مکان‌های بسیار زیبایی در استرالیا وجود دارد که می‌توانستیم عروسی‌مان را در آنجا برگزار کنیم. طبیعتی که شاید هر زوجی دلشان بخواهد عکس‌های عروسی‌شان را در آنجا بگیرند اما ارزش مسجد جمکران آنقدر برای ما بالا است که اصلا قابل مقایسه با این فضاها نیست.

زوج استرالیایی

به گزارش همشهری آنلاین، نامش «فرح الحلالی» و ۲۳ سالش است. در عراق به دنیا آمده اما از ۲ سالگی به همراه خانواده‌اش به استرالیا رفته. یک سال پیش با همسرش «احمد عبودی» عقد می‌کند. همسرش هم مانند خودش اصالتا عراقی است اما در استرالیا زندگی می‌کند. چند ماه پیش این زوج استرالیایی تصمیم می‌گیرند عروسی‌شان را در مسجد جمکران برگزار کنند و راهی ایران می‌شوند.

می‌نشینم پای صحبت‌های فرح و می‌پرسم چرا مسجد جمکران؟! شاید اگر زوج دیگری جای شما بود دلشان می‌خواست عروسی مفصلی بگیرند و در طبیعت بکر استرالیا عکاسی کنند! فرح لبخندی می‌زند و شروع می‌کند به انگلیسی حرف زدن:« من و همسرم به عنوان یک شیعه به حضرت مهدی (عج) ارادت داشتیم و می‌خواستیم مورد لطف و رحمت ایشان قرار بگیریم. فکر کردیم که نزدیک‌ترین مکان به امام زمان مسجد جمکران است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم عروسی‌مان را در مسجد جمکران متفاوت‌تر از آن چیزی که در استرالیا رسم است بگیریم. روزی که با چادر سفید به آنجا رفتم و عکس گرفتیم. احساس می‌کردم که امام زمان آنجا حضور دارد و شاهد عروسی ما است. البته اینکه در جمکران عروسی بگیریم پیشنهاد همسرم بود!»

تصاویر زوج استرالیایی که عروسی‌شان را در مسجد جمکران گرفتند

عروسی در مسجد جمکران یا طبیعت بکر استرالیا؟!

نگاه می‌کنم به احمد. سرش را به نشانه تاییدِ صحبت‌های فرح تکان می‌دهد و حرف‌های فرح که تمام می‌شود می‌گوید:« مکان‌های بسیار زیبایی در استرالیا وجود دارد که می‌توانستیم عروسی‌مان را در آنجا برگزار کنیم. طبیعتی که به گفته شما  شاید هر زوجی دلشان بخواهد عکس‌های عروسی‌شان را در آنجا بگیرند اما ارزش مسجد جمکران آنقدر برای ما بالا است که اصلا قابل مقایسه با این فضاها نیست! من و همسرم دلمان می‌خواست برای عروسی‌مان رضایت و نگاه اهل بیت(ع) را داشته باشیم و عروسی گرفتن در استرالیا باعث خوشحالی درونی ما نمی‌شد. رضایت امام عصر (عج) برای‌مان خیلی مهم بود به همین‌خاطر تصمیم گرفتیم در جمکران عروسی‌مان را برگزار کنیم!»

تصاویر زوج استرالیایی که عروسی‌شان را در مسجد جمکران گرفتند

احمد چند عکس از روز مراسم نشانم می‌دهد و ادامه می‌دهد:«دلیل دیگری که باعث شد راهی جمکران شویم فرزندان و نسل آینده ما بودند. می‌خواستیم این لطف و رحمت امام عصر را برای فرزندان‌مان هم طلب کنیم و به فرزندان‌مان ارادت به ایشان را یاد بدهیم. از نظر من بسیار تفاوت است بین اینکه بچه‌های ما عکس عروسی پدر و مادرشان را در یک مکان مقدس در جوار امام عصر(ع) ببینند یا در یک طبیعت بکر و زیبا!»

پیشنهاد خادمان مسجد جمکران برای روزهای دلتنگی‌مان!

عکس‌ها خیال فرح را تا روز مراسم می‌کشاند. از برق چشم‌ها و لبخندش می‌شود فهمید چقدر مراسم‌شان را دوست داشته. چند دقیقه‌ای خیره می‌ماند به عکس‌ها و بعد با اشتیاق شروع می‌کند به تعریف آنچه در ذهنش مرور شده:« از بازار حرم یک چادر سفید خریده بودم و سر کردم. همسرم هم لباس دامادی پوشیده بود. سه‌شنبه بود و جمکران شلوغ. به محض اینکه وارد شدیم استقبال خوبی از ما شد. همه لبخند می‌زدند و تبریک می‌گفتند. من و همسرم فارسی بلد نیستیم. عکاسی که همراه‌مان بود ایرانی بود و کمی انگلیسی می‌دانست. گاهی صحبت‌های اطرافیان را ترجمه می‌کرد. خانم‌ها چیزهایی را به فارسی به من می‌گفتند و من متوجه نمی‌شدم. خیلی دلم می‌خواست بدانم که چه می‌گویند اما فقط در جواب می‌توانستم به فارسی بگویم«خیلی ممنون». واقعا لحظات شیرینی بود. برخورد زائران و خادمین با ما بسیار خوب بود. با ما عکس می‌گرفتند، هدیه‌های کوچکی به عنوان یادگاری به ما می‌دادند و برای مان دعای خیر می‌کردند. یکی از خادم‌ها از همان ابتدای ورود بسیار کمک‌مان کرد. راه را برای‌مان باز کرد، اگر چیزی احتیاج داشتیم راهنمایی‌مان می‌کرد و... حتی شماره تماس‌مان را گرفت تا هر وقت دلتنگ زیارت شدیم با ما تماس تصویری بگیرد و مسجد جمکران را نشان‌مان دهد.»

تصاویر زوج استرالیایی که عروسی‌شان را در مسجد جمکران گرفتند

آرزو دارم زوج‌های اروپایی این حس را تجربه کنند!

اشتیاق فرح هنوز ته نکشیده، حرف‌هایش هم! هر کلمه‌ای که می‌گوید لبخندش عمیق‌تر می‌شود و برق چشم‌هایش بیشتر آنقدر که انگار اولین بار است از مسجد جمکران می‌شنوم!«بعد از اینکه عکس‌های عروسی‌مان را گرفتیم، صدای اذان  بلند شد. نماز مغرب را که می‌خواندم. زائران می‌آمدند و به عنوان تبرکی گلبرگی از دسته‌گل من می‌خواستند. این رفتار و توجه زائران مسجد جمکران که حالا مهمان‌های مراسم ما شده بودند واقعا حس خوبی به من می‌داد و مهربانی‌شان  شگفت‌زده کرده بود. خانم مسنی وقتی من را با چادر سفید و دسته‌گل دید ۲۰ هزار تومان به عنوان هدیه  داد. اینکه با هرچیزی می‌خواستند در شادی ما شریک شوند و لطف و مهربانی‌شان را به ما ابراز کنند برایم خیلی ارزشمند است. آن روز یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌مان بود . امیدوارم این کار ما انگیزه‌ای باشد برای جوان‌ها که زندگی‌شان را از چنین مکان‌های مقدسی شروع کنند حتی مسلمان‌های اروپایی بیایند و روزی چنین احساسی را تجربه کنند.» میان حرف‌هایش می‌گوید اهل‌بیت(ع) در زندگی‌شان جایگاه ویژه‌ای دارند و همیشه سعی می‌کنند درباره اهل‌بیت (ع)با دوستان استرالیایی‌شان حرف بزنند و به آنها ائمه را معرفی کنند.

برای آمدن مردد بودم اما...

می‌پرسم از همان ابتدا همین‌قدر شور و شوق عروسی در جمکران را داشتی؟ اطرافیان‌تان مخالفتی نداشتند؟!« اوایل مردد بودم. همه انتظار داشتند عروسی بزرگی بگیریم مخصوصا که ما رسم داریم جشن مفصلی برگزار کنیم. خودم هم به عنوان یک دختر گاهی دلم عروسی می‌خواست. اطرافیانم به من فشار می‌آوردند که چرا عروسی نمی‌گیریم و من این فشارها را به همسرم منتقل می‌کردم. قبل از اینکه به ایران بیاییم یک جشن ساده و کوچک با حضور خانواده من و همسرم برگزار کردیم اما قرار گذاشتیم  عکس‌های‌مان را در جمکران بگیریم و مراسم اصلی مان اینجا باشد. شاید قبل از این که بیایم مردد بودم که باید عروسی بگیرم یا نه اما حالا که شیرینی مراسم در جمکران را تجربه کردم خدا را شکر می‌کنم که مراسم عروسی‌مان را اینطور برگزار کردیم!»

تصاویر زوج استرالیایی که عروسی‌شان را در مسجد جمکران گرفتند

شش‌ماه خاطره خوش از زندگی در ایران!

روایت وصال‌شان به پایان رسیده اما فرح می‌خواهد از تجربه شش ماه زندگی در ایران بگوید:«همسرم هفت سال پزشکی خوانده و برای گذراندن یک دوره ۶ ماهه به ایران آمده. کشورهای دیگری هم بوده که می‌توانسته این دوره را در آنجا بگذراند اما چون ایران کشور اسلامی است اینجا را انتخاب کرده. در واقع چون ما در استرالیا مدت زیادی از بارگاه اهل‌بیت(ع) دور بودیم. همسرم می‌خواست این شش ماه را جایی زندگی کنیم که در جوار حرم ائمه باشیم. حالا ساکن قم هستیم و احمد در دانشگاه تهران این دوره را گذرانده.  چند روز دیگر راهی استرالیا می‌شویم. این ۶ ماه برای هر دوی ما خیلی خاص و ویژه بوده و تجربه ارزشمندی از اولین سفرمان به ایران کسب کردیم. فقط ناراحتم که کاش فارسی را در این مدت یاد می‌گرفتم!»

چه در ایران باشی چه در استرالیا یا حتی قلب اروپا زندگی مشترک به سادگی و خوشی‌هایی کوچکش پابرجاست! خوشبختی گرانبها است اما گران به دست نمی‌آید. شروع زندگی نه مراسم آنچنانی می‌خواهد نه جهیزیه مفصل! دو دل همراه می‌خواهد. مثل دل‌های فرح و احمد که چشم بستن به روی مراسم مفصل عروسی‌ و دوتایی راهی ایران شدند تا زندگی‌شان را ساده شروع کنند. همانطور که امام عصرمان سفارش کرده!

کد خبر 688468
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 130
  • نظرات در صف انتشار: 47
  • نظرات غیرقابل انتشار: 71
  • محمد IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    زوج اصالتا عراقی بودن و با خانواده مهاجرت کردن همچین نوشتین استرالیایی انگار بچه سیدنی بودن و مسیحی.
    • سلمان IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      ناراحتی برو دکتر...
    • زهرا IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      شما خیلی عقده ای هستی
    • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      73 27
      دقیقاًاااا👍👍👏👏
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      مهم اینه که فرهنگ غربی که در آن بزرگ شدن روی شخصیت آنها تاثیر نذاشته حالا جوانهای ما در داخل کشور برای فرهنگ اروپاو روسری نداشتن و دیسکو و کلاب خودشونو میکشند و اصالت خانوادگیشان را زیر پا میزارن. آرزوی دعای خیر کنید انشالله شما و ما را خدا هدایت کند تا عمق مطلب بفهمی. خدا خوشبختشون کنه.
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      38 53
      بالاخره عقده‌ تو خالی کردی جنس خراب
    • مهیار GB ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      39 21
      تازه می گه برای اومدن مردد هم بوده!!!
    • من IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      31 49
      تو چرا میسوزی
    • ارکیده IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      دوست گرامی چه ربطی داره مهم اینکه تو محیط استرالیا و به دور از محیط اسلامی بزرگ شدند و خیلی مهمه که دور از محیط اسلامی باشی و در کشوری کاملا غیر اسلامی زندگی کنی ولی اینقدر ارادت به اهل بیت داشته باشی و به راحتی به مراسم تو استرالیا و منظره اش پشت پا بزنی و بیای جمکران کاری که خیلی از ایرانیان بااینکه تو‌ محیط اسلامی هستند و خیلی راحت به حرم ائمه دسترسی دارند انجام نمی‌دهند
    • احمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      31 88
      شما ساکت شی نمیگن لالی
    • ناشناس IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      65 37
      در پاسخ به سلمان ما که ادعای مسلمانی میکنیم و تو ایران هستیم همچین لیاقتی نداریم که تو جمکران عروسی بگیریم، پس سکوت کن لطفا
    • محمدرضا IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      19 62
      سلام.این آدم قلب ودلش مریضه ولی کار هیچ دکتری نیست که شفاش بده.دنبال چی میگردی؟
    • محمد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      40 12
      آدم خوبه هر کجای دنیا که میره اصالت خودش رو حفظ کنه نه اینکه دلباخته و مجذوب اطرافش بشه نفهمه چه خبره!!!
    • سعید IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      49 16
      خب راست میگه بنده خداوقتی عراقی هستن چرامیگین استرالیایی
    • TR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      90 27
      اگه خیلی راست میگن همین ایران بمونن زندگی کنن،چرا دوباره برمی‌گردن استرالیا،اصلا برگردن عراق زندگی کنن،اینجوری بچه هاشونم تو جای اسلامی بزرگ میشن
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      9 23
      متاسفم برات
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      5 1
      دقیقا
    • عاطفه IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      10 10
      برای هر کشوری هستن مهم نیست،مهم اینه که اینا بنده های پاک و برگزیده خدا هستن،خوش بحالشون
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مبارک باشه
    • معراج IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      75 13
      خوب اهل هر کجا که باشند منظورشون اینه طبیعت و امکانات اونجا رو رها کردن و برای معنویت زندگیشون این مکان مذهبی رو انتخاب کردن خیلیا هم هستند توکشور شون هستند همه چیزو رها میکنن برای کلاس گذاشتن میرن کشورای دیگه برای عروسی و زایمان اینا ارزش رو تو این چیزا میبینن، احسنت به این زوج خدا خیر و برکت به زندگیشون بده
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      11 10
      خوب شد گفتی
    • آهو IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      51 13
      این دو نفر هر دو کاملا بزرگ شده استرالیا هستند؛ فقط در عراق به دنیا اومدن! تو خردسالی به استرالیا رفتن و این یعنی توی محیط غیر اسلامی رشد کردن! تنها عامل مهم هویت افراد که زادگاه و اصالت خانواده نیست! اثر محیط هم مهمه! این زوج هم با اینکه در استرالیا قد کشیدن؛ اما اعتقاداتشون رو نباختن.
  • کامران IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    خداوند نگهدارشون باشه بسیار عالی بود این تصمیم
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    77 84
    خوش به سعادتشون
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    65 23
    بابا استرالیایی بیاد ایران وضعیتش چون خوبه و پول دار هستن معلومه که بهش خوش میگذره
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      32 4
      داداش واسه اومدن به ایران پول نیاز نیست یه کارگر با حقوق یکماهش می تونه بیاد ایران عشق حال آنقدر ارزش پول پایانه یعنی کسی که میاد ایران هیچ ربطی به پولدار بودنش نیست
    • Sajjad US ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      16 2
      اشتب شد میخواستم منفی بدم...داش من نمیدونم تا حالا دقت کردی یا نه ممکنه طرف نصف شب با خونوادش بره بیرون همینکه کنار خونوادش باشه واسش عشق و حاله یعنی چون پولدار نیست،عشق و حال نمیکنه؟پس فقط پولدارا عشق و حال نمیکنن داداش
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    26 14
    روی صورت عروس رو چرا پوشوندن😐
  • CA ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    41 6
    استرالیایی اش دیگه خیلی جالب هست
  • Sh IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    53 52
    انشالله خوشبخت و عاقبت به خیر بشن
  • نعمت IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    79 55
    دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بدرقه زندگی شان باشد
    • عسگری IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      43 9
      مبارکشون باشه تصمیمشون عالیه
  • نادیا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    58 29
    مبارک باشه خوشبخت بشن انشالله
  • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    36 18
    حالا چرا چهره ی خانم رو نشون ندادن،،اینکه حجابش کامل بووود؟؟؟مگه دور از جونش اگهی فوت بووووود که گل بجای صورتش گذاشتند؟؟
  • یک کرد ایرانی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    45 11
    مبارک باشه پیر شید بپا هم. . .
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    61 21
    خیلی از ما ایرانیا رفتن اروپا اصل واصالتش را فراموش کرده از هرچی مسیحی و اروپایی بدتر شده اند.....آفرین بر این زوج مسلمان و عاشق اهلبیت ......
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    34 14
    اون گل رو صورت عروس خانم یعنی چی مثلا؟
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      23 7
      شاید خودش راضی نبوده بابا گیر دادینا
  • بینا IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    33 4
    خوشبخت بشن
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    35 13
    اینجور نوشتنها نشون میده ما ایرانی‌ها چقدر خارجی پرستیم،اینهمه ایرانی دارن در مسجد جمکران عقد میکنن نمی‌بینیم ومنتظر تا یک زوج خارجی ببینیم و اون رو تیتر کنیم.
  • هم وطن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    32 13
    خیلی عالی بود ایکاش این همه تجملات ازبین بره وجاش این صفا وسادگی بیاد ومفهوم زندگی مشترک به این زیبایی بشود.
  • علیرضا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    25 11
    خیلی‌هم‌خوبه‌میشه‌برای‌زندگی‌ایران‌یا‌عراق‌رو‌انتخاب‌کنن‌که‌ما‌خیالمون‌راحت‌شه‌ که دغل‌بازی‌نیست
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    21 3
    آرزوی حوشبختی
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    18 11
    مراقب باشین چندوقت دیگه همینا جاسوس ازآب درنیان...همیشه درقالب دین وارد شدند.
  • علی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    32 9
    مبارک باد .احسن به این زوج .که حب صاحب الزمان حضرت مهدی عج ..رادر دل داشته واینهنه راه امده تا خاطر خوشی داشته .
    • ندا IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      4 5
      واقعا همون جا هم میتونستن ساده برگزار کنن . چندوقت دیگه معلوم میشه😅
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    24 11
    خوشبخت بشید و التماس دعا.....
  • اسکندر IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    13 9
    حالا چرا صورت عروس رو در فیلم مخفی کردید؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    16 14
    حالا این خوش‌شانس ها هم پول گرفتن هم آمدن ماه عسل مفتی.
  • زهرا IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    27 8
    وای چه جای مقدسی عروسی کردن سعادت میخواد قربون امام زمان علیه السلام برم که در پیشگاه بزرگوار آقامون بودن آفرین به تصمیم گیرییشان خوشبخت بشن ان‌شاءالله زیر سایه امام زمان عج الله و فرجهم و الشریف
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    28 18
    وجودشو دارین تو همین ایران هم بمونید و زندگی کنید و قید استرالیا رو بزنید
  • میثم IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    31 7
    واقعا دمشون گرم و الله نگهدار خودشون و عزیزانشون. انشاءالله که غربزده های ما یاد بگیرن
    • افرا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      2 2
      آفرین به شما
  • US ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    20 8
    خوب چرا مهاجرت نمی کنند به ایران یا عراق؟
  • هنر IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    15 2
    خوب. استرالیایی. یعنی. کسی. که. انجا. متولد. شده. تنها. ساکن. استرالیا. هستند. بعد. هر. کجایی.هستند. خوشبخت. شوند. باتوجه. به. اعتقادشان. عمل. کردندمهمه
  • بنده خدا IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 5
    ما که پول نداریم که زیارت گاه های استان خودمون رو بریم بعدا وقتی استرالیا زندگی می کند دیگه کلمه ی بکر یکم زیادیه
  • آسمان IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    15 8
    خداحفظشون کنه چقدرزیبا
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    12 5
    در پناه امام زمان باشین
  • ناشناس IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    17 5
    یاد اون کارشناس برنامه سیاست خارجی که از شبکه سه پخش شده بود افتادم که یارو ایرانی بود و کامل میتونست فارسی حرف بزنه ولی به عنوان کارشناس خارجی معرفی شد و خیلی اصرار داشت انگلیسی حرف بزنه
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    18 2
    ان شاءالله خوشبخت بشن و در سایه ی اهل بیت زندگی سرشار از معنویت داشته باشن
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    11 3
    با طبیعت بکر وامکانات اونجا حال میکنن..
  • یاس IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 3
    بعضی چیز ها دلی هست،و کیمیا،برای هر کسی پیش نمیاد که لحظه ای به خودش بیاد،آرزوی خوشبختی و سعادت دارم برای زوج دوست داشتنی،و متدین،ما در کشور اسلامی هستیم اما بیگانه فکر میکنیم،اونها در کشور غیر اسلامی هستن اما به اصل وجود خدا فکر میکنن،در پناه علی و خدا ی بزرگ باشن
  • سمیه سادات IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    15 5
    با بهترین تصمیمی که گرفتیند پای شیطان رو از زندگی مبارک تون دور کردیند ، چنان برکتی به زندگی خود راه دادیند که برای همیشه خوشبخت و سعادتمند هستید دعای امام زمان رو برای همیشه در زندگی مبارک تون هست ، مبارکا باشه ازدواج پاک و مقدستون،
  • پویان IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    15 11
    بی خیال بابا همش تبلیغ
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 4
    خیر ببینید دوتاییتونامام زمان همسفر زندگیتون خانم با کمالات
  • سید حسن هاشمی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    11 11
    حالا مگه چه شده ..‌...انگار آپالو هوا کردن
  • H.gh IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    13 5
    به به چه قشنگ و زیبا خدا حفظشون کنه امیدوارم الگویی بشن برا جوون ها خوشبخت باشن ان شاءالله.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    10 3
    چقدر زیبا ان شاءالله خداوند نسل صالح و سالمی بهشون عطا کنه ان شاءالله همه ی جوانها همینقدر نگاهشون نسبت به دین و زندگی زیبا باشه
  • میرزایی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 2
    ان شاالله خوشبخت بشن، خیلی تصمیم جالبی بود و خوش به سعادت این زوج که به چنین معرفتی دست پیدا کردند.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 1
    بسیار عالی.مبارک باش.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 1
    سلام بر این دو زوج جوان خوشبخت وعاقبت بخیر شوند، به آبروی امام زمان عج همه جوانان خوشبخت و عاقبت بخير شوند، ،موانع ازدواج همه جوانان برطرف شود، مشکل اقتصادی هم هرچه زودتر حل بشه، خداوند همه را عاقبت بخير کند همه جوانان خوشبخت و عاقبت بخير شوند، قسمت وسرنوشت همه آنچه آرزو به آبروی اهل بیت علیهم السلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برسند التماس مشکل، موانع ازدواج ما حل بشه، ،
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    15 2
    قابل توجه رامبد جوان که فرزندش را در کانادا به دنیا می آورد
  • علی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    12 5
    امیدوارم بعداز کل استفاده ای که ازایران می بره جاسوس در نیاید!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 2
    ان شا ٕالله که امام عصر دستگیرشان باشه و دستگیر همه جوانان ما، چه کار زیبایی کردن
  • خاتون IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 1
    خوش بخت بشن انشاااه
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 0
    مبارک باشه انشالله که به پای هم پیر شید
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 8
    مثل قضیه آنهایی شده که دانشگاه راهشان نمی دهند می روند خارج یک دانشگاه در پیتی بعد بهترین پذیرشها را در داخل بدست می آورند و تحویل شون می گیرند.
  • سید عباس IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    خوشا به حالشان امیدوارم در تمام مراحل زندگی‌شان در پناه خداوند شاد و سلامت باشند . آمین
  • سید مجتبی حسینی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 0
    ازامام زمان می خواهم همیشه همرایی تان کندوارخدا متعال بهترینها رابراینان بخواهد درپنا خالق زیبایها باشید یا علی مدد
  • وخید IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 0
    مبارک باشه انشاالله همیشه عمر به پایه هم خوشبخت دل شاد باشن
  • زینب ناصری IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 0
    الهی که امام زمان خودش امضای سبز بزنه پای دفتر زندگیشون . خوشبخت و عاقبت به خیر بشن .
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 0
    بسیار عالی
  • مصطفی رستمی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 0
    مبارک باشه انشاءالله. ظل توجهات حضرت صاحب‌الزّمان علیه السلام خوشبخت و سلامت باشید .
  • نازار IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 10
    ایران دومین کشور بی کیفیت برای زندگی کردنه اما با این حال بازم توریست های زیادی میان تعجبه...!!!
  • شهیدی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 3
    مبارک باشه سایه امام زمان بالا سر زندگیشون باشه انشائالله
  • حسین IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    جالبه
  • فاطمه IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    خیلی زیبا و عالی ان شاءاله زندگی پر از آرامش و شادی داشته باشن
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 5
    عروس ايرانی بود
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    خوشبخت باشین و سعادتمند
  • ا.ق IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 2
    خوش به سعادت این زوج باصفا و بامعرفت انشاء الله در پناه امام زمان باشند. قطعا توجه خاص اهلبیت به این دو زوج شده است و خودشان و نسلشان از محبین و یاوران واقعی باشند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    11 50
    دو روزه از ده آمدی تهران ازت می پرسند بچه کجایی می گویی تهرانی. خوب طرف از بچگی در استرالیا بوده. احسنت به این زوج ، آفرین به این خانم با این حجاب زیبایش.آدم از سر و وضع دخترها و زنان خودمان در خیابان های شهر خجالت می کشد. نه دینی نه ایمانی نه حیایی.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 1
    در پناه امام زمان علیه السلام باشید
  • مهدیه IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 34
    انشاءالله که خوشبخت بشن❤️ در ضمن حالا چرا یه عده انقدر دارن میسوزن؟؟ عقده ای های بدبخت😂🤞🏻
  • 𝑚𝑜ℎ𝑎𝑚𝑚𝑎𝑑 IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 0
    ان‌شاءلا زیر سایه امام زمان (عج) زندگی خوبی رو شروع کنین و خوشبخت شین باشد ک ما هم مشمول لطف و رحمت خدا و امام زمانمون شیم🤲
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    چه توفیق مبارکی نصیبشان شده . انشالله نصیب ما هم بشود . انشالله عاقبت بخیر و شاد باشند همیشه زیر پرچم مبارک اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام. یا صاحب الزمان ع .
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 1
    وااای عزیزم انشاالله بحق امام زمان خوشبخت بشند چقدر این اخبار بین هیوهوی بی حیایی های این دوره دلمون را اروم کرد انشاالله تعدادشون روز به روز بیشتر بشه این توفیقی بوده که حضرت نصیبشون کرده
  • ایران قوی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 0
    همه جای دنیا سرای ماست؟ مهم اینه که انسان باشی واودعوتت کندوغرب زده بی عقل نشی وشلواره پاره پات کنی؟ بلاخره خداوعقل؟ یاغرب زدگی؟؟؟ آرزوی خوشبختی دررکاب امام زمان(عج) برای تک تک جوانان دختروپسرایرانی ومسلمان دنیادارم...
  • شهروند IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    39 4
    از اون ریشی که داماد گذاشته معلومه بچه ناف استرالیاست خدارو شکر داستان فارسی صحبت کردن خبرنگار هندی نشد🤣🤣🤣
  • ناشناس IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 0
    ما مثل ماهی در دریاییم....گاهی نعمتهایمان رافراموش میکنیم....ازبس سرگشته ایم احساس میکنیم با غرب زده شدن خلا روحی ما پر میشود غافل ازاینکه فقط با متصل شدن با دریای بی کران رحمت الهی و اتصال به اهل بیت ارام میگیریم.....
  • ناشناس IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 0
    خوشبخت بشند الهی .....ماهم ۲۲ سال قبل درمسجدجمکران عقد کردیم وهمیشه احساس میکنم زندگی ام درپناه امام زمان بوده ....درتنگناها همیشه یار و یاورمان بوده اند❤
  • مرضیه IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 0
    خوش به سعادتشون خوشبخت دنیا و اخرت بشن ان شاءالله زیر سایه امام زمان، ای کاش بقیه جوانها الگو بگیرن
  • اواره IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 2
    این هم نقطعه ضعف ماراگرفته می داند وان را گرفته خوشم امد در کار خودش زرنگ است
  • ناشناس IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 0
    خوشبخت بشن ان شاء الله قسمت ماهم بشه
  • جباری IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 0
    با آرزوی موفقیت و خوشبختی به ایشان که با دلی پاک به لطف خدا به ایران آمدند . و زندگی خودشان را در جمکران در حضور آقا امام زمان عج الله فرجهم شریف شروع کردند . برای ایشان این پیوند خوب در کنار آقا امام زمان را تبریک عرض می نمایم . و برای جوانان ایران بخصوص کسانی که در آستانه ازدواج قرار گرفته اند درس ساده زیستی و اعتماد به نفس در مورد کار و ازدواج از خداوند متعال به احترام آقا امام زمان طلب می نمایم .
  • حسن IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 0
    خوش بخت بشین ایشالله
  • Khosro IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 5
    مردم مریض ما اصل ماجرای خبر رو ول کردن به چه چی چیزهایی گیر دادن. یاد مردم زمان حضرت علی افتادم . همش بهانه همش ساز مخالفت
  • بیات IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 1
    ماشاالله خدا پشت پناهتان خدا به حق امام زمان (عج)ظهورش را برساند. واین دوجوان خوب همیشه سلامت باشند .
  • سادات IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    الهی به حق آقا امام زمان علیه السلام زیر نگاه نورانی مهدی فاطمه عج همه جوان های گل میهنمان خوشبخت بشن این عروس داماد گل هم خوشبخت شوند الهی آمین 🤲
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    خدا خیرشون بده انشاالله خوشبخت بشن حضرت مهدی پشت پناهشون باشه خیلی خوشحالم ازاین کار عروس داماد موفق باشید
  • AU ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    10 0
    خیلی از خوانندگان محترم در اینجا صحبت از اصالت کردند ؟ اصالت یعنی چی ؟ ایمان باید در دل افراد باشد ، تنها اینکه بگیم کشور ما اسلامی است کافی نیست ، همینجا خانواده های که استرالیایی هستند و به موضوع اخلاق و مذهب پا بند هستند زیاد است ، همه جا خوب بد هست ، فقط من یک پرسش دارم نوع عکس گرفتن این زوج را در داخل ایران اگر ایرانی بود صد نفر حمله می‌کردند که در جمکران و مکان مقدس دست بر شانه همسر گذاشته ولی حالا چی ؟
  • AU ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    8 1
    این زوج اهل سیدنی هستند ، لبنانی نه عراقی
  • مهدی IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    8 0
    همش تبلیغه
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 1
    خوشبخت باشن انشالله۰ لذت میبریم ازاین ایمان وارادت به امامان۰
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 0
    ان شاالله خوشبخت بشن در پناه امام زمان باشند
  • مرتضی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 0
    مطمئنید اینا استرالیایی هستند ؟!!!!!!!!! میخوره عراقی یا لبنانی باشن تا استرالیایی
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    خوشبخت بشین انشاالله
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 0
    با قدرت خرید استرالیا اومدن ایران. معلوم هست که خوش می گذره مبارک باشه انشالله
  • Abdorrahman IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    ان‌شاءالله خوشبخت باشند و در پناه امام زمان عج
  • ابراهیم IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 3
    ملت ماروباش با چه اخباری دلشون خوش شده عراقی رو میگن استرالیایی حالا اینم مثل مفسر هندی که سوتی داد فارسی صحبت کرد صداش درمیاد
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    حالا اگه یه ایرانی بود .....
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    الهی خوشبخت بشن. بسیارخوب
  • حرفشنو IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 1
    این زوج خوشبخت چقدر جایزه گرفتن ؟
  • اریا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 1
    این تصویر مثل همون کارشناس ایرانی نبود که به اسم خارجی تابلو شد
  • افرا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 4
    به نظرم بهتره همونجا بمونن و بچه هاشون رو هم اونجا به دنیا بیارن خیلی ثواب داره چرا باید برکزدن به استرالیا
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 3
    عروس نجیب وباوقار با اون چادر بهشتیت خوشبخت باشی من برای خودم ودوستانم آرزوی حجاب و شهامت و سعادتِ تو رو دارم ای کاش...
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 1
    اهمیت این خبر در کجاست. چرا برای یک ازدواج ساده اینهمه به هم توهین میکنید.
  • ایرانی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 1
    آفرین .دیگه چیزی برای گفتن نمانده.امام زمان حضرت مهدی (ع)نگهدارتان باشد
  • ام IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    پیوندتان نیکو و زیبا ولی دیونه نشین اینجا وام ازدواج بگیرین برگردین استرالیا 😬😬😬 حح
  • فریدون قهرمان IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 1
    عراقی هستند نه استرالیایی... همچین تیتر زدی من فکر کردم چی حالا.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    مبارکشون باشه ایشاالله درکنارهم وزیرسایه امام زمان (عج) خوشبخت وعاقبت بخیرشوند.