مجموع نظرات: ۱۳۰
یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
۲ نفر

خانم‌های زیادی با مشکل گودی زیر چشم روبرو هستند. دلایل علمی زیادی برای چنین مشکلی وجود دارد اما بیش از عوامل پزشکی و علمی، عوامل محیطی و روانی تاثیر مستقیمی بر چهره و سلامت چشمان‌مان خواهد داشت. چشم‌هایی سالم، زیبا و درخشان هستند و همچنین باعث زیبایی بیشتر چهره ما می‌شوند.

image-20220703101046-1.jpeg

عادات مختلفی نیز در گود بودن زیر چشم تاثیر دارند و باعث خسته به نظر رسیدن چهره ما خواهند بود. ما این عوامل را بررسی می‌کنیم و چند راه برای بهبود آن به شما پیشنهاد می‌دهیم. فراموش نکنید همیشه چهره شما قبل از زبانتان شما را معرفی خواهد کرد. زیبایی و مرتب بودن شرط لازم برای برقراری یک ارتباط سالم است.

  1. بیخوابی

بی‌شک اولین دلیل و مهمترین دلیل برای سیاهی زیر چشم بیخوابی یا کم‌خوابی است. هرچقدر از خوابتان در طول روز کم کنید و بدنتان را به بی‌خوابی عادت دهید این گود رفتگی کمتر خواهد شد اما اگر به یکباره این کار را انجام دهید احتمالا صبح روز بعد چهره شما خسته و چشمانتان گود خواهد شد. اگر شرایط کاری شما به صورتی است که فرصت کمی در طول روز برای خوابیدن دارید، در طول روز زمان‌های استراحت میان کار را به خواب اختصاص دهید تا چهره‌ای سرحال‌تر داشته باشید و از گود رفتن پیشگیری کنید.

  1. مصرف سیگار

۷ عادت اشتباه که عامل سیاهی و گودی زیر چشم می‌باشد

سیگار دشمن زیبایی پوست و دندان است. ریه‌ها پس از مدتی درگیر می‌شوند. پوستتان دچار افتادگی می‌شود. چشم‌هایی گود رفته و سیاه و همچنین خسته از دیگر عوارض مصرف سیگار است. بهترین پیشنهاد این است که از سیگار بترسید. هرچه بیشتر از آن بترسید کمتر به فکر رفتن به سراغ آن خواهید رفت. در صورتی که به سراغ سیگار بروید راه‌ را برای مواد مخدر دیگر نیز باز می‌کنید. در واقع سیگار ابتدای راهی طولانی برای آسیب دائم به بدن است. اگر اهمیت زیادی به زیبایی خود می‌دهید مصرف سیگار را کنار بگذارید یا اصلا به سراغ آن نروید.

  1. مصرف مشروبات الکلی و مواد اعتیاد آور مشابه

تمامی مواد اعتیاد آور باعث گود رفتن و ایجاد حلقه‌های تیره در اطراف چشم خواهند شد. در درازمدت این عوارض برای همیشه ماندگار می‌شوند و حتی قوی‌ترین محصولات هم نمی‌توانند پوست تخریب شده شما را ترمیم کنند. شاید در نهایت تنها راهی که داشته باشید کشیدن پوست و جراحی‌های دردناک باشد. استفاده از تمامی مواد اعتیاد آور را کنار بگذارید و به زیبایی چهره و سلامت خود اهمیت دهید.

  1. عدم استفاده از شوینده مناسب برای زیر چشم

ریمل‌های بی‌کیفیت دلیلی محکم برای سیاه ماندن زیر چشم است. در واقع عدم استفاده از ریمل مناسب و مواد شیمیایی مضر موجود در بعضی ریمل‌ها دلیل اصلی سیاهی زیر چشم است. بعضی از این مواد شیمیایی حتی با چندین بار شستشو پاک نمی‌شوند و پا برجا باقی خواهند بود. صبح روز بعد اینطور به نظر می‌رسد که چهره شما گرفته است و زیر چشمانتان گود رفته است. پیشنهاد می‌کنیم از ریمل بنفش یا نارنجی ایزادورا استفاده کنید. این ریمل یک برند شناخته شده با کیفیت بالا است که شستشوی آن کار چندان سختی نیست و باقی مانده آن به راحتی از زیر چشم پاک خواهد شد.

  1. عدم استفاده از لوازم آرایشی مرغوب

تمامی لوازم آرایشی بی‌کیفیت، اثر مستقیمی بر تمامی قسمت‌های پوست صورتتان خواهد داشت. حتی سایه ابرو و خط چشم هم می‌توانند به پوست و ابروی شما آسیب وارد کنند. اطمینان حاصل کنید که تمامی محصولات آرایشی مصرفی شما از برندهای معتبر و باکیفیتی است که می‌توانید به صورت دائم از آنها استفاده کنید و نگران سیاهی دور چشم و باز شدن منافذ پوست نباشید. برندهای بنفیت و vov با کیفیت‌ترین محصولات آرایشی را به بازار ارائه می‌کنند و شما می‌توانید خرید انواع سایه ابرو یا خط چشم و مداد چشم را از آنها انجام دهید.

  1. کرم دور چشم و روتین پوستی

۷ عادت اشتباه که عامل سیاهی و گودی زیر چشم می‌باشد

استفاده دائم از کرم دور چشم، آبرسان صورت و ضدآفتاب در طول روز، تا حد زیادی پوست شما را از آسیب‌های محیطی در امان نگه می‌دارد. استفاده روزانه از کرم دور چشم یکی از قسمت‌های مهم روتین پوستی است که می‌تواند تاثیر مثیت زیادی در سلامت پوستتان داشته باشد. دور چشم به دلیل پوست نازکی که دارد یکی از حساس‌ترین نواحی پوست در صورت است. استفاده از کرم‌های دور چشم به پوست این نواحی کمک شایانی در جهت از بین برندن چین و چروک خواهد کرد. به دلیل حساسیت بالای این قسمت از پوست، کرم‌های دور چشم را به صورت ضربه‌ای استفاده می‌کنند و نباید آنها را زیر چشم بکشید. این کار باعث آسیب مستقیم به پوست زیر چشم خواهد شد. ماساژورهای مخصوصی هم برای این کار در بازار موجود هستند که می‌توانید از آنها برای زدن کرم دور چشم استفاده کنید.

  1. مصرف غذاهای فراوری شده

عدم استفاده از یک تغذیه سالم و نداشتن رژیم غذایی صحیح باعث تاثیر مستقیم بر پوست می‌شود. دور چشم حساس‌ترین قسمت صورت است بنابراین ابتدا این قسمت دچار آسیب خواهد شد و پس از آن سایر قسمت‌های صورت درگیر افتادگی می‌شود. غذاهای چرب، غذاهای کنسرو شده و فست فودها به دلیل آسیب‌هایی که به پوست شما می‌رسانند را از لیست رژیم غذایی خود حذف کنید و تا حد امکان ساده‌ترین غذاها را جایگزین چنین غداهای مضری کنید. خوردن یک تخم مرغ آب پز به مراتب بهتر از خوردن غذاهای چرب یا سوسیس و کالباس است.

بسیاری از عوامل موثر در گودی زیر چشم به شرایط و روتین روزانه شما بستگی دارد و عوامل خارجی کانند آلودگی هوا و گرد و خاک تنها درصد کمی از آسیب به پوست این ناحیه را تشکیل می‌دهد. نوشیدن آب کافی در طول روز، استفاده از میوه و سبزیجات تازه، استفاده از غذاهای آب‌پز و دوری از غذاهای سرخ شده، ورزش و انجام تمرینات دائمی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامت و زیبایی چشم و پوست شما است. با رعایت همین چند نکته از شر حلقه‌های سیاه دور چشم خلاص شوید و زیبایی خود را تضمین کنید.

نویسنده: سارااقبالی

کد خبر 687829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 106
  • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    58 19
    عالی بود احسنت
  • کامی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    58 23
    مرسی عالی بود
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    نگاه کردن به نامحرم هم از نظر علمی و تجربی هم باعث چروک و گودی زیر چشم میشود.
    • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      😒😒😒😒 حالت خیلی خرابه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    غصه معاش خانواده در این روزگار تورم سرخود غصه جوان که یک عمر درس خونده و حالا جلوی چشم پدر و مادر آرام آرام تمام فرصت هایش از کف میرود غصه شاد نبودن خانواده در این روزگار پر غصه ووووو.... از اصلی ترین عوامل گودی وسیاهی زیر چشم ها
    • ابوالفضل IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      22 27
      خدا شفات بده
    • Her.har IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      10 21
      خدا شفات بده
    • مریم IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      11 12
      الحمدالله این مشکلم ریشه یابی شد اون وقت اونایی که از نظر علمی ثابت کردن کیا بودن؟!
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    27 4
    مشکل کبدی و نارسایی کلیه از عوامل اصلیست .
  • ابردژ IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    17 4
    شما اصلا از نظر علمی به موضوع نگاه نکردید و احتمالا علم کافی هم در این مورد ندارید . لطفا متن مناسب و پیام صحیح را نشر دهید
    • حورا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 2
      منم موافقم
  • احمدفواد یادگار مشهور اژدهار IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 0
    ماست دوغ برای سیاهی زیر چشم خوب است
  • آیسل محمدی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    10 1
    عالی بود