شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: شاخص کیفیت هوای تهران در روز یکشنبه، ۱۲ تیر ماه بر روی عدد ۲۱۸ قرار دارد و از این رو هوای تهران بسیار ناسالم ارزیابی می‌شود.

تهران

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص کیفیت هوا در برخی ساعات ابتدایی روز یکشنبه تا ۳۴۴ هم رسیده است و ممکن است در ادامه روز باز هم به این عدد برسد. طبق هشدارهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شهروندان از فعالیت طولانی و سنگین در این هوا خودداری کنند.

تعریف فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد و فعالیت سنگین عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد.

براساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این شهر از ابتدای سال ۱۴۰۱، فقط دو روز هوای پاک، ۶۳ روز هوای قابل قبول، ۲۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳ روز ناسالم و ۲ روز بسیار خطرناک داشته است.

هوای تهران خیلی ناسالم است| شاخص کیفیت آلودگی به ۲۱۸ رسید
شاخص (AQI) در ۴۸ ساعت گذشته

کد خبر 687776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    7 0
    این چیه تو هوا معلقه نه بارون میاد نه بادنه برف نه تعطیلی هیچ کدوم هوارو پاک نمیکنه اخه این چیه قبلا با یه باد هوا پاک میشد خدایی
  • بهرام IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    علاج‌کارتقسیم ‌کردن تهران وکاهش ترافیک ان وجمع کردن تموم خودروهای ناسالم وقدیمی وجدیدکردن ناوگان حمل نقل اتوبوسرانی تهران وجلوگیری از مهاجرت وحشتناک شهرستانی‌ها به تهران‌میباشد