موعد دنیا آمد و در دستگاه بود پرستار چند وقت یکبار میامد و میگفت بچه ات میمیره و من گریه میکردم سردم بود پتو اضافه برایم نیاوردند بالاخره خانم مسنی که کنار تختم بود پرستار را دعوا کرد و دیگر سراغم نیامد الان دختر نازنینم چهل ساله است و خدا را شکر میکنم که سالم و سلامت است کادر درمان ما اعصاب ندارند و همه را سر بیمار خالی می کنند چه دکتر چه پرستار
  • ف ن IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 0
    خدا پرستاران بیمارستان ... دورود لعنت کنه سال ۹۱زایمان کردم باید سزارین میشدم با نامه ی پزشک اما یه مشت پرستار گستاخ احمق با مسخره نامه منو تو سطل زباله انداختن و گفتن برو بخواب تو هم باید مثل ما موقع زایمان درد بکشی من بعد از ده ساعت درد تازه دکتر شون اومد گفت این بچش درشته و داره میمیره ببرید اتاق عمل ...
  • فاطمه IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 0
    تو بیمارستان شوشتری شیراز به من اجازه ندادن همراهم بیاد نوار قلب نوزاد می گیرن همراهم باشه، ومن احتیاج داشتم دست کسی رو بگیرم در مواقع درد و اونها اهمیتی نمی دادن. منم از بیمارستان خارج شدم و رفتم بیمارستان خصوصی چه احترامی گذاشتن با اینکه از قبل هماهنگی نشده بود برای سزارین،. ولی بارضایت همسرم منو سزارین کردن وخیلی از اینکه دولتی نبودم خوشحال شدم. دولتی اصلا اهمیتی نمیدن.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    من تو چله ی زمستان رفتم برای زایمان .از سرما داشتم میلرزیدم سرم تو دستم بود از مامای اتاقم خواهش کردم ااز قفسه بهم یه پتو بده من دارم میلرزم اما با بی احترامی چند تا جمله بارم کرد و از اتاق با عصبانیت رفت بیرون .کلا رفتارش طوری بود که انگار من جنایت کرده بودم و اونجا زندان بود . خدا شاهده هربار یادم میاد نفرینش میکنم
  • مرجان بانو IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    سلام راست میگن به خدامن هم پارسال یه سقطی داشتم ماما ها پرستارا حتی کمک بهیار نزدیک بودن منو بخورن این قدر درد داشتم جیغ میزدم اوناهم هرچی از دهنشو در میامد میگفتن اگه حوصله این کارو ندارن بشینن خونه اگه کسیم تو بیمارستان فاطمیه همدان بمیره کسی از پرستار ماما خدمتکارا هم سراغش نمیان این قدر سگن😭😭😭😭😱😱😱
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 0
    متاسفانه فقط با استرسی که به مادر میدن باعث میشن لحظاتی که با وجود سختی میتونه بهترین خاطرات زندگی باشه رو به بدترین روز تبدیل میکنن. هیچ کس هم جوابگو نیست. اتگار حقوق میگیرن که فحش بدن به مادرای بیچاره😔. کاش اول تست عصاب و روان بگیرن از ماما ها بعد بیارنشون تو بخش زایمان غیر از تعداد محدودی از پرستاران و ماما های با انصاف و خوشرو
    • زمانی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      3 1
      منم دقیقا همین رفتارزشت پرستارهاروتجربه کردم وقتی ازشدت دردبه خودم می پیچیدم پرستار اومد پوشاک کردتودهنم گفت نبایدجیغ بکشی
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 0
    من هم تجربه این اذیت وازارها رو داشتم یادم میاد سال ۷۰ آنقدر اذیتم کردن وقتی فهمیدن بچه هفتم که هنوز بعد سی سال فشارم پایین آوردن از بیمارستان فرار کردم اینقدر بد رفتار بودن که خانم هایی که از روستا می آمدن کتکشون میزدن هنوز غمگین میشوم که این بیماری هنوز بامنه
  • نوری IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 2
    خوب بود .امیدوارم جلوش گرفته بشه من سه بار در بیمارستان چمران تهران زایمان کردم .کادر درمان خیلی خوبی دارد .ولی میتونم درک کنم این خانم چی گفتن . چون تو زایمان سوم کمی نیش و کنایه بود . قطعا همه جا خوب و بد هست .ولی زن زائو خیلی حساس و دل نازک میشود.باید بیشتر مواظب ش باشند
  • تارا IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    سر بچه دومم چنان بلایی سرم آوردن که حتی تابلو زایشگاه ب چشمم میخوره احساس میکنم الان سکته میکنم خدا ازش نگذره
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    خداخیرشون نده بیمارستان پبامبراعظم کرمان یاهمون کاشانی سابق.. زایمان اولم بود اینقدفحشم دادن وبدرفتاری کردن که چرا دادوهوارمیزنی.بعدشم هرچی التماسشون کردم نیومدن بالاسرم من ازشدت درد بی هوش شده بودم داشت بچه میومد دیگه اینا ریختن سرم بردنم اتاق زایمان خداازشون نگزره
  • میم مهدوی IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 0
    متاسفم واسه ماماهای بی اعصاب... اونا که میگن اگه تحمل درد نداشتی باردار نمی شدی یکی باید بهشون بگه شما که اخلاق حرفه ای با زن زائو موقع زایمان سرت نمی شد ماما نمی شدی!
  • حسینی IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 0
    بنده توبیمارستان بقیه الله زایمان کردم روی زمین کشیدند وبردند تو بخش زایمان انگار شکنجه گر بودند تا پرستار همش میگفتن خفه شو غلط کردی مادر شدی بخدا واگذارشون کردم الهی خیر نبین اگه شکایت کنم در بیمارستان رو میبندندسال ۸۵
  • US ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 1
    خیلی بی انصافی تو اتاق زایمان خیالشون هم نیست بچه یا مادرش بمیره یا زنده بمونه آنچنان بد حرف میزنند که بخدا قابل توصیف نیست
  • سلام IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 0
    خدا از این مثلا پرستارا و ماماها نگذره ،همه جا همینه ،برخورد کادر قروه ی کردستان بلوک زنان و زایمانش افتضاحه ،بدترین خاطراتم که میتونست بهترین خاطرات باشه یادم افتاد،فکر کنم به جای اینکه درس یادشون بدن،فحش و ناسزا یاد میگیرن چطور می‌خوان تو اون دنیا جواب بدن ،خدا میدونه،باور کنید انگار کی هستن همچین خودشونو میگیرن و میبالن به خودشون ،با دومتر ناخن لاک زده
  • ایران IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    با سلام خدمت شما و مسئولان نظارتی بر امور بهداشت امیدوارم این مورد صدرصد بررسی و نظارت دقیق انجام شود. واقعا بنده شاهد این قضیه بودم و برخورد شدید هم داشتم چون با همسرم بد رفتاری ...میکرد زنان موقع زایمان نیاز به دلداری داره تا خشونت امیدوارم برای پرستاران یک ترم این موضوع، رفتار با زنان در حال زایمان قرار گرفته شود. از مسئولان خواهشمندیم به بیمارستان امام خمینی ره استان آذربایجان شرقی شهر کلیبر نظارت کنند. با سپاس فراوان
  • محمود حسینی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    سلام من سر بچه دومم دکترا خانومم رو اذیت کردن ولی خوب از خجالت شون در آمده بود ناچار شدن تا من رو صدا کنن موقع زایمان به دنیا آمدن بچه ام دست خانومم رو گرفتم بین مادرا راحت ترین زایمان طبیعی رو داشت
  • . IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    مادر من بعد از چندین سال هنوز از مهربانی پرستار ها در زمان زایمانش برای ما میگه.
  • با IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 1
    من هم چندسال پیش دربیمارستان مهرگان اصفهان بستری شدم بچه توشکمم ازبین رفته بودبقدری پرستارامنااذیت میکردن که فقط خدامیدونه تاازهوش نرفتم منابه اتاق عمل نبردن
  • سلیمی IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 1
    واقعن سخته من خودم دوبچه به دنیا آوردم وار زایمانم هیچ خاطره ی خوشی ندارم رفتاری که ماماها بامن داشتن غیرقابل تحمل بودحتی خدمه ی بخش زایمان هم توهین میکرد مسخره میکرد
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    منم تجربه خیلی بدی دارم هنوزجیغ و دادی که سرم می‌کشیدن یادم هست وحرفهای زشتشون
    • ناشناس IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      11 0
      آفرین دقیقا همینه خدمات توهینشون بیشتر ازبقیه پرسنله جالب اینجاست بعد اون همه توهین تا چشمشون به بابای نوزادا میفته مهربون میشن شیرینی هم میخوان
  • یاسر IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 4
    با سلام وقتی پای صحبت خانمم مینشینم در مورد اتاق زایمان وحشت ،ترس ،احساس تنهایی ،درد و ...... اینقدر پرسنل بیمارستان مرودشت حمایتم کردن و لحظه به لحظه کنارم بودن که تمام این حسها کنار رفته بود از همین جا تشکر ویژه دارم از پرسنل زحمت کش اتاق زایمان بیمارستان مرودشت .خدا قوت بهتون میگم
    • ناشناس IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      10 0
      منم بچه اولم سقط کردم با چه دردهایی رفتم بیمارستان اول اینکه میگفت پذیرش نمی‌کنیم بعد که به زور بردنم داخل نصفه شب از درد و تشنگی داشتم هلاک میشدم هرچقدر صدا میزدم هیچ کس براش مهم نبود برا خودشون جشن تولد گرفته بودن با همون اوضاع بلند شدم توی روشویی آب خوردم هیچ وقت فراموش نمیکنم
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 0
    واقعن بیمارستان شهرستان بوکان بدترین وبدرفتارترین بددهن ترینن ماماارو داره من زایمان سختی داشتم وبه لطف کادراتاق زایمان روزوساعات تلخی رو تجربه کردم
  • نانا IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 1
    سلام وقتتون بخیر.من هم تجربه همین رفتارو توی اتاق زایمان طبیعی برای تولد اولین فرزندم داشتم،اونقدر ترسیده بودم که فکرمیکردم هیچوقت زنده از اتاق زایمان بیرون نمیام.سالها ازین موضوع گذشته و من بخاطر همه اون ترسها از دکترم و اتاق زایمان،دیگه جرات نکردم بچه دار بشم.
  • Sara IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 0
    سلام منم تا خوندم یاد خودم افتادم برای اولین زایمانم یه پرستاری بود که با لحن بدی حرف میزد منم که خجالتی نمی تونستیم ابراز درد کنیم واقعا لحظات استرس آوری بود خداروشکر پرستار شیفتش عوض شد یکی دیگه اومد مثل یه فرشته بود باورتون نمیشه اگه بگم از شدت درد دستاشو می گرفتم و گرمای دستش چقدر آرامش بخش بود انگار بخشی از درد رو با من سهیم میشد هر جا هست انشاءالله عاقبت بخیر بشه اتفاقا زایمان دوم رو هم در خدمت ایشون بودیمودوباره همون صبر ومهربانی الهی بهترین ها براشون نصبیب بشه
  • ناشناس IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 0
    من خودم حدود پانزده سال پیش تویه زایشگاه ایززدی قم زایمان کردم و پرستار اومد سرم داد بزنه چون خیلی درد داشتم جیغ میزدم تا دهنشو باز کرد داداشام ریختن سرش آنقدر بهش زدن که زبونش موند بین دندوناش قطع شد و این براش درس عبرت شد
  • فاطمه طاهری IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 1
    باسلام خدمت شما دوستان عزیز ۲۵روزپیش خدابهم یه دخترنازبهم داداماتمام ۱۲ساعت دردبی احترامی دکترماماوپرستارها همش جلومه چشمامه همش انگارچون بچه ی سوممه بایدمیمردم ولج بهم میکردم دست سمت راستم پرازپلاتینه چندساله چندباربه پرستارگفتم که آن ژوک روبه دست چپ ببندیدگوش نکردن چیه همین دست آسیب دیده ام بستن بعدازدوازده ساعت در هرچی گفتم بچه ام داره به دنیامیادببریتم اتاق عمل گوش ندادن ولحظه آخرتازه آمدن بردنم که توراه روسرپابچه ام به دنیااومدبخیه هوایی که بهم زدن پیش هردکتری رفتم بعدازده روزدکتراگفتن باتوچه کردن وام گوشت اضافه درآورده
  • لعنت به هرچی بد دهنه IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 1
    سلام منم چند سال پیش بیمارستان پاستور بم بودم که شبش دردام شروع شد تاصبح مردمو زنده شدم صبحش رفیتم بیمارستان پاستور از شدت درد مث ماری به خودم می پیچیدم ماماها وپرستارا اصلا توجه نمیکردن نشسته بودن دور هم داشتن چای کوفت میکردن فقط یبار یه دانشجو تازه کار اومده بود برا اموزش بهش گفتن برو فلان کارو کن خودشون حتی نگاه نمیکردن که مرده ام یا زنده تا ساعت هفت شب حتی یکی نیومد تو اتاق ازم چیزی بپرسه که چ مرگته هرچی التماس میکردم ک توروخدا یکی به دادم برسه لعنتی حتی یه لیوان اب بهم ندادن بچه ام داشت به دنیا میومد هرچی صداشون میکردم ک دارم می میرم یکی بیاد اما توجه نمیکردن تا اینکه بچه به دنیا اومد بود رو تخت اوفتاده خفه شده بود یکی ردشد دید ماما رو صدا کرد اومدن انقدر فحشم دادن ک چرا صداشون نکردم هرچی بهشون گفتم صدا زدم گفتن توهم زدی بعدشم مثل یه اشغال باهام رفتار کردن که انگار اصلا ادم نیستم تا ساعت یازده شب نگه ام داشته بودن تو اتاق زایمان که تکو تنها اخر رفتم دم در گفتم چرا منو نمی برید تو بخش گفتن خودت پا داری بچه تو بغل کن برو خدا شاهده از طبقه بالا با اون حال وخیمم تارفتم مردمو زنده شدم
  • مهتاب IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    17 0
    خدا لعنتشون کنه منم همچین تجربه ای داشتم من زایمان اولم بود وباید سزارین میشدم ولی اومدن کاری کردن ک طبیعی دنیا بیارم بچمو من مشکل آسم هم دارم اگه ماما خصوصی نمیگرفتم زیر دستشون میمردم بلایی سرم آوردن ک زایمان من شد جز یکی از بدترین زایمانای بیمارستان همه تف ولعنتشون میکردن
  • H ,p IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 1
    خداازشون نگذره الهی که دردزایمان خوشون خیلی سخت بشه ۷۰درصدشون بدرفتارن تاحالاکسی ب همعلت این بدرفتاریرو نفهمیدن
  • منفرد IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    16 1
    من اکنون زنی میانسال هستم وقتی من برای اولین بار مادر میشدم همسرم بیکار بود وبی پول وقتی در بیمارستان کاملا دولتی در تهران خواستم فرزندم رو بدنیا بیارم بسیار تحقیر شدم چون هزینه بیمارستان را نداشتم بدتر از گوسفند با من که تنها هیجده ساله بودم وبه شدت ترسیده بودم وزایمان سختی داشتم مدام ماما ها و حتی پرسنل نظافتطچی به من بد وبی را میگفتند واولین تجربه من را تبدیل به تلخ ترین خاطره زنگیم کردند با این که سه وپنج سال از آن زمان میگذرد هنوز هر گاه سالگرد تولد فرزندم میشود مرا آزار میدهد من از قشر ضعیف جامه بودم برای همین من به خاطر فقر شاهد از این دست بد رفتاری وخوشنت کلامی زخمی شدم به جرات میگوییم در تمامی ببمارستان زنان وزایمان با مادران بی بضاعت بد رفتاری میشود گویا انان فعل حرام مرتکب شده اند به خاطر یک مامای بد رفتار خشن او من بعد از زایمان دچار بیماری فیزیکی وروحی شدم دولت هیچ نظارتی بر کادر زایمان ندارد بعد توقع ازدیاد جمعیت را هم دارد
  • مهدی IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 0
    سال ۹۹تصمیم گرفتیم بچه دار بشیم ،با شروع این جریان خانومم نه ماه بارداریشو پیش دکتر اعظم ... در زنجان ویزیت میشد،همه ازمایشات،غربالگری ها و... خوب بودن،زمان زایمان از طرف پزشک مذکور تعیین شد،بنده توانایی مراجعه به بیمارستان خصوصی را نداشتم و روزی که همین دکتر در بیمارستان دولتی امام حسین شیفت بودند نسبت به زایمان همسرم اقدام کردیم کلی بلا سرمادر وکودک آوردن که حالا حالا ادامه خواهد داشت،شکایت کردم ولی راست میگفتن هیچکس جوابگوی این گروه جنایت کار نیست ...
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 6
    اهواز بیمارستان خصوصی من بودم سزارین کردم نیم بیهوش بودم روی من دفترگزارش پرت میکردن و خیلی زشت برخورد مبکردن
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 3
    سلام چرا گسی نیست به این اشخاصی که دارای شغل شریف وپراسترس مامایی را دربیمارستان چه دولتی وچه خصوصی مشغول خدمات رسانی به زنان وخواهران سرزمینمان ایران هستن این رابایددرگ بکننداولا باشغل وتخصصی که بخش مامایی وزایمان این وظیفه خطیروبسیارحساس راعهده دارهستن اولاپروسه پزشگی وانجمن بخش مامایی به شماعزیزان افتخارکرده وبرخودمیبالد درثانی چنانچه اگرخدای ناکرده مامایی دارای مشگلات معیشتی یاخانوادگی ویا مشگلات روحی وروانی حتی بعلت عدم باروری خودماما نبایستی گوچگترین خدشه وخللی برروحیه لطیف وبسیارحساس مادران عزیزسرزمینم واردآید چه بسا این چنین رفتاربرای همیشه درذهن ناخودآگاه این مادران وفرشتگان عزیزرا مداوم باخودخواهندداشت چه بسا بامادران درحال وزمان وضع حمل رفتاری که ازبخش مامایی گشورمان دراقصی نقاط باتوجه به زحمات بیدریغ دراین فرایند بخصوص این زحمات را بیهوده به هدرندهند وازخداوندمنان آرزوی سلامتی برای مادران وبخش مامایی که تخصص بسیارشریف وحساس میباشدمؤفقیت وسلامتی آرزومندم
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 0
    بیمارستان آریا اهواز خصوصی رفتارشون در حالت نیم بیهوشی بعد سزارین بودم خیلی بد بود
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    18 0
    بیمارستان گنجویان دزفول هم اوج فاجعه است،لطفا رسیدگی شود
  • محیا IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    17 1
    من هم این رفتار زشت زننده تمسخر آمیز هم تو بیمارستان هم تو خانه بهداشت دیدم هنوزم یادمه بیشترشون عقده ای روان پریشن فک میکنن کی هستن بویی از انسانیت نبردن
  • زخمیه گذشته ای ک مونده یادگار IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 0
    سلام با منم طرزی بد دهنی کردن که خواستم تو همون بیمارستان امپول هوا تو رگم خالی کنم ک هم تختیم دید پرستارو صداکردبعداز چهلم رفتم لوله هامو بستم که دیگه بچه دارنشم تا انقدر خفت و خاری نکشم الان بعداز نوسال هنوزم یادش میوفتم دلم میخواد خودمو بکشم ولی اون خاطره تلخو فراموشکنم باورتون نمیشه بسکه فحش شنیدم ازشون بچه مو اصلا شیر ندادم خواستم بمیره چرا انقدر بخاطر به دنیا اوردنش فحش خوردم تا سه ما حتی نمیدونستم بچم چه شکلیه افسردگی گرفته بودم شوهرم بچه رو تو این سه ماه تروخشک میکرد اخرش منو برد پیش روانپزشک کم کم حالم خوب شد تونستم بچمو بغل کنم تاز فهمیدم بچه چقدر شیرینه خدا لعنتشون کنه که این بلا رو سرمنو بچم اوردن باعث شدم به پاره تنم ظلم کنم وازش فرارمیکردم تا صداشو نشنوم
  • Mt IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    21 3
    این رفتارای زشتو منم دیدم حتی در بچه اولم چه در حق خودم چه بقیه مادرا ..بخاطر این رفتارای وحشیانه برای بچه دومم 9 سال طول کشید تا راضی بشم وبرای دومی رفتم بیمارستان خصوصی که اونجام کادرش هارتر از سگای خیابونی بودن
    • SK ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      4 5
      عزیز خودت هم همچین لحن ات خوب نیستها
  • FR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 0
    مقصر خود زنها هستند که سکوت میکنند باید افشاگری کنند با فیلم از بیمارستان تا دره اون بیمارستانا بسته بشه و بیکار بشن تا نتیجه برخورد زشتشون رو ببینن
  • ایرج IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 0
    همسرم من هم این توهین ها را شنیده است هنوز بعد ۹ سال بیاد اوردنش عذابش میدهد واقعا کادردرمان بیمارستانها فقط پول را میشناسند
  • خانم طلا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    16 1
    منم متاسفانه این تجربه را داشتم.ماما به جای ارامش دادن فریاد میزد سرم و بهیار از اینکه چرا سرویس بهداشتی کثیف شده غر میزد و برای همه بازگو میکرد چه شده هیچ وقت نمیبخشمشون هیچ وقت
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 2
    من دوتا زایمان داشتم هر دو در بیمارستان خاتم الانبیا کرمان ماماها و کادر درمان مثل فرشته دور همه می‌چرخیدند یک لحظه تنها نبودم خدا خیرشان دهد
  • عباس US ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    15 0
    متاسفانه بیمارستان های دولتی با بیمارستان هایی شخصی از نظر کادر درمانی بخصوص رفتارشون غیر قابل مقایسه اند.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    17 1
    دربسیاری ازبیمارستانهای کشوراخلاق پزشکی ازبین رفته و دائم زنان را از آوردن بیش از یک یادونوزاد منصرف می کنند وتشویق به سزارین.. 🌹 درفقه اخلاق پزشکی به پزشکان توصیه کرده مانند دستور اسلام به مردم رفتارشود نه مانند غربزده ها. 🌹 من الله توفیق 🙏 😪 💚 🕊️ 💚
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    19 1
    مسولین باید به فکر باشند نمی دانند که پرستار پخش زایمان چقدر بد اخلاق هستن وقتی وارد اتاق زایشگاه میشی فکر می کنی وارد شکنجه گاه شدی چرا کشورهای دیگه اینجور نیست بداد خانما برسید لطفا
  • ناشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    15 4
    با عرض ادب و احترام به ماماهای محترم هیچ پرستاری تو بخش زایمان کار نمیکنه تمام کادرش ماما هستن دیگه نگهبان رو فقط مونده بگید پرستاره
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    25 3
    سلام من هم مادر سه فرزند هستم و لیسانس وقتی برای زایمان طبیعی اقدام کردم پرستارها و ماماها رفتار بسیار زشتی با ادم دارن و با نگاه از بالا به پایین به مادر نگاه می کنن به نظرم باید در این زمینه تذکرات جدی داده شود
    • فاطمه IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      5 1
      کاملا درسته در تمام مراکز بهداشت بویژه مراکز دولتی اگه متوجه شوند بیش از دو فرزند داری بهت توهین میکنن.
    • مهتاب IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      8 0
      منم دوماه پیش بیمارستان املبنین مشهد زایمان کردم خدا لعنتشون کنه به حق پنجتن خگهمشون دانشجوبودن هیچی یاد نداشتن و خیلی خیلی بدرفتاری میکردن هرکی لونجااومد یا به هزاربدبختی بعد یه عالمه درد سزارین شد یا بعد زایمان طبیعی یه عالمه خونریزی کردش اینقدر بدرفتاری میکردن من یک روز تواتاق اونجا بستری بودم وخیلی بدرفتاری میکردن وهزارتافخش میدادن وتوهین میکردن فقط یک پرستاربودخداخیرش بده واقعا انسان بودش وبیمارستان پبامبراعظم زاهدان خیلی خیلی خیلی بد رفتارمیکنن مال سپاه هم هست ولی بخش زایمانش خدالعنتشون کنه افتضاح
    • وحید IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      4 0
      این جور ادما را باید بعد از زایمان رفت سراغشون و زبونشونا به فکشون آویزون کرد
  • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 0
    سلام ماما ها خوب وبدزیادهستن بعضی‌ها وقتی جیغ وداد و خون رو میبینن وحشی میشن بدرفتاروبددهن تراول خدمتش آروم ومهربون ولی هرچی ازخدمتش میگذره بدخلق میشن توبیشترجاها اینجوریه منم توزابل دیدم ماماهایی روکه با بیمار و همراهش چه برخوردزشتی میکن نمیدون خودشون هم به این دردگرفتارمیشن
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 1
    واقعا راست میگن ولی حتی انتقاد کنیم رییس بیمارستان از پزشک و پرستارها میکنه
  • رفیه IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    واقعا بیمارستان گنجویان دزفول افتضاح است من سال ۹۴زایمان داشتم اونجا وسط تابستان کولرنداشتن مریض ها از خونه پنکه می آوردن ازگرما اعتراض هم که می کردیم عین خیالشون نبود
  • محمدی ازرشت IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 0
    من برای فرزند دومم بخاطر هزینه های سنگین مجبورشدم به بیمارستان دولتی برم.آنقدر بعضی از پرستاران حرفهای زشت بهم زدند اشکم ناخودآگاه سرازیر شد. واز اینکه نمیتوانستم ازحقم دفاع کنم بغضم بیشترشد. نه مادری بالای سرم بود نه کسی داشتم.فقط من بودم وهمسرم. هرچند مهمترین کس همه چیزرادید واو خدای من بود واو برایم کافیست
  • سمیه IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 0
    خوشبختانه ماماو دکتری که فرزندان منو بدنیا آوردن خیلی خوب بودن من راضی بودم خدا حفظشون کنه ولی هستن کسایی که با بیماران بدرفتاری میکنن وقتی که کرونا هم گرفته بودم شش روز بستری شدم واقعا رفتارشان خوب بود نه تنها با من با همه ی مریضا خدا بهشون سلامتی بده
  • ناشناس IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    نظارت صحیح ومستمر ونظر خواهی از مراجعین وبستگان انها،وترتیب اثر دادن مستمر وموثر بهترین راه پیشگیری از این قبیل رفتارهای ناشایست می باشد،تا مردم ا حساس کنند که ،،،صاحب دارند.
  • قنبر IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 0
    سلام بیمارستان کمالی استان البرز شهرکرج برای زیمان هرکس بره دیگه بچه دارشدن را بیخیال میشه انقدر بی احترامی میکنند پرستارها انقدر بدرفتاری میکنن دیگه پشیمون میشه تورا خدا یه بازرس بفرستید یه نظارت کنن
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 2
    من دوتا بچه دارم سر هر دوبچه ها هم ماما خیییییلی رفتار بدی داشتند خدا لعنتشون کنه انشالله بیمارستان فاطمیه همدان خراب بشه الهی تامین اجتماعی ماما همراهی که اومده بود خدا لعنتش کنه
  • حاجیخان IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 0
    باید شرایطی رو مهیا کنن که یکی از اعضای خانواده زائو تو اتاق عمل کنارش باشه.شاید اینطور از توهین بعضی بیشتر ازین کادر درمان زن زائو کمتر بشه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    سلام واقعا راست میگین خودم 6سال پیش زایمان داشتم تا یکسال فلج کامل بودم برخورد ماما رونمیبخشم هنوز پای چپم خوب نشد ه ...خدا بهشون آجر بده
  • جعفر IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 0
    بازم رفتار خودشون به اروپا و دنیا ربط دادن . این مشکل تو هم دنیا هست .بابا بجای اینکه جوابگو باشید خجالت بکشید از این حرفهاتون
  • شکوفه IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 0
    خدالعنت کنه کادرماما وزنان وزایمان منم هم شهرهمدان بیمارستان تامین اجتماعی زایمان کردم انقدررفتاروبرخوردتوهین امیزبوداصلا به یه مادراهمیت نمیدن که چقدردرد داره به حال خودش ولش میکنن من ازخدامیخوام کادر ماما وزایمان که بامن بدرفتاری کردن خدالعنتشون کنه
  • زهرا IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 1
    خانم شریف زاده عزیز ، من درد شما رو خوب درک می کنم . دخترم فرزند دوم بنده در مهر ۷۴ در بیمارستان شریعتی تهران با بدترین شرایط بدنیا آمد و علاوه بر توهین ها با وارد آوردن آزارهای فیزیکی به بدن من رنج زایمان را برایم چندین برابر کردند . خانم دکتر صفرزاده ،هرگز حلالت نمی کنم . الان این مطالب رو بعد از ۲۶ سال با اشک چشم خواندم . بالاخره باید صدای امثال شما به گوش انسان های مسئول و با وجدان برسد و فکری به حال مادران در اتاق های زایمان بشود .
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 1
    البته اگه زایمان طبیعی با ماماخصوصی داشته باشی که پول کلان تحویل بدید بهت عزیزم هم می گن متاسفانه همه چیز پول شده
  • نیکی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 1
    عزیزان من ۱۴ سال پیش زایمان کردم بقدری این کادر درمان ماما وپرستارها در شهر هشتگرد قدیم واقع در بیمارستان امام جعفر صادق ،،، با من بد رفتاری کردند حتی منو کتک هم زدند ،، که تصمیم گرفتم بچه ی دومی در کار نباشد که اینقدر بی احترامی بشنوم،، حرفهای رکیک ماما و پرستار در اون شرایط واقعا از درد زایمان بدتر بود حتی وقتی درخواست کمک میکردم منو به باد کتک و فحش میگرفتند که بعد از زایمان تصمیم گرفتم با برادرم به همان بیمارستان بروم و اون پرستار و ماما را کتک بزنم که منو شکنجه کرده بودند متأسفانه وقتی بعد از چند روز رفتم سری به اونجا زدم شیفتشون عوض شده بود وگرنه حسابی ادبشون میکردم و میگفتم مملکت صاحب داره صاحبش منم که اومدم ادبت کنم هر چند بیمارستان رئیس بی مسولیتی داره من هستم؟ ولی نشد و نبودند جنازه شون نبود؟
  • رضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 0
    خیلی ساده مساله با حضور همسر خانم باردار یا در صورت عدم حضور همسر، یکی از اقوام خانم درجه یک در اتاق زایمان حل میشه.جایی که زن به حمایت شوهر نیاز داره ولی شوهر حتی از حضور در بخش هم منع میشه چه برسه به اتاق زایمان
  • شهرزاد IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 6
    باسلام، اینجانب شاغل مامایی هستم و می خواستم بگم نظرات همه ی شما عزیزان محترمه اما آیا توجه کردین که اکثر ادارات که مربوط به بهداشت و درمان هم نیستن و فکر هم نکنم استرس کادر بهداشت و درمان رو هم نداشته باشن اما به مراتب بدتر از کادردرمان رفتار می کنن ، رفتار هر فرد در همه ی حرفه ها ریشه در تربیت خانوادگی و فرهنگی و ذات آن شخصه
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 0
    کاملا موافقم منم زیادمیشنوم که موقع زایمان خیلی توهین را تحمل میکنند از پرستاران بگوچراپرستارشدی خودت خواستی پول می گیری خوبه
  • نرگس IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 0
    سلام بله در زاهدان بیمارستان علی ابن ابی طالب هستش که بخش زایمانش بلانسبت با زنهای حامله مثل حیوان برخورد میکنن پرستارها ودکترهای مامایی همیشه فوش میدن و چون که مادر اون لحظه خیلی درد دارد نمیتونه چیزی بگه خدا لعنتشون کنه
  • Zahra IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 1
    با سلام فرزند دخترم 40 روزشه بله کاملا صحت داره در بیمارستان دولتی امام علی آمل بعد سه روز منو تا حد مرگ بردن و با بدرفتاری تمام زایمان طبیعی انجام دادن برام وقتی هم اعتراض میکردم کسی رسیدگی که نه نگاهم نمیکرد
  • راحله امیدواری IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 11
    سلام خیلی بی انصاف هستید ماماچندساعت کناربیماره،پزشک متخصص نیم ساعت می‌ره سزارین می‌کنه ومیره ،خوب گناه چندنفروپای همه ننویسید،نگین ماماها همه اینجورن،من خودم چندسال مامابودم حتی زمان دانشجویی ندیدم کسی به بیمارتوهین کنه چندموردهم مادران اسم بنده یا بقیه دوستانم را برای فرزندانشان انتخاب کردند،اگر رفتاربدی داشتیم هرگز چنین نمیشد پس انصاف داشته باشید خواهشا
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      6 0
      چه بی انصافی ایی واقعیته محصه منکه حلالشون نمیکنم ما اون لحظه ب حامی و کسی داریم ک دردمونو کم کنه ن با ناسزا و فحاشی و توهین دردمونو چند برابر کنه وقتی فامیل و اطرافیان بد رفتاری کنن بخاطر بارداری دیگه از ماما و پرستار بخش زایمان چه انتظاری میشه داشت😔
  • رایان IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 2
    خدارو شکر من پسرم زایمان نکردم ولی درک میکنم چه حس دارک وترسناکی داره ایشالا هرکی به اون نقطه رسید بهش یه آرامشی دست بده وقلبش آروم بشه❤❤
  • فاطیما IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 2
    سال ۸۳،بچه ی اولم رو در بیمارستان میلاد تهران ،زایمان کردم،رفتار پرسنل عالی بود.الان نمی دونم وضعیت مثل سابقه یا نه.
  • مهناز IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 2
    برای من هم پیش اومده برای زایمان اولم و بعد از ۲۴ سال هنوز توهین هایی رو که شنیدم یادم نمیره و هیچکدومشون رو نمیبخشم .
  • س .س IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    بله کاملا درسته .این درد من هم هست اما در تهران زایشگاه آرش اون هم بچه ی اولم، واقعا آدم ناامید میشه با ایکهمه فحاشی و تو هیناشون واین موضوع ادامه داشت تا سر بچه چهارمم که هم تف و لعنتم میکردن بخاطر بارداریم
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 10
    خُب طبیعیه، با شعارهای پوپولیستی برابری حقوق زن و ... جامعه رو پر کردی و زن الگو و شاخص رو زنی معرفی کردی که بعد از دیپلم حتما باید کنکور بده بره دانشگاه و دکتر مهندس بشه، اکثریت شون میمونن سن‌شون میره بالا بدون تامین نیازهای عاطفی و جنسی و مجرد، لذا طبیعیه که از ازدواج کرده ها و کسانی که بچه دنیا میارن بدشون بیاد، در واقع یه جماعت دارای اختلالات روحی روانی تولید کردی، لذا این فرهنگ تا اصلاح نشه و این تعریفی که از زن الگو شده عوض نشه وضعیت همینه، طبق امار مراکز رسمی امار زنان مثلا فرهیخته‌ی وارد فاز تجرد دائم شده به شدت در این سالها در حال افزایشه ...
  • ناشناس IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 2
    واقعا بعضی از ماما رفتارشون خیلی بدور از عواطف هست جوری باهات رفتار میکنن که از مادرشدن متنفر پشیمان میشی .
  • مهناز IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 0
    برای منم پیش اومده . برای زایمان اولم و هنوز توهین هایی رو که از پرستارهای بخش زایمان ۲۴ سال قبل شنیدم یادم نمیره و هیچوقت نمیبخشمشون و به خدا واگذار میکنم .
  • سمیه شرقی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    من سال ۹۱ بیمارستان هدایت تهران زایمان کردم با این که دولتی بود سزارین شدم همه ی کادر اتاق عمل عالی بودن مخصوصا دکترم خانوم دکتر گوروانچی که خیلی کمکم کردن
  • کاربر IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    7 1
    خوب وقتی مردم از پزشک یه بت میسازن میشه این دیگه هیچ خدایی رو بنده نیستن همه جای ایران این شکلیه به معلما که همین دکترا رو ساختن و با سابقشون یک بیستم یه پزشک نمیگیره میگن مفتخور پول کارگر رو نمیدن ولی زیرمیزی پزشک رو با عزت و احترام تقدیم میکنن نتیجش میشه همین من تو عمرم یه دکتر خوش اخلاق و باانصاف ندیدم همشون از مردم طلبکارن
  • آی تک IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 4
    من هم وقتی دومین بچمون را زایمان میکردم بیمارستان مهدیه تهران پرستارا خیلی باهام بد رفتاری کردن کم مونده بود بلند شم یواشکی از بیمارستان فرار کنم خیلی خاطره بدی دارم الانبعد ۸ سال هر وقت یادم میاد ناراحت میشم دیگه دوست ندارم بچه دا م شم 😔
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    10 1
    سلام دقیقاهمینطوره رفتاربعضی پرسنل واقعازجرآوره موقع زایمان پسرم درحالی که فشارخونم خیلی بالابودآلبومین خونم بالابودونبض جنین روپیدانمی کردن وارداطاق زایمان شدم وقتی روی تخت خوابیدم کیسه آب روماماپاره کردناگهان اب زیرم راه افتادپرستارروصدازدم چنان دعوایی بامن کردکه تاالان وقتی یادم میادتن وبدنم میلرزه حالامن نانداشتم خودم روتکون بدم وبدترازون مامای بخش هم بااوهمراهی کردومن مات ومبهوت نمیدونستم دردموتحمل کنم یاغرغروتوهینای اونارواصلاحلالشون نمیکنم
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 2
    من سه تا زایمان داشتم بیمارستان امام رضا مشهد هرسه بچمم نارس بدنیا اومدن فقط دومی رفت تودستگاه اما رفتارشون ایده ال بود کلی راهنمایی می کردن برای بیمار احترام میذاشتن براشون فرق نداشت بیمار ایرانی و افغانستانی و پولدار وبی پول خداوکیلی راضی هستم دستشون دردنکنه با اینکه از همسرم تعهد میگرفتن برای نبود دستگاه اماهرجوربود خودشون دستگاه اماده می کردن
  • کررار IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    23 0
    برم ازمادرم بپرسم زمان زائیدن من کسی بهش چیزی نگفته باشه که اگربفهم کسی چیزی بهش گفته به حضرت عباس تمام بیمارستان ماماپرستارهمه روبه آتیش میکشم بیخودمیکنن به خانمهای باردار توهین کنن مگرمفتی کارمیکنن پولشومیگیرن پول ندی مرخصش نمیکنن
  • وحیده IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 3
    قلبم از این همه بی مهری به درد اومد.ولی من دوتا زایمان عالی داشتم.تو بیمارستان دولتی شهرستان جم استان بوشهر.با اینکه غریب بودم..اینقد نازم میکردن اینقد باهام میخندیدن تمام حاملگیم اگه مشکلی داشتم میرفتم همشم میگفتم هروقت احساس ناراحتی کردی بیا..فقط بگو بخند قربون صدقه بچت میرن .چقد دستمو میگرفتن واقعا فرشته های خدا هستن..هرکس میخاد زایمان کنه توصیه میکنم همینجا از همه جا بهتره
  • برنلی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    24 3
    واقعابداخلاق وبدهنن حالانه فقط پزستاراوماماهاکه حتی دکتراهم اینطورن فساداخلاقی ازشون موج میزنه