آیا می‌دانید انجام بازی‌های الکترونیک نوعی ورزش است که ذهن را تقویت می‌کند؟ اما راه و روش آن چیست و عملکردش و به چه صورت است؟

باشگاه بازی های الکترونیکی

همشهری آنلاین - سارا جعفرزاده: از مدتی پیش باشگاه بازی‌های الکترونیک در محدوده خیابان شهید ثانی منطقه ۸ تهران راه‌اندازی شده است که زیر نظر اداره ورزش جوانان شمال شرق تهران اداره می‌شود و نوجوانان وجوانان می‌توانند در آنجا زمان هیجان‌انگیزی را سپری و در مسابقات شرکت کنند.

آنچه که این مجموعه را با سایر «گیم‌نت‌ها» متمایز می‌کند این است که در این مجموعه کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده خود در محیطی امن و سلامت، بازی‌های کامپیوتری انجام دهند. از تمام رده‌های سنی می‌توانند در این باشگاه حضور داشته باشند و بازی کنند. در این باشگاه مراجعان  ۲۵ سیستم کامپیوتری به صورت آنلاین و ۷ دستگاه ps۴، ۲ دستگاه ps۵ در اختیار دارند و می‌توانند با کاربری‌های قانونی بازی کنند.

این باشگاه اولین باشگاه تخصصی بازی‌های الکترونیک در منطقه ۸ به دلیل محیط سلامتی که دارد، این روزها با استقبال اهالی روبه‌رو شده است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

 اینجا گیم‌نت نیست! | تقویت مغز با بازی‌های الکترونیک

پاتوق تخصصی‌

اولین باشگاه بازی‌های الکترونیک در حالی راه‌اندازی شده است که بازی‌های الکترونیک در محدوده شرق پایتخت طرفداران بسیاری دارد. این باشگاه تخصصی در ۳ طبقه است و زیر نظر اداره ورزش جوانان شمال شرق تهران اداره و مسابقات مختلف این رشته هم در این باشگاه برگزار می‌شود. البته ناگفته نماند در ایام شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی در این باشگاه رعایت شده است.

مجموعه خانوادگی 

 محیط این باشگاه طوری است که والدین به راحتی می‌توانند با فرزندشان در اینجا حضور داشته باشند و با توجه به اینکه در بیشتر اوقات پسران در رده‌های سنی مختلف در اینجا حضور دارند، یک مادر به راحتی و با امنیت کامل می‌تواند با فرزند خود در اینجا همراه باشد و فرزندش گیم بازی کند یا نظاره‌گر بازی فرزند خود باشد. چراکه فضایی برای انتظار پدر ومادرها نیز در نظر گرفته شده است.

 اینجا گیم‌نت نیست! | تقویت مغز با بازی‌های الکترونیک

برگزاری مسابقه

با توجه به امکانات باشگاه در اینجا مسابقه‌های رسمی و غیر رسمی برگزار می‌شود و مدتی پیش قرار بود مسابقات انتخابی تیم ملی بازی‌های الکترونیک در این مکان برگزار شود که به دلیل جابه‌جایی زمانبندی به تعویق افتاد. با توجه به اینکه این باشگاه با اداره ورزش استان تهران و وزارت ورزش تعامل دارد، مسئولان تمایل دارند مسابقات در این باشگاه بیشتر برگزار شود . از طرف دیگر برخی از مسابقات داخلی برای بازی‌های فیفا هم در این باشگاه هم توسط مراجعان و مسئولان برگزار می‌شود. 

 اینجا گیم‌نت نیست! | تقویت مغز با بازی‌های الکترونیک

قهوه‌خانه نمی‌رویم، دسته‌جمعی فوتبال می‌بینیم

یکی از امکانات جالب این باشگاه تماشای فوتبال به صورت دسته جمعی و خانوادگی است. «محمد عبدی» یکی از افرادی است که همیشه برای تماشای بازی‌های فوتبال به این مجموعه می‌آید، دراین‌باره می‌گوید: «فعالیت این باشگاه صرفا محدود به ارائه خدمات بازی نیست و خوشبختانه  فضای حرفه‌ای برای تماشای فوتبال دسته جمعی فراهم شده است. همین که با دوستانم می‌توانم در فضایی بدون حاشیه و نگرانی به تماشای مسابقه بنشینم خوب است. از طرفی چنین فضاهایی در محله برای هم بستگی بیشتر بچه‌های محله لازم بوده و بهتر است مسئولان در زمینه ایجاد چنین باشگاهایی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند و افرادی را که به دنبال ایجاد چنین باشگاه‌هایی هستند حمایت کنند چون وجود چنین مکان‌هایی می‌تواند جوانان و نوجوانان را از قهوه‌خانه و قلیان‌کشی به سمت تماشای فوتبال دسته جمعی و انجام بازی گروهی بیاورد. هر چند در خیابان که قدم می‌زنیم تعداد قهوه خانه‌ها بیشتر از باشگاه‌ها است.»

کد خبر 688132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha